Růstový kurs v dubnu 2012 úspěšně pokračoval

Skoda Octavia

- Nejlepší duben v historii: celosvětové dodávky značky ŠKODA zákazníkům vzrostly o 4,1 procent na téměř 81.400 vozů
- Vysokých regionálních přírůstků dosáhla ŠKODA AUTO ve střední a východní Evropě, stejně tak jako v Indii

Na domácím českém trhu vzrostly dodávky značky ŠKODA zákazníkům o 11,7 procent na téměř 5.500 vozů
- Dodávky značky ŠKODA dosáhly v období od ledna do dubna 2012 nové rekordní hodnoty 324.100 vozů, což představuje nárůst o 9,8 procent
- Podíl na světovém trhu osobních vozů po prvních čtyřech měsících roku 2012 činí 1,5 procenta

Celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrostly v dubnu 2012 oproti stejnému měsíci minulého roku o 4,1 procent na téměř 81.400 vozů. Automobilka tak dosáhla nového dubnového prodejního rekordu a třetího nejlepšího měsíčního výsledku po březnu 2012 a březnu 2011. Za první čtyři měsíce roku 2012 dodala ŠKODA AUTO svým zákazníkům téměř 324.100 vozů, což představuje nárůst o 9,8 procent. To je − oproti dosavadním rekordním výsledkům ve srovnatelném období minulého roku s téměř 295.300 vozy − rovněž nový rekord.

Česká automobilka ŠKODA AUTO byla v dubnu 2012 na celém světě úspěšná a s počtem 81.400 vozů dodala zákazníkům o 4,1 procent více vozů než v zatím nejúspěšnějším dubnu 2011 se 78.200 vozy. Vysokých přírůstků odbytu dosáhla ŠKODA AUTO ve východní Evropě, stejně jako v Indii. Značky byla ale úspěšná i v ve střední Evropě. ŠKODA AUTO dosáhla na celém světě s téměř 324.100 dodávkami zákazníkům v prvních čtyřech měsících roku 2012 přírůstku o 9,8 procent v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Tím byl překonán rekord z minulého roku - 295.300 vozů, prodaných v období od ledna do dubna 2011.

„Společnost ŠKODA AUTO také v dubnu 2012 opět zvýšila dodávky zákazníkům ve srovnání se stejným měsícem minulého roku a dosáhla tak nejlepšího dubnového výsledku v historii,“ říká Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda za oblast prodeje a marketingu. „Se zahájením prodeje modelu ŠKODA Citigo očekáváme v příštích měsících pro naše obchody další impuls – a to i navzdory podstatně náročnějším rámcovým podmínkám, zejména na některých západoevropských trzích,“ dodává šéf prodeje.

Na silně konkurenčních a zčásti také klesajících trzích západní Evropy klesl odbyt osobních vozů v dubnu 2012 dle předběžných odhadů o 7,4 procent. Téměř všechny západoevropské trhy, s výjimkou Německa a Velké Británie, vykazovaly pokles. Dodávky značky ŠKODA ve stejném období v západní Evropě klesly pouze o 5,3 procent. Česká automobilka dodala v dubnu 2012 svým zákazníkům v západní Evropě téměř 30.400 vozů (duben 2011: 32.100). Na některých západoevropských trzích značka dokonce dosáhla prodejních přírůstků: Západoevropské prodejní výsledky společnosti ŠKODA AUTO v dubnu 2012 vzrostly například ve Velké Británii (plus 25,2 procent), v Rakousku (plus 15,3 procent), ve Švýcarsku (plus 13,5 procent), v Norsku (plus 6,1 procent), ve Francii (plus 4,8 procent) a v Německu (plus 3,1 procent). Nejprodávanějšími modely značky ŠKODA v západní Evropě byly v dubnu ŠKODA Octavia a ŠKODA Fabia. Nejvyšších přírůstků v západní Evropě zaznamenaly v dubnu modelové řady ŠKODA Roomster s nárůstem o 27,7 procent a ŠKODA Yeti s přírůstkem devět procent.

Výrazného růstu o 28,1 procent dosáhla společnost ŠKODA AUTO ve východní Evropě: Dodávky zákazníkům tam v dubnu 2012 vzrostly téměř o 12.300 vozů (duben 2011: 9.600 vozů). Jen v Rusku dodala české automobilka v dubnu 2012 s více než 8.800 vozy ŠKODA (duben 2011: 5.900 vozů) zákazníkům o 48 procent více vozů než v dubnu 2011. Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA na ruském trhu zůstala i v dubnu 2012 ŠKODA Octavia, s nárůstem o 32 procent na téměř 4.500 vozů (duben 2011: 3.400). Prodejní výsledky kompaktního SUV ŠKODA Yeti vzrostly o 137 procent na téměř 1.500 vozů. ŠKODA Roomster se polepšil o téměř 95 procent na 150 vozů, ŠKODA Superb o téměř 125 procent na více než 500 vozů. Dalších přírůstků dosáhla společnost ŠKODA AUTO v dubnu 2012 ve východní Evropě také na Ukrajině s nárůstem o 14,3 procent na téměř 1.400 vozů.

Ve střední Evropě ŠKODA AUTO i v dubnu dále zvyšovala dodávky. Prodeje vzrostly o 7,7 procent na téměř 11.600 vozů (duben 2011: 10.700 vozů). Na domácím českém trhu vzrostl počet dodávek zákazníkům v dubnu 2012 o 11,7 procent na téměř 5.500 vozů (duben 2011: 4.900). Na slovenském trhu si ŠKODA v dubnu polepšila o 17,9 procent na více než 1.500 dodaných vozů. Nejoblíbenějším modelem ve střední Evropě zůstává ŠKODA Octavia (5.100 vozů; plus 4,1 procent). Přírůstky zaznamenala také ŠKODA Superb (900 vozů; plus 8,3 procent) a ŠKODA Yeti (900 vozů; plus 8,9 procent).

V Číně slavila ŠKODA AUTO v dubnu 2012 další úspěchy. Počet dodávek zákazníkům vzrostl o 1,1 procent na téměř 20.400 vozů (duben 2011: 20.100 vozů). Čína je největším trhem české značky. Nejraději kupovali zákazníci čínští zákazníci v dubnu 2012 vozy modelové řady ŠKODA Octavia (12.800 vozů; plus 7,6 procent) a ŠKODA Fabia (4.100 vozů, plus 6,9 procent).

V Indii vzrostl počet dodávek značky ŠKODA zákazníkům v dubnu 2012 o 36,8 procent na více než 3.000 vozů (duben 2011: 2.200). Kompaktní limuzína Rapid, nabízená v Indii od konce roku 2011, je velice úspěšná: jen prodeje modelu Rapid představovaly v dubnu 2012 téměř 1.900 vozů.

Také na dalších trzích ŠKODA AUTO v dubnu 2012 posilovala: V Egyptě dodala značka zákazníkům více než 400 vozidel, tedy o 3,1 procent více.

Světové dodávky značky ŠKODA zákazníkům v dubnu 2012 (podle modelů, v jednotkách; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (36.600; +2,5 %)
ŠKODA Fabia (22.000; -5,0 %)
ŠKODA Superb (9.600; -10,0 %)
ŠKODA Yeti (7.600; +31,1 %)
ŠKODA Roomster (3.300; +16,3 %)
ŠKODA Rapid (prodej pouze v Indii: 1.900; nový model)
ŠKODA Citigo (400; nový model)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení