InteriérEteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika

Dodělání regulace jasu přístrojů a spínačů

Pro verzi ve Slovenském jazyce kliněte >>zde<<

Protože jsem nebyl spokojený s pevně nastaveným svitem bez možnosti regulace, rozhodl jsem se o dodatečné dodělání uvedené funkce.

 

Případný zájemce bude potřebovat:

sdružený regulátor osvětlení a naklápění světel - 1U0 941 557 A
6 pin konektor - 1J0 972 723
1 pin ISO - velký
cca. 1,3m 0,5 kabel - originál barva šedá

Trošku teorie na začátek:

na uvedených modelech aut je napětí pro přístroje a spínače A4 /cca. 9V/ vyrobené pomocí odporového vedení z napájení A3 /12V/. na ostatních modelech aut je možné napětí A4 získat z A3 pomocí ručního regulátora v rozsahu napětí cca. 2V-12V.
bude potřebné se dostat k spojům A3 a A4, které se nachází v kabelovém svazku pod přístrojovou deskou v místě za rádiem, přerušit stávající odporové vedení a přitáhnout nový vodič od A3 do regulátora osvětlení.



postup:

je třeba rozebrat celý střední tunel i střední částí v které drží autorádio + levou část u řidiče. postup je uvedený v DP a nebo i na těchto stránkách. Kvůli možnému zlému přístupu ke kabelovému svazku doporučuji dát dole i celou přístrojovou desku. Já jsem tuto úpravu dělal společně s jinou úpravou a přístrojovkou jsem měl dole. Je třeba odmotat izolaci kabeláže v místě, kde se připájí kabeláž od radia a spínačů /ASR, ESP, nádrž vyhřívání okna/ na hlavní kabeláž. odmotejte z obou částí asi 10cm, anebo podle potřeby. Najdete tam spoje - spájecí body A3 /šedá/ a A4 /šedo-modrá/. K lepší identifikaci pomůže odporové vedení, které je oranžovo-fialové barvy a je připojené do uvedených bodů. Protože nikde okolo nic oranžové nevede, dá se orientovat podle tohoto vedení. Odporové vedení vede směrem doprava podél topení, okolo sloupku A do zadní části vozidla. pro jistotu je možné A3 a A4 i přeměřit. Na A3 je 12V po otočení spínače světel do 1. polohy a na A4 je snížení napjetí cca 9V. Po vypnutí světel jsou obě napětí 0V. Když už máte správně identifikované body A3 a A4, je třeba na jednom místě odpojit oranžovo-fialové odporové vedení. Já jsem to udělal na straně A4. Po tomto úkoně je po otočení spínače světel do 1. polohy na A3 12V a na A4 0V. Teď je třeba připojit nový šedý vodič do bodu A3 a tento vodič dotáhnout k regulátoru osvětlení /při spínači světel/. Na konci připojíme ISO pin a tento vodič zasuneme do nového 6 pin konektoru /místo původního 4 pinového/ na pozici podle rozpisu, a podle rozpisu přepinujeme i ostatní vodiče:

pin 1 hnedý - označení 31
pin 2 hnědo-bílý – označení G
pin 3 šedý - označení 58
pin 4 žlutý - označení 56b
pin 5 šedo-modrý - označení 58d


Při správném zapojení je možné po otočení spínače světel do 1. polohy měnit regulátoru jasu přístrojovky, rádia, spínačů...
a druhým kolečkem naklápět světla. Zůstává už jen zabandážovat kabeláž a složit zpět všecky prvky interiéru.

 

Mnoho šťastných kilometrů s novou s novou úpravou vám přeje Autor: Tunak (sk)

Do cz přeložil Zabiak
Pro verzi ve Slovenském jazyce kliněte >>zde<<

[ nahoru ]

[ zpět ]


Návštěvní knihaokkazy


© created by zabiak design
Jan Vosátka 2007