Sportovní vzpěry přední nápravnice Škoda Octavia

Skoda Octavia vzpěra podvozku

Po návštěvě anglického fóra jsem se rozhodl na své Octavii RS udělat vzpěry nápravnice. Tyto vzpěry slouží ke zpevnění celého předku. K rozhodnutí pomohlo i to, že tyto vzpěry jsou originálním doplňkem koncernu VW a sériově se dává do Audi S3. 

Návod je určen pro zkušené mechaniky, sportovní účely a na vlastní nebezpeční!

Cena velké vzpěry je cca. 1240,-Kč a cena těch menších vzpěr je cca. 800,-Kč. Nicméně menší vzpěry jsem si vyrobil sám a vetší vzpěru jsem sehnal na vrakovišti.

 1: Nejprve je potřeba zakoupit spodní dlouhou vzpěru.

Tato je pod výrobním číslem 8N0199403B.   Cena ve Škoda-Auto je cca. 1240,-Kč.

 

Dále je potřeba zakoupit dva šrouby, které drží vzpěru. Výrobní číslo je: N10467901

A dvě velké podložky se závity, které drží v nápravnici. Výrobní číslo je: N90914701

 

Na nápravnici jsou již díry přímo z výroby, takže odpadá nějaké vrtání. Jiné další díry, kam by se tato vzpěra připevnila již nejsou, tudíž se nemůžete splést.

 

2: Nyní si připravíme 1: šroub, 2: vzpěru, 3: podložku přesně v tomto pořadí.

 

Takto když máme připraveno, zasuneme jednu stranu do nápravnice. Stačí kousek nasadit a zbytek je potřeba pomocí heveru dotlačit do nápravnice. Následně utahujeme šroub a podložka se závitem se v nápravnici roztáhne a bude pevně držet. Teď povolíme šroub, sundáme vzpěru a tentýž postup uděláme s druhou stranou.

4: Když máme obě podložky v nápravnici, můžeme vzpěru nasadit a utáhnout. 

 

!!! U mne osobně se vyskytl problém a to v tom, že když jsem do nápravnice nasadil podložky a začal utahovat tak se mne podložky protočili ! Takže pomocí COčka, jsem podložky lehce přichytil k nápravnici a utáhl znovu aby se více roztáhly v nápravnici a vše drží. !!!

 

5: Když bude někdo chtít si vyrobit zadní malé vzpěry a NE si je kupovat tak aspoň malý návod. Velkou vzpěru jsem sehnal na vrakovišti za pár korun, ale zadní malé vzpěry se sehnat nedali, proto jsem si je vyrobil.

 (Poznámka editora: myslete na to, že cokoliv si vyrobíte sami nemusí na STK projít nebo nemusí fungovat tak jak výrobce zamýšlel, pro a proti si každý zváží sám)

6: Aspoň malý plánek vzpěr. Tloušťka materiálu je na každém z Vás. Doma jsem měl materiál o síle 7mm.

 

 

7: Na nápravnici jsou již opět připraveny dvě díry se závity na šroub na klíč číslo 13. Zde budou uchyceny vzpěry z jedné strany.

 

8: Na druhé straně nápravnice, kde se budou uchycovat vzpěry, jsou již potřeba vyvrtat díry a mužem vzpěry hned nasadit a utáhnout.

  

9: A tady je výsledek

  

Jízdní vlastnosti se tímto podle mého názoru o něco zlepšili. Při normální jízdě nic není cítit, avšak při ostřejší jízdě do zatáček je již toto znát.

Autor: Xxx

Sportovní vzpěry přední nápravnice Škoda Octavia
Obrázek uživatele M.i.r.a.s._

Podvozek ti vubec nepomůže,

Podvozek ti vubec nepomůže, jelikož se ti hýbe celá nápravnice a s tím podvozek nemá nic společného. A váha navíc? Nikoho nevytrhne to 1kg navíc. A jak jsem psal, u S3 je to originální doplněk tak proč to tam nedat.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení