Škoda Club - Garáž - Vaše vozy

+ Přídat vůz do klubu


Škoda Octavia RS 1,8T RS Tholis

Škoda Octavia
Rok výroby: 
2002
Motor: 
1,8T RS
Výkon [kW]: 
142
Kombinovaná spotřeba [l/100km]: 
12
Popis vozu: 

**Technická data**

- Rok výroby: 2002
- Motor 1,8T 20V
- Výkon: 142,5kW (193,8 PS)
- v 4580ot./min při teplotě 28°C a tlaku 992mbar

**Sériová výbava:**

- Xenonové světlomety
- Vyhřívaná sedadla a zrcátka
- Elektrické stahování oken a nazáčení zrcátek
- 4x airbag - ABS, ESP - 5x 17" kola s lehkých slitin Spider - Automatická klimatizace - Dalkové ovládané centrální zamykání
- Autorádio na CD
- Palubní PC a Posilovač řízení

**Popis:**

Škoda Octavia je velice rozšířené auto takže většina z nás se s ním svezla nebo ho dokonce řídila. Přesto se tu pokusím nastínit některé atypické věci mého RSa..

**Exteriér:**

Oproti sériové,faceliftové (rok 01 a výše) Octavii má verze Rs několik změn v exteriéru.

Mezi změny patří:
- Agresivnější přední nárazník
- Nerezová koncovka výfuku v upraveném zadním nárazníku (vyřezaný otvor)
- Křidélko na 5tých dveřích kufru
-Vpředu i vzadu znak VRS (na přání zákazníka nemusel být)
- Litá kola spider 16" či 17" (na přání zákazníka) - Xenonové světlomety za příplatek
- Pouze 5možných barev: červená, černá, žlutá, stříbrná a limitovaná edice (100ks)bílá (100years of motosport)
- auto bylo o něco níže posazené 

**Interiér**

Stejně jako v Exteriéru se verze RS odlišuje v některých doplňcích.

Změny jsou následující:
- Palubní přístroje mají individuální vzhled, ráfičky přístrojů jsou stříbrné, jiné je rozmístění kontrolek, tachometr je ocejchován do 270km
- Volant je 3ramený potažený perforovaný kůží
- řadicí páka je potažena perforovanou kůží a na jejím čele je znak RS
- Výplně dveří jsou černé s bílými středy, sedadla jsou to samé v kombinaci černá kůže, bílá potahová látka, koberec je bílý.
- Od roku 01 do 02 mají voty RS bílý strop, oplastování sloupků a lampy, od roku 02 je toto černé..
- Za zadními sedačkami jsou přišroubovány pod úhlem 45% rozpěry zadní nápravy

**Motor:**

1,8T RS 132kw, je na postaven na bloku AUQ a je vybaven hlavou s 20ventilovou technologií..Je vybaven přeplňováním které obstarává turbodmychadlo.

Bohužel nemám zkušenosti ze sériovým motorem, popíšu zde pouze pocity z upravené verze. Motor je vybaven kitem sání od firmy BMC, průchozím výfukem od firmy supersprint (absence katalizatoru), blow off ventilem forge motosport a chipem od firmy Cimbu.

Motor jde krásně za plynem, nedělá mu problém žádný kopec či rychlé předjíždění. Turbo efekt u něj není tak výrazný. Turbo se začíná sbírat od 2000ot a jeho hlavní zátah je mezi 4-4,500otáček.. Na motoru se značně projeví kvalita a typ paliva, při natankování naturalu 95 je podstatně

línější a hlučnější, naopak při natankování carrera 100 je svižnější a tišší.

Díky upravenému sání jde slyšet přisávání vzduchu při akceleraci, při přeřazení, dojde k slyšitelnému vypuštění vzduchu blow off ventilem. V motorovém prostoru jdou celkem znatelně slyšet ventily, v kabině se tento zvuk neprojeví.

**Převodovka:**

Výkon motoru je přenášen do převodovky pomocí kovokeramické spojky, která při volnoběhu znatelně šustí (není vada) Řazení je plynulé, dobře odstupňované, bohužel při dalničních rychlostech jsou otáčky motoru někde kolem 3500-4000ot a tím utrpí spotřeba. Díky tomu auto m

ůže velice svižně akcelerovat i v těchto rychlostech bez nutnosti podřazení.

**Brzdy:**

Bohužel nemám dlouhodobé zkušenosti ze sériovými brzdami, popíšu zde pouze pocity z mnou používaných brzd a jejich přibližné srovnání. Mé auto je vybaveno předními čtyřpístkovými brzdiči Rensport s vrtanými kotouči 330mm s deskami Ferodo DS 2500a zadními vrtanými kotouči zimmerman a deskami Ferodo DS Performance.

Při standartní jízdě jsou mírně ostřejší něž brzdy sériové, ale jejich síla spočívá při zahřátí, brzdy jsou při zahřátí vyloženě ostré, ale také dost z jejich efektu ukrajuje abs, které je na druhou stranu pro běžný provos nutností.. Brzdy boh

užel praskají v místě vrtání.

**Podvozek:**

Bohužel nemám zkušenosti ze sériovým podvozkem, popíšu zde pou

ze pocity z mého upraveného podvozku. Mé auto je vybavené sportovní tlumiči a pružiny od firmy KW varianta 1. Má zesílený stabilizátor přední nápravy a je vybaven tvrdšími silentbloky powerflex.

Oproti běžným sériovým autům, drží velice dobře stopu, sedí špičkově v zatáčkách a minimálně se houpe, na suché kvalitní silnici je mnohem těžší auto utrhnout..Bohužel podvozek přestane fungovat na boulích a teréních nerovnostech, při popojížděn po městě je velmi tvrdý.

 

 

Provedené úpravy: 

Tuning:

- Kompletní výfukový systém supersprint
- Kit sání BMC Carbon
- Chip Cimbu
- Blow off ventil forge Motosport
- Kovokeramická lamela, přítlačák a sestrvačník Sachs
- Přední čtyřpístkové vrtané brzdy Rensport s vrtanými kotouči 330mm s deskami Ferodo DS 2500
- Zadní vrtané kotouče zimmerman a desky Ferodo DS Performance
- Stavitelný podvozek KW
- Silentbloky Powerflex - rozpěra předních tlumičů Sparco
- Tužší stabilizátor
- Pneumatiky Matador Hectora 225/45/R17 (letní) nordicca M59 205/50/R17(zimní)

Poruchy problémy: 

Za dobu co mám Otesánka jsem už opravil a upravil:
- Sundal jsem ze zadních skel nápis Laco a nálepky srazů z čelního skla, sundal jsem názvy firem a webovky z prahů a sloupků..
- výměna lambda sondy za katalysátorem (který nemám)
- Přelakování předního a zadního nárazníků(nehoda mnou nezaviněná 5dní po koupi)
- výměna oleje (10W60 Castrol edge sport)+olejového filtru MAN
- výměna palivového filtru
- Nechal jsem srovnat a vyvážit všechny kola
- Koupil jsem zimní pneu Matador nordicca MP59 205/50/R17
- nové silentbloky na výfuku
- nové svíčky bosch super 4
- geometrie
- nové šrouby do adaptéru k předním kotoučům
- výměněno zlomené tlačítko na loketce
- koupené nové originální gumové koberečky
- neteče mi do kufru-přetěsněná guma u světel..
- 2x jsem lepil píchlé pneu - začínám tankovat carrera 100-lépe jede a je to mnohem tišší=usuzuju že jí dělá víc dobře..

Koupeno: 
Ojeté
Najeto při koupi [km]: 
117000
Najeto [km]: 
100-150tis
Hlavní fotky: 
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
Škoda Octavia
4.4
Průměr: 4.4 (5 hlasů)
Obrázek uživatele Cyril

Ahoj. Môžeš mi prosím napísať

Ahoj.
Môžeš mi prosím napísať presný typ rozpery predných tlmičov?Alebo kde si ju objednával?Neviem zohnať na RS.
c.y.r.i.l2@zoznam.sk
Dík!!!!

Obrázek uživatele tholis

Na Prodej! Cena 200 000Kč!

Na Prodej! Cena 200 000Kč!

Obrázek uživatele Zabiak

Co bude místo ní?

Co bude místo ní?

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Pepek

Zdar paradni kusek.Chcu sa

Zdar paradni kusek.Chcu sa opitat ci by Blow of ventil sa dal take namontovat na octavku s motorem 1.6 74kw.Liby se mi ten efekt.Jo a nenapsal by si mi rozmeri virezu RS narazniku na koncovku vyfuku?Ja sem sehnal facelift naraznik chtel bych si to virezat mam totis dvojiti vyfuk od Laityng.Dik.

Obrázek uživatele tholis

Opravdu chceš na octu dávat

Opravdu chceš na octu dávat dvojitý výfuk? Nevím nějak mi to nesedí je to dle mého tuzing. Blow off ventil uvolňuje přebytečný tlak od turba, takže na atmosférický motor ho těžko dáš. Nemá co odpouštět. Navíc pro mě je důležitá otázka funkce ne zvuku..Rozměry neznám, musel bych je naměřit a abych přiznal pravdu v tomhle počasí se mi moc nechce.

Obrázek uživatele Josef

Blow of ventil jde dat jen na

Blow of ventil jde dat jen na turbo motory, takze tobe to nepujde.

Obrázek uživatele Josef

krasna, ale mnel bych strach

krasna, ale mnel bych strach s tech kotoucu ktere praskaji.

Obrázek uživatele tholis

Pravděpodobně bude na prodej!

Pravděpodobně bude na prodej! více na 725 521 586

Obrázek uživatele Anonym

To bude pecka. U nás nejsou k

To bude pecka. U nás nejsou k sehnání a v německu stojí okolo 12tis. eur.

Obrázek uživatele Anonym

Beru zpět, vždyť je stříbrná.

Beru zpět, vždyť je stříbrná. Skoro jako origo, moc pěkný.

Obrázek uživatele Anonym

Zamiloval jsem se.

Zamiloval jsem se.

Obrázek uživatele Zabiak

Nádhernej kousek.

Nádhernej kousek.

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení