ŠKODA pokračuje s ofenzívou na čínském trhu

Skoda Vision D
- Inovativní představení značky Škoda na šanghajském autosalonu 2011

- Zvláštní význam čínského trhu pro Růstovou strategii 2018
- Největší zahraniční trh automobilky ŠKODA díky 180.000 prodaných vozů v roce 2010
- Výroba modelu Yeti v Šanghaji a výstavba dealerské sítě

ŠKODA stojí před novým obdobím růstu a chce v následujících letech výrazně posílit svou pozici zejména na mezinárodních trzích. Nová expozice značky ŠKODA na šanghajském autosalonu 2011 podtrhuje cílevědomost značky a zdůrazňuje význam čínského trhu jako největšího odbytiště české automobilky v současné době. Vedle aktuální palety modelů prezentuje ŠKODA v Asii poprvé designovou studii VisionD s prvky svěží, moderní designové architektury budoucích modelů a modernizovaným logem značky. Dalším významným exponátem na stánku značky ŠKODA o rozloze více než 1400 m2, umístěném v hale E5, je ŠKODA Octavia Green E Line. Koncept elektromobilu představuje inovační schopnosti výrobce v oblasti alternativních pohonů.

Automobilka ŠKODA chce v rámci Růstové strategie 2018 na čínském trhu dále rozvíjet úspěšný trend i v nadcházejícím roce. Za tímto účelem hodlá ŠKODA v Číně posílit ještě více lokální aktivity. V roce 2013 proto bude zahájena výroba kompaktního SUV Yeti i v Číně. Současně se má zvýšit hustota prodejní sítě ze současných zhruba 300 dealerství na přibližně 400 obchodních míst. Díky těmto opatřením plánuje ŠKODA výrazně posílit úlohu vstupní značky v Číně a na ostatních růstových trzích.

Značka ŠKODA nikdy ve své historii neprodala celosvětově tolik automobilů jako v roce 2010. Prodej 762.600 vozů znamená v porovnání s rokem 2009 nárůst o 11,5 procenta. Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti ŠKODA, vyjadřuje velkou spokojenost: „ŠKODA v roce 2010 odvedla vynikající výkon. Naše prodeje rostly dvojciferným tempem. Právě náš vývoj v Číně, kam jsme vstoupili teprve před čtyřmi roky, mohl v této míře očekávat jen málokdo.“ V prvních třech měsících roku 2011 pokračuje pozitivní vývoj nezměněným způsobem dál. Celosvětové prodeje značky ŠKODA tak mohly od ledna 2011 do března 2011 vzrůst o 21,4 % oproti stejnému období v loňském roce. V Číně posílila ŠKODA v prvním čtvrtletí o 27,4 % a dohromady prodala 54.400 vozů.

Šéf podniku považuje dobré výsledky minulého roku za vynikající výchozí pozici pro další růst značky ŠKODA v příštích letech: „V rámci nové Růstové strategie ŠKODA naše prodeje minimálně zdvojnásobíme a v roce 2018 chceme po celém světě prodat minimálně 1,5 milionu vozů.” Více než polovinu odbytu chce automobilka v budoucnosti realizovat mimo Evropu. K tomu se v příštích letech podstatným způsobem rozšíří paleta modelů. „Na důležitých světových trzích se chceme stát měřítkem, co se týče vozů orientovaných na prostor, na nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty a na chytrá řešení.”, zdůraznil Vahland. Ke konci desetiletí počítá šéf automobilky ŠKODA s nárůstem celosvětového trhu s osobními automobily na zhruba 85 milionů jednotek, z toho jen v Číně na více než 20 milionů za rok.

Předseda představenstva ŠKODA očekává v Číně výrazné zostření konkurence: „Konkurenční boj bude narůstat, ale my jsme ve vynikající výchozí pozici. ŠKODA v Číně disponuje atraktivními, pro místní trh upravenými modely, hustou obchodní sítí a širokou podporou ze strany koncernu Volkswagen. Dodatečně profitujeme z vysokého podílu místní výroby a úzké spolupráce s místními obchodními partnery a organizacemi.“

Za důkaz výkonnosti podniku v Číně považuje ŠKODA mimořádně úspěšný rozvoj v uplynulých čtyřech letech. S výrobou modelu Octavia ve společnosti Shanghai Volkswagen v roce 2007 zahájila značka své aktivity na místním trhu. Krátce na to následovalo zahájení výroby modelů Fabia a Superb. Koncem roku 2010 pak byla podepsána dohoda o licenční výrobě modelu Yeti jako čtvrté modelové řady ŠKODA vyráběné v Číně. „Tato úspěšná historie ukazuje potenciál našeho podniku na nejdynamičtěji se rozvíjejícím trhu světa. Na to navážeme v dalších letech s investicemi do trhu i produktů.“, vysvětluje Winfried Vahland.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení