Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti

Skoda Octavia

 

- Nová Octavia nabízí kvality vozu střední třídy za cenu kompaktního modelu
- Novinka vyniká nabídkou místa pro cestující i jejich zavazadla
- Moderní asistenční systémy zvyšují komfort a bezpečnost

Od představení první generace v roce 1996 si ŠKODA Octavia vydobyla výjimečnou pozici ve svém segmentu. Zákazníci si ji oblíbili mimo jiné pro to, že jim nabízela „o kus auta navíc“: především velkorysý prostor pro zavazadla, moderní techniku a vysokou funkčnost. Nová ŠKODA Octavia jde ještě dál. Své předchůdkyně novinka překonává místem v interiéru, moderními asistenčními systémy i infotainmentem.

Ve svém segmentu vyniká ŠKODA Octavia především koncepcí karoserie liftback: díky
velkým pátým dveřím ukrývá ve tvarech elegantního sedanu variabilitu kombi. „Svými
vnějšími i vnitřními rozměry nabízela Octavia vždy o kousek auta navíc,“ říká předseda
představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland. „Ani nová Octavia není
výjimkou. Ukazuje tradiční hodnoty značky ŠKODA přetavené pro potřeby budoucnosti.
Je automobilem s kvalitami vozů střední třídy za cenu očekávanou spíše o třídu níže.“

Etalon v oblasti prostoru pro cestující a zavazadla

Nová Octavia je s délkou téměř 4,66 metru o 90 mm delší a s šířkou 1,81 metru (bez
vnějších zrcátek) o 45 mm širší než předchůdkyně. Současně vzrostl i rozvor o 108 mm –
nová Octavia má jeden z nejdelších rozvorů (téměř 2,69 m) ve třídě. Nárůst rozměrů se
pozitivně podepsal jak na suverénnějším ztvárnění vnějších linií, tak i na prostornějším
interiéru.

Prostorovými poměry pro cestující a zavazadla stanovuje nová ŠKODA Octavia měřítka ve své třídě. Ať už se jedná o délku interiéru, prostor pro nohy či místo nad hlavou na zadních sedadlech, třetí generace modelu Octavia nabízí špičkové hodnoty. Délka interiéru – tj. rozměr od pedálové skupiny po opěradlo vzadu – vzrostla oproti předchůdkyni o 33 mm na 1 782 mm, normovaný rozměr místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech o 47 na současných 73 mm. Místo nad hlavou pro cestující na zadních sedadlech vzrostlo z 966 mm na 980 mm. Podstatně se zvětšila také šířka ve výši loktů, vpředu o 39 mm na 1 454 mm, vzadu o 26 mm na 1 449 mm. Zároveň vzrostla i šířka ve výši ramen, vpředu o 19 mm na 1 398 mm, vzadu o 4 mm na 1 378 mm.

 

Také poměry v zavazadlovém prostoru odpovídají zažitým zvyklostem ve vozech značky ŠKODA. S objemem 590 litrů stanovuje Octavia nový vrchol ve své třídě, když o 5 litrů překonává dosavadní rekord své předchůdkyně. Páté dveře nové generace modelu Octavia se otvírají vysoko a umožňují pohodlné nakládání: délka (i šířka) vstupního
otvoru zavazadlového prostoru
dosahuje skvělé hodnoty 1 123 mm (1 222 mm) –
v porovnání s druhou generací je to nárůst o 28 mm a současně nový rekord v
segmentu. Výška hrany zavazadlového prostoru od úrovně vozovky je se svými
699 mm jedna z nejnižších ve třídě.

Nová Octavia vyniká nejen nabídkou prostoru, ale také jeho praktickým využitím. Od
května 2013 bude k dispozici sklopné sedadlo spolujezdce a zadní sedadlo, sklopné
dálkově ze zavazadlového prostoru
. Vůbec poprvé ve voze značky ŠKODA tak bude
možno opěradlo zadního sedadla snadno sklopit odjištěním páčky v zavazadlovém
prostoru. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru na
maximální hodnotu 1 580 litrů, což je mezigenerační nárůst o 125 litrů.

Octavia kufr

Moderní technika pro vyšší komfort a bezpečnost

Použití nových prvků techniky není v případě třetí generace modelu Octavia samoúčelné. Primárním záměrem bylo přispět k co nejvyššímu komfortu a bezpečnosti jízdy. Vedle četných elektronických asistenčních systémů tak nová ŠKODA Octavia nabízí i řadu komfortních funkcí.

Poprvé ve voze značky ŠKODA bude použit adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). ACA udržuje při zadané rychlosti vozu bezpečný odstup.. V případě potřeby ACA vůz automaticky zpomalí zásahem do řízení motoru a přibrzděním. Systém využívá tempomat v kombinaci s regulací odstupu, která využívá data z radarového čidla na přídi vozu. ACA pracuje s manuální i automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG – v rozmezí rychlostí od 30 do 160 km/h. S dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG umí plynule dobrzdit až do úplného zastavení.

Dálková světla usnadňují jízdu po prázdných silnicích, ale ne vždy je řidič stihne včas
vypnout, aby neoslnil automobil v protisměru, nebo před sebou. Nový Intelligent Light
Assistant
automaticky řídí přepínání tlumených a dálkových světel a zvyšuje tak
bezpečnost nočního silničního provozu. Při rychlosti nad 60 km/h a při dostatečné tmě
asistent automaticky zapíná dálková světla. Pokud před vámi (ve vzdálenosti až 400 m),
nebo proti vám (ve vzdálenosti až 1 000 m) jede vůz, systém samostatně přepne na
tlumená světla, aby nebyli oslněni ostatní účastníci silničního provozu. I při aktivovaném
systému Intelligent Light Assistant může řidič tlumené a dálkové světlo přepínat sám
ručně. Systém využívá kameru umístěnou v patce vnitřního zpětného zrcátka na čelním
skle. Tato kamera zaznamenává světelné signály a předává data do řídicí jednotky,
umístěné v tělese zrcátka.

Tuto kameru využívá i systém rozpoznávání dopravních značek, který ŠKODA
nabídne prostřednictvím modelu Octavia vůbec poprvé. Modul pro zpracovávání
obrazových informací prověřuje zaznamenaný obrazový materiál na přítomnost
dopravních značek. Vyhodnoceny jsou značky pro omezení rychlosti, jako např.„80 km/h“ a „zákaz předjíždění“ – včetně dodatkových tabulek, např. „80 km/h za
mokra“ nebo „Zákaz předjíždění pro nákladní vozy“ a příslušné značky, které tato
omezení ruší. Díky automatickému rozpoznávání dopravních značek se řidič může více
soustředit na situaci v provozu. Značky jsou zobrazovány na multifunkčním displeji Maxi
DOT na přístrojové desce a/nebo na displeji navigačního systému na středovém panelu.

Vůbec poprvé ve voze značky ŠKODA bude nová Octavia vybavena nejnovější verzí
parkovacího asistenta Automatic Parking Assistant. Vedle parkování a vyjíždění z míst
souběžně s vozovkou umožňuje i zacouvání na místa kolmo k vozovce. Systém je aktivní
po stisknutí tlačítka v rychlostech do 40 km/h. Zapnutím směrovky řidič zvolí stranu, na
které chce zaparkovat. Pomocí ultrazvukových čidel systém identifikuje prostor k
zaparkování. O změření místa na zaparkování a o stanovení výchozí pozice a potřebných
pohybů volantem se systém Automatic Parking Assistant postará automaticky. Proces
začíná nalezením dostatečně velkého místa na zaparkování – vpředu a vzadu musí být
k dispozici dalších minimálně 30 cm prostoru. Řidič pro zaparkování zařadí zpátečku a
pak stačí jen přidávat plyn a brzdit. Automatic Parking Assistant vůz řídí tak, aby
v ideální stopě zaparkoval. Pokud Octavia pojede na místo vyšší rychlostí než 7 km/h
nebo pokud pojede proti překážce, zabrzdí ji systém automaticky systémem nouzové
brzdy.

Rozšířené funkce nabízí i nově vyvinutý Intelligent Park Distance Assistant. Systém
pracuje ve spojení s rádiem Bolero nebo navigačními systémy Amundsen a Columbus.
Díky speciálnímu softwaru vysílá systém akustické signály a na displeji rovněž optické
zobrazení odstupu od překážek v okolí. Inteligentní parkovací asistent nově varuje pouze
před překážkami, které jsou v jízdní dráze.

Řízení vozu je nanejvýš individuální záležitostí. Někdo jezdí spíše komfortně, jiný
sportovně. S novým systémem pro volbu jízdního profilu Driving Mode Selection
mohou řidiči nastavit určité jízdní charakteristiky vozu pouhým stisknutím tlačítka.
K dispozici jsou čtyři jízdní profily: NORMAL, SPORT, ECO a INDIVIDUAL. V závislosti na
zvoleném profilu se změní řada nastavení, například v řídicích systémech motoru a
převodovky DSG, charakteristika posilovače řízení, reakce ACA, řízení bi-xenonových
světlometů nebo klimatizace.

Režim NORMAL umožňuje uvolněnou jízdu, nabízí ale i dostatek dynamiky, je-li žádána.
V režimu SPORT vůz jezdí mimořádně agilně, posilovač řízení nebo automatické řazení
převodovky DSG jsou odpovídajícím způsobem nastavené na rychlejší odezvu. Režim
ECO snižuje spotřebu paliva, například snížením otáček, při kterých dojde k přeřazení,
pozvolnějším přidáváním plynu nebo mírnějším nastavením klimatizace. V režimu
INDIVIDUAL si může řidič určité vlastnosti vozu nastavit dle vlastního přání.

Mimořádně komfortní je systém bezklíčového odemykání, zamykání a startování KESSY
(Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Řidič musí mít klíč s sebou, ale pro otevření a
nastartování vozu Octavia už jej nemusí brát do ruky. Řídicí jednotka KESSY rozpoznáklíč ve vzdálenosti do 1,50 metru od vozu. Pokud řidič uchopí kliku bočních nebo pátých
dveří, vůz se automaticky odemkne. Vůz se pak startuje tlačítkem vpravo na sloupku
volantu.

Elektricky ovládané panoramatické střešní okno je součástí výbavy na přání.
Jednodílné okno z tónovaného, tepelně izolujícího skla má rozměry 821 × 981 mm. Sklo
odráží 92 % tepelného a 90 % světelného záření. Pomocí elektromotoru lze
panoramatické střešní okno zvednout a odsunout směrem vzad. Při otevírání se na přední
hraně okna zvedne ochranný štít, který zabrání vzniku průvanu v interiéru a sníží
aerodynamický hluk. Řidič a spolujezdec mohou panoramatické střešní okno ovládat
kombinovaným otočným spínačem, který se nachází na stropním panelu vpředu
uprostřed. Okno je možno nastavit do osmi různých pozic. Navíc je možno skleněnou
střechu v případě potřeby zatemnit síťovou roletou.

V novém voze Octavia se používá zcela nově vyvinutá generace klimatizace. Jejím
základním rysem je podstatně zvýšená účinnost. Plně automatická klimatizace
Climatronic řídí teplotu prostřednictvím dvouzónové regulace. Klimatizace se řídí pomocí
čidel slunečního záření, kvality vzduchu a vlhkosti. Čidlo slunečního záření zaznamenává
intenzitu a směr slunečních paprsků. Senzor kvality vzduchu vyhodnocuje míru jeho
znečistění, senzor vlhkosti vzduchu pak reguluje vlhkost vzduchu v interiéru správným
nastavením kompresoru klimatizace. Klimatizace Climatronic tedy kompresor zapíná a
vypíná dle potřeby, což vede k podstatným úsporám paliva.

Až 8" dotykový displej pro moderní infotainment

Nová Octavia nadchne svými novými systémy infotainmentu. Poprvé ve voze značky
ŠKODA jsou ve vyšších řadách rádií a navigačních systémů dotykové displeje se
senzorem přiblížení. Dokonalý poslech poskytne nový Sound system CANTON akusticky
optimalizovaný pro interiér vozu Octavia.

Všechny systémy infotainmentu umožňují – vedle funkce rádia nebo navigace – provádět
určitá nastavení vozu. K tomu slouží tlačítko CAR vedle displeje. V závislosti na výbavě
vozu lze pomocí infotainmentu nastavit např. elektrické ovládání oken, vnějších zpětných
zrcátek, parkovací senzory, centrální zamykání nebo nezávislé topení.

Nové verze infotainment rádií Blues a Swing nabízejí monochromatický TFT displej
s rozlišením 310 x 70 bodů. Pro obě rádia jsou k dispozici čtyři reproduktory vpředu.
Blues má základní funkce rádia a přípojky USB a Aux-In, pomocí nichž lze například
připojit MP3 přehrávač. Swing nabízí v rozšířené verzi navíc i CD mechaniku a čtečku SD
karet. Na přání lze pro Swing objednat funkci Bluetooth a Phone box. Vlevo a vpravo od
displeje se nacházejí tři tlačítka, pomocí nichž je možno aktivovat funkce Radio, Media,
Phone, Setup, Car a Back.

Systémy Bolero s rádiem/CD přehrávačem a Amundsen navíc i s navigací mají 5,8"
dotykový barevný displej s rozlišením 400 x 240 bodů. Displej využívá data ze senzoru
přiblížení: jakmile elektronika zaregistruje přiblížení prstu k displeji, na obrazovce se
automaticky objeví tlačítka a nápisy pro ovládání dostupných funkcí. Obsluhu usnadňuje
vícedotykový displej, jehož funkčnost (např. zvětšování/zmenšování výřezu navigace) je
známá z chytrých telefonů. Infotainment rádio Bolero má například rádiopřijímač FM/AM,
CD mechaniku, vstupy USB a Aux-In a čtečku SD karet a je spojen s osmi reproduktory
(po čtyřech vpředu a vzadu). Na přání lze i Bolero rozšířit o Bluetooth a Phone box.
Infotainment navigační systém Amundsen navíc zahrnuje funkci navigace s 2D
zobrazením, dvě čtečky SD karet a funkci Bluetooth. Pomocí osmi tlačítek na stranách
displeje je možno aktivovat menu a další funkce. V porovnání se systémy Blues a Swing
umožňují Bolero a Amundsen propojení se Sound systemem Canton dodávaným na přání.
Na přání se Bolero a Amundsen dodává také s digitálním přijímačem DAB.

Vrcholem nabídky infotainmentu je navigační systém Columbus. 3D navigace se
zobrazuje na osmipalcové dotykové obrazovce s rozlišením 800 x 480 bodů. Přehrávač
CD nahrazuje přehrávač DVD pro audio i video. Kromě toho nabízí Columbus i displej
se senzorem přiblížení, vstup Media-In vč. funkce Apple-Video, průvodce menu, osm
reproduktorů, 2 čtečky SD karet, komfortní telefonovaní Bluetooth, hlasové ovládání,
prohlížeč fotografií ve formátu JPEG a interní paměť o kapacitě 64 GB.

Všechny systémy infotainmentu jsou spojeny s rozhraním USB a Aux-In, v případě
systému Columbus to může být připojení Media-In, které je umístěno odděleně pod
ovládacím panelem klimatizace. Díky tomu kabely externích zvukových zařízení
nepřekážejí na přístrojové desce.

O mimořádně dobrý poslech se postará Sound system Canton. Systém zahrnuje osm
výkonných reproduktorů v bočních dveřích, jeden centrální reproduktor v palubní desce a
subwoofer v zavazadlovém prostoru. Celkový výkon systému je 570 W.

Sound system Canton

Jako první vůz značky ŠKODA bude mít Octavia Phone box, odkládací schránku pro
mobilní telefon ve středovém panelu. Je-li mobilní telefon odložen do této schránky,
umožňuje dno odkládací schránky takzvané indukční (bezdrátové) spojení telefonu a
vnější antény. Výhodou jsou optimální vlastnosti při příjmu a vysílání, jako u přípravy pro
telefon s držákem. I při slabém signálu bude díky Phone boxu nadále možné mobil
používat. Šetří se tak i výdrž mobilního telefonu, neboť se díky připojení na externí
anténu tolik nevybíjí.

 Phone box

PROSTORNOST INTERIÉRU:
- Pětimístné uspořádání
- Délka interiéru: 1 782 mm (nejlepší ve své třídě)
- Prostor pro hlavu vzadu: 980 mm (nejlepší ve své třídě)
- Prostor pro nohy vzadu: 73 mm (nejlepší ve své třídě)
- Objem zavazadlového prostoru: 590 litrů (nejlepší ve své třídě)
- Rozvor: 2 686 mm

KOMFORTNÍ VÝBAVA NA PŘÁNÍ (výběr):
- Driving Mode Selection – Volba jízdního profilu
- KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System) – Bezklíčové odemykání
a startování
- Phone Box s bezdrátovým spojením s anténou vozu
- Sound system Canton
- Elektricky ovládané panoramatické střešní okno
- Ochrana proti načerpání nesprávného paliva
- Bi-xenonové světlomety s funkcí AFS a LED svítilnami pro denní svícení
- Tempomat
- SunSet – zadní skla s vyšším stupněm tónování
- Vyhřívaná přední a zadní sedadla
- Climatronic – elektronicky řízená dvouzónová klimatizace s automatickou
cirkulací a senzorem vlhkosti
- Barevný displej Maxi DOT
- Multifunkční volant
- Vyhřívané čelní sklo

Pokračujte na:


http://www.skodaoctavia.cz/magazin/skoda-octavia-bezpecnost-na-vysoke-urovni
Historie Škoda Octavia

Velká galerie:

Octavia kufr
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti
Nová ŠKODA Octavia: Nová měřítka v oblasti prostoru, komfortu a funkčnosti

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení