This is alternative content.





Tuning Škoda Octavia

EteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika 

Máme Octu z Dánska - třetí díl b


3b. Jedu si pro auto – Dánsko

Tak jsem se tam konečně vydal…

Doprava
Nejlevnější doprava do Dánska (no, spíš jen Kodaně) je busem, při troše štěstí dokonce i letadlem. Já volil auto, protože jsem zůstával na pevninské části Dánska a potřeboval být mobilní, kdyby to nakonec nevyšlo a musel hledat jiného prodejce. Kromě krátkého úseku u Ústí n.L. pořád po dálnici, nikde žádné dálniční poplatky. Ale pokud pojedete směr Kodaň, tak mostné (cca 30Eur) nebo trajekt (do 100 Eur).

Jaký jazyk v Dánsku?
Angličtina… angličtina…angličtina. Nenarazil jsem na žádného Dána bez znalosti AJ. U němčiny už to bylo horší, snad by to šlo, ale jednoznačně všude preferují AJ. Ale dánštinu určitě taky neodmítnou.

U dealera
Předchozí mailová komunikace s Dánem byla (jak jsem psal minule) mizerná. Ale výrazně se to začalo měnit k lepšímu, když jsem stanovil konkrétní termín mé návštěvy. A po mém příjezdu tam už bylo vše úplně bezproblémové. Proměnil jsem se prostě z imaginární osoby v reálného ZÁKAZNÍKA. Předal jsem dokumenty, on mi vše vysvětlil a řekl, že auto bude připravený druhý den odpoledne včetně převozek. Za hodinku vše vyřízený. Druhý den mi dle dohody zavolal, že vše je připravený. Předal mi fakturu, potvrzení o registraci auta, o pojištění a teprve až potom jsem zaplatil za auto. Dotankoval mi plnou nádrž a Adieu.
Podle mého se vše točí kolem té jejich vysoké ekolog. daně na auta a zamezení eventuelním podvodům s tím. Proto složitější papírování, delší lhůty ( správně 2 pracovní dny, resp. 1.den přijedeš a 3. máš všechny potřebné papíry)… Bylo vidět, že je to (export auta) pro něj rutina a nebo si to dobře nastudoval, takže jsem nic neřešil a vše nechal na něm.

PŘEVOZKY – platí jen 2dny, do té doby musíš opustit Dánsko (kvůli té dani) a nejspíš pak přestanou platit i v zahraničí – na to se ještě zeptám. Poplatek za jejich vydání je kolem 1400DKK včetně all risk pojištění ( povinné ručení + havárka/krádež).

COC list – ačkoliv auto bylo na převozkách (= už registrovaný), slíbil mi poslat COC list hned jak ho dostane. Po týdnu skutečně přišel… ale jen kopie… v následné komunikaci jsem mu sdělil, že to není originál a že mi auto na něj tady nepřihlásí. Odpověděl, že nikdy nic jiného od Škodovky nedostal a že s tím v Německu zatím nikdo neměl sebemenší problém.

TECHNIČÁK ( "REGISTRERINGSATTEST") – měl jsem slíbený ten COC list, tak jsem ho neřešil, navíc když jsem dostal to potvrzení o registraci ( „KVITTERING FOR ANMELDELSE“). No, naštěstí mi po pár dnech přišel poštou přímo z jejich reg. úřadu SKAT. Ale příště si na něj raději počkám...

Jestli lze vše vyřídit během jednoho dne, když by byl prodejce a ten reg. úřad v jednom městě, netuším. Nejspíš by se to na něčem zadrhlo. Počítejte proto pro jistotu s tím, že všechny potřebné dokumenty získáte druhý, nejdéle však třetí pracovní den. Dokonce i když jsem uvažoval o převozu auta na plaťáku, mi odepsal, že lhůta 2 dnů se tím nezkrátí.

V rámci udržování komunikace s Dánem se budu postupně dotazovat, jak je to s autem na objednávku (záloha apod.), ojetinou (jaká část ekolog.daně se vrací), kdy se začne prodávat nový facelift, jestli lze získat převozky s delší platností a pod. Pokud někoho napadnou další věci, napište to sem.

Obešli jsme tam i prodejce jiných značek (VW, Opel, Ford,…), všude auto na export bez problémů, stačí jen pas a to potvrzení o trv. pobytu mimo Dánsko. Jen ty cenové rozdíly jako u Škodovky už nejsou tak propastný, u Fordu takřka žádný.

Příště podrobně vše kolem přihlášení nového auta zde...

P.S. Tak jsem si zvyknul na jízdu zadarmo po dálnicích v cizině, že jsem si pak zapomněl u nás na hranicích koupit dálniční známku :-)

 

 


Autor: singlir01

Předchozí díl: 1. PROČ ZROVNA DÁNSKO

2. Kolik tam vlastně auto (pro cizince) stojí ?
3a. Jedu si pro auto – dělostřelecká příprava

 

 



[ nahoru ]

[ zpět ]


 


Návštěvní knihaokkazy