Škoda Octavia Facelift (2009 - )

Skoda octavia facelift
Škoda Octavia Facelift

NOVÉ VYDÁNÍ BESTSELLERU

Jméno Octavia je již dlouhou dobu pevně spojeno s historií automobilky. Loni na podzim představená Octavia modelového roku 2009 je vnímána jako „nová“, neboť její modernizaci byla věnována maximální pozornost a vedle technických zlepšení a aplikace výsledků technického vývoje byl důkladně přepracován především design. Představena byla logicky v obou karosářských verzích: jako elegantní pětidveřový liftback a jako prostorné kombi.

V nejbližších měsících budou moci zákazníci objednávat dvě nové kombinace s motorem 1,6 TDI CR DPF/77 kW. Jedná se o vozy se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem předních kol a vozy s pohonem 4×4 a manuální šestistupňovou převodovkou. Na některých evropských trzích bude také zahájen prodej vozů Octavia (Combi) s motorem 1,6 MPI/75 kW spalujícím rovněž zkapalněný propan-butan (LPG), který výrazným způsobem snižuje náklady na pohonné hmoty a zároveň vypouští méně emisí CO2 do ovzduší.

Vedle masky chladiče s 19 svisle uspořádanými lamelami, zasazené do chromovaného rámečku, změnily vzhled přední části vozu i přední blatníky dynamických, štíhlých tvarů. Ty svou horizontální horní plochou harmonicky komunikují s klenutím kapoty.

Přední světlomety, které mohou být volitelně vybaveny xenonovými výbojkami a natáčecími moduly, jsou nyní velké a dominantní. Jejich individualistické pojetí dodává přídi vozu Octavia působivý vzhled. Výrazný prolis, začínající u loga Škoda v chromované liště nad maskou chladiče, pak vede až k čelnímu sklu, odkud volně navazuje středový panel uvnitř automobilu.

Pod předním nárazníkem se zdůrazněnou horizontální linií mají své místo mlhové světlomety. Ty jsou vybaveny funkcí denního svícení, která společně s funkcí odbočovacích světel podstatně zlepšuje aktivní bezpečnost. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly jsou už v základní verzi Classic elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Pro výbavové verze Elegance a L&K jsou standardně dodávána s funkcí elektrického přiklopení krytů zrcátek ke karoserii vozu, pro ostatní výbavové verze jsou k dispozici v rámci mimořádné výbavy. Zadní svítilny pak optické omlazení uzavírají. Zachováno u nich zůstalo prosvětlení do písmene C, které se stalo nezaměnitelným znakem automobilů Škoda. Do zadního nárazníku jsou integrovány dodatečné reflexní plochy zvané „kočičí oči“; nejenom jedoucí, ale i parkující Octavia je nyní bezpečně rozpoznatelná.

Paletu motorů pro modernizovanou řadu Octavia tvoří pět benzinových motorů a tři naftové agregáty. Motor 1,4 TSI o výkonu 90 kW (122 k) dosahuje maximálního točivého momentu 200 Nm v rozsahu od 1 500 do 4 000/min. Octavia jím dosahuje maximální rychlosti 203 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 vteřiny. Tato malá, ale silná pohonná jednotka je zároveň velice skromná. Její kombinovaná spotřeba činí 6,3 litru, což odpovídá emisím CO2 ve výši 148 g/km. Motor 1,4 TSI lze kombinovat také se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Octavia zvítězila s touto motorizací ve srovnávacím testu odborného německého časopisu AutoBild díky vzájemně vynikajícím hodnotám spotřeby a jízdní dynamiky.

Benzinový motor 1,8 TSI/118 kW (160 k) je možné pořídit vedle manuální šestistupňové převodovky také s automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG; ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici také pro verze s pohonem 4×4, včetně provedení Scout.

Nejžhavější novinkou v rámci motorové palety je motor 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k), který dosahuje maximálního točivého momentu 250 Nm v rozmezí 1500-2500/min. Tento motor se díky nízkým hodnotám spotřeby nafty rovněž stává základem nového člena rodiny ekologických verzí, kterým je Octavia GreenLine. V modelové řadě Octavia nahrazuje původní jednotku 1,9 TDI PD a v nejbližší době bude k dostání také se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol a také ve verzi 4×4 s manuální šestistupňovou převodovkou.

Pro zájemce o modely Octavia je připravena široká paleta motorů:

Benzinové motory:
- 1,4 MPI/59 kW (80 k), emise CO2 167 g/km;
- 1,6 MPI/75 kW (102 k), emise CO2 176 g/km;
- 1,6 MPI/75 kW (102 k), LPG/72 kW (98 k), emise CO2 169 g/km, LPG 149 g/km;
- 1,4 TSI/90 kW (122 k), emise CO2 148 g/km, DSG 147 g/km;
- 1,8 TSI/118 kW (160 k), emise CO2 158 g/km, DSG 155 g/km;
- 2,0 TSI/147 kW (200 k), emise CO2 175 g/km.

Naftové motory:
- 1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 k), emise CO2 119 g/km, GreenLine 114 g/km;
- 1,9 TDI PD/77 kW (105 k), emise CO2 130 g/km;
- 2,0 TDI PD/103 kW (140 k), emise CO2 145 g/km;
- 2,0 TDI CR DPF/125 kW (170 k), emise CO2 149 g/km.

Nová sériová verze s pohonem na LPG je postavena na bázi benzinového motoru 1,6 MPI/75 kW. Při spalování benzinu dává motor výkon 75 kW (102 k), při pohonu na LPG má motor mírně nižší výkon 72 kW (98 k). Točivý moment vrcholí na hranici 148 Nm pro benzin, resp. 144 Nm při 3800/min na LPG. Spotřeba benzinu činí 7,1 l/100 km nebo 9,2 litrů LPG na 100 km. Nádrž na zkapalněný plyn se nachází v prohlubni pro rezervní kolo a pojme 44 litrů paliva. Bezpečnostní plnicí ventil pro LPG se nachází vedle hrdla benzinové nádrže pod standardním push-push krytem na boku vozu. Kapacita zavazadlového prostoru zůstává bez omezení a činí 560 litrů pro liftback a 580 litrů pro kombi. Octavia s pohonem na LPG bude nejprve dodávána na trhy s hustou sítí čerpacích stanic LPG.

V interiéru je patrný důraz na komfort, jednoduché ovládání a pečlivý výběr materiálů. Přístrojové desce dominuje přístrojový panel s jasně čitelnými bílými stupnicemi. Multifunkční displej zprostředkovává informace palubního počítače. Otočné ovladače klimatizací Climatic a Climatronic mají elektronickou vazbu a obsahují i spínače vyhřívání předních sedadel.

Ve středu zadních sklopných sedadel je integrována loketní opěrka s odkládacím prostorem, na zadní straně odkládací schránky Jumbo Box mezi předními sedadly najdou cestující na zadních sedadlech ovládací tlačítka vyhřívání svých sedadel, kterými je možno vůz Octavia na přání vybavit. Další odkládací prostor nabízí síťka na středovém panelu na straně spolujezdce. Jumbo Box pod loketní opěrkou mezi oběma předními sedadly je také vybaven chladicí funkcí, napojenou na klimatizaci.

Cestující na zadních sedadlech si užívají maximálního komfortu. Mohou se těšit z nabídky prostoru, která patří k nejlepším ve své třídě, nastupování a vystupování ulehčují velké dveře. Rozměrné páté dveře ulehčují nakládání předmětů do zavazadlového prostoru. Jeho 585 litrů ve verzi liftback stanovuje měřítka ve své třídě. Sklopení zadních sedadel vede ke zvětšení zavazadlového prostoru na úctyhodných 1 455 litrů; u karoserie kombi naroste kapacita z 605 litrů na 1 655 litrů.

Octavia může mít na přání systém signalizace vzdálenosti při parkování s parkovacími senzory páté generace; systém kromě toho přes dva reproduktory vysílá dva různé varovné tóny podle toho, jestli se zmenšuje vzdálenost vpředu, nebo vzadu.
Důležité prvky výbavy:
- autorádio Bolero a multimediální systém Amundsen s barevným dotykovým displejem
- MDI (Mobile Device Interface) – rozhraní pro iPod, Aux-in (3,5mm jack), USB nebo mini-USB zařízení s možností ovládání přes autorádio nebo navigační systém Škoda a zobrazení údajů na jeho displeji a displeji Maxi DOT
- příprava pro telefon GSM III Premium
- bezpečnostní hlavové opěrky WOKS v předních sedadlech se dodávají standardně ve všech verzích
- parkovací senzory 5. generace
- imobilizér 4. generace – ochrana identická se systémem v nové generaci modelu Superb
- spojka Haldex 4. generace v modelech Octavia Combi 4×4, včetně verze Scout

Skoda octavia facelift

Skoda octavia facelift

Skoda octavia facelift

Skoda octavia facelift

OctaviaFL_031.jpg

OctaviaFL_04.jpg

OctaviaFL_02.jpg

OctaviaFL_01.jpg
Škoda Octavia Facelift

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení