Systém DSR - (Driver steering recommendation)

mediumsize-rgb_oc_2064.jpg

Standardní ESP zasáhne tak, aby nedošloke smyku a vůz zůstal ovladatelný. Jakmile zaznamená nebezpečí smyku, okamžitě reaguje rozdělením brzdné síly na jednotlivá kola. Některá tak brzdí méně, a jiná více – tak aby vozidlo udržovalo řidičem požadovaný směr.

V případě, že je největší brzdný účinek potřebný na kole s nejmenší adhezí (např. na sněhu), je nutné podle něj snížit brzdný účinek
i na ostatních kolech. Tím se ovšem prodlouží brzdná dráha .

V případě zvýšení brzdné síly na kole s lepší přilnavostí (suchá vozovka) by však bez korekce volantem došlo ke stáčení vozu směrem k lepšímu povrchu.
Jak ale poznat okamžik, kdy je nutno pootočit volantem? Od toho je zde právě DSR. Prostřednictvím malého momentu
do volantu doporučí řidiči, aby sám intuitivně provedl tuto korekci. Použitím vyšší brzdné síly na kolech s lepší adhezí se brzdná dráha může zkrátit až o 10% .

Tento systém naleznete ve vozech Škoda Octavia modelového roku 2006.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení