ŠKODA AUTO v prvním pololetí 2012 dosáhla rekordních prodejních výsledků

Skoda Rapid

- Dodávky zákazníkům vzrostly od ledna do června 2012 v porovnání s prvním pololetím minulého roku o 8,4 procenta na zhruba 493.000 vozů
- Červen 2012 byl druhým nejlepším měsícem v historii značky

- ŠKODA v červnu rostla ve všech regionech
- Nová ŠKODA Rapid je pokračováním modelové ofenzívy

Automobilka ŠKODA dosáhla v prvním pololetí 2012 nového rekordu. Celkový počet dodávek zákazníkům vzrostl v období od ledna do června 2012 celosvětově o 8,4 procenta na 493.000 vozů (1. pololetí 2011: 454.700). Současně dosáhla česká značka nejlepšího červnového a druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku ve své historii, a to počtem 87.400 prodaných vozů (červen 2011: 81.300). Téměř ve všech prodejních regionech se ŠKODA v červnu i za celé první pololetí 2012 vyvíjela lépe než samotný trh.

„ŠKODA i ve stále složitějším konjunkturním prostředí pokračovala v prvním pololetí 2012 ve svém růstovém kurzu,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Téměř ve všech prodejních regionech jsme se rozvíjeli lépe než trh a dále jsme zlepšovali svou dobrou pozici. Druhé pololetí však nebude jednoduché. Velmi pečlivě sledujeme trhy a počítáme s podstatně silnějším protivětrem.“ Vahland dodává: „Naše modelová ofenzíva začíná ve správnou dobu. Důležitou roli pro náš další růst přitom hraje nová kompaktní limuzína ŠKODA Rapid, která svou evropskou prodejní premiéru oslaví na podzim roku 2012.“

Na částečně silně klesajících trzích západní Evropy je ŠKODA v dobré kondici. Zatímco celkový trh v červnu dle prvních prognóz poklesl zhruba o pět procent, prodeje české automobilky lehce vzrostly, a to o 1,2 procenta na 35.600 vozů (červen 2011: 35.100). Největších přírůstků dosáhla značka za červen ve Švýcarsku (+31,7 procenta), Rakousku (+15,5 procenta), Německu (+10,5 procenta) a ve Velké Británii (+9,8 procenta). Ve Švýcarsku vzrostly dodávky zákazníkům na téměř 1.900 vozů, což je nový měsíční prodejní rekord, tržní podíl po šesti měsících zde vzrostl na téměř 5,6 procenta. Na největším evropském trhu, v Německu, dodala ŠKODA v červnu 2012 zákazníkům více než 14.600 vozů. Nejžádanějšími modely v západní Evropě byly za uvedené období ŠKODA Octavia s více než 11.600 prodanými vozy a ŠKODA Fabia s téměř 10.700 vozy. V prvním pololetí 2012 byly dodávky značky ŠKODA na západě Evropy se zhruba 195.400 vozy nebo s poklesem o 0,7 procenta jen lehce pod úrovní minulého roku. Celkový trh v západní Evropě však ve stejném období dle předběžných odhadů poklesl o 7,5 procenta. Podíl značky ŠKODA na západoevropských trzích ve stejném období vzrostl na více než 3 procenta.

S +21,2 procenty rostla ŠKODA v červnu 2012 ve východní Evropě dvojciferným tempem. Značka zákazníkům dodala téměř 12.600 vozů, v červnu 2011 to bylo zhruba 10.400 vozů. Jasně nejsilnějším východoevropským trhem bylo za toto období opět Rusko. Prodeje automobilky ŠKODA AUTO zde vzrostly o 36 procent na novou rekordní měsíční hodnotu 9.600 vozů. ŠKODA přitom v červnu rostla téměř třikrát silněji než celý ruský trh s odhadovaným vývojem +13,7 procenta. Zhruba polovina prodejů značky v Rusku připadla na model ŠKODA Octavia, jehož prodeje v červnu vzrostly o 19,3 procenta na více než 4.500 vozů. Prodeje modelu ŠKODA Yeti v Rusku vzrostly o 180 procent na více než 1.900 vozů. Také ŠKODA Superb se u ruských zákazníků nadále těší rostoucí oblibě, dodávky vzrostly o 173,3 procenta. V prvním pololetí 2012 činil růst značky ŠKODA ve východní Evropě 31,1 procenta, prodeje vzrostly na více než 65.200 vozů. V prvním pololetí roku 2011 bylo ve východní Evropě prodáno 49.700 vozů značky ŠKODA.

V červnu a v prvním pololetí roku 2012 rostly také prodeje značky ŠKODA ve střední Evropě. Právě v červnu vzrostly dodávky zákazníkům o 2,7 procenta na téměř 11.700 vozů (červen 2011: 11.400). Každý pátý nový vůz, prodaný v červnu 2012 ve střední Evropě, tak nesl logo ŠKODA. V prvním pololetí 2012 byly prodeje značky ve střední Evropě o 4,6 procenta nad úrovní minulého roku a dosáhly počtu 66.600 vozů (leden až červen 2011: 63.700). Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly v červnu o 7,6 procenta na více než 5.800 vozů (červen 2011: 5.400). Podíl značky ŠKODA v České republice tak v červnu 2012 činil 32 procenta. Za stejný měsíc si značka polepšila také ve Slovinsku (+16,6 procenta) a v Chorvatsku (+6,2 procenta). Nejprodávanějším modelem značky ve střední Evropě byla v červnu 2012 ŠKODA Octavia, a to s více než 4.900 prodanými vozy, následovaná modelem ŠKODA Fabia se zhruba 3.300 vozy a ŠKODA Roomster s téměř 1.100 dodanými vozy.

Také na svém největším trhu, kterým je Čína, pokračovala ŠKODA ve svém růstovém kurzu. Dodávky čínským zákazníkům vzrostly v červnu 2012 o 5,5 procenta na více než 20.100 vozů (červen 2011: 19.100). V prvním pololetí roku 2012 činil prodej více než 120.700 vozů. To je v porovnání se stejným obdobím předchozího roku nárůst o 7,6 procenta (leden až červen 2011: 112.200 vozů). Nejprodávanějším modelem značky ŠKODA v Číně je i v červnu s velkým náskokem ŠKODA Octavia, která si polepšila o 20,3 procenta na téměř 12.400 vozů (červen 2011: 10.300). Vůz ŠKODA Superb si v Číně koupilo téměř 4.000 zákazníků, model ŠKODA Fabia pak zhruba 3.800 zákazníků.

Velice dynamicky se rozvíjely prodeje v Indii. V červnu 2012 zde dosáhla ŠKODA přírůstku 39,3 procenta na téměř 3.200 vozů a rostla tak podstatně rychleji než celkový trh, na kterém se očekává přírůstek o 15,4 procenta. Také v prvním pololetí rostla značka v Indii více než celkový trh. Dodávky zákazníkům byly o 40,1 procenta vyšší než ve stejném období uplynulého roku a dosáhly počtu zhruba 20.500 vozů (leden až červen 2011: 14.600). Necelé dvě třetiny všech vozů značky ŠKODA prodaných v Indii připadly v červnu 2012 na novou kompaktní limuzínu ŠKODA Rapid, která se v indické variantě na místním trhu úspěšně prodává od konce roku 2011. Indický model ŠKODA Rapid si v červnu domů odvezlo téměř 2.000 zákazníků, v prvním pololetí představovaly prodeje tohoto modelu více než 11.800 vozů.

Úspěšně se ŠKODA v červnu vyvíjela i na dalších trzích. Například dodávky zákazníkům v Izraeli vzrostly v červnu o 73,7 procenta na téměř 1.300 vozů. V Turecku vzrostly prodeje značky o 29,3 procenta na více než 800 vozů. V Austrálii vzrostly prodeje českého výrobce o 87 procent na více než 400 vozů.

Celosvětové prodeje značky ŠKODA v červnu 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, rozděleno dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (37.000; +3,0 %)
ŠKODA Fabia (22.500; -9,2 %)
ŠKODA Superb (10.300; -5,9 %)
ŠKODA Yeti (8.500; +36,1 %)
ŠKODA Roomster (4.500; +34,2 %)
ŠKODA Rapid (prodej pouze v Indii: 2.000; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 2.600; nový model)

Celosvětové prodeje značky ŠKODA v prvním pololetí 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, rozděleno dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému období uplynulého roku):
ŠKODA Octavia (219.600; +9,7 %)
ŠKODA Fabia (133.600; -3,2 %)
ŠKODA Superb (56.900; -10,3 %)
ŠKODA Yeti (45.100; +28,6 %)
ŠKODA Roomster (20.400; +13,1 %)
ŠKODA Rapid (prodej pouze v Indii: 11.800; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 5.500; nový model)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení