ŠKODA i v květnu udržela růstový kurs

Skoda Superb

ŠKODA v květnu zvýšila své prodeje o 1,5 procenta na 92 500 vozů (květen 2014: 91 200 vozů). Byl to tedy nejlepší květen ve 120leté historii automobilky. Růstu dosáhla ŠKODA zejména v západní a střední Evropě, Číně a Indii. Srdce zákazníků si získává i nová ŠKODA Fabia, která si v Evropě polepšila o 35,3 procenta.

​„Nová ŠKODA Fabia předvedla přesvědčivý start a my se těšíme na zahájení prodeje nové generace modelu Superb, které na prvních evropských trzích proběhne v červnu,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Nadále kritická je situace na ruském trhu a v přilehlých oblastech,“ dodává Eichhorn.

V západní Evropě rostla ŠKODA v květnu o 1,9 procenta na 38 600 dodávek vozů zákazníkům (květen 2014: 37 900). V Německu dosáhla značka ŠKODA nárůstu o 0,9 procenta a dodala svým zákazníkům 14 000 vozů (květen 2014: 13 800). ŠKODA tak na svém druhém největším trhu zůstává jasnou jedničkou mezi importéry. Dvouciferný růst automobilka zaznamenala ve Španělsku (2 400 vozů; plus 34,7 procenta), Itálii (1 600 vozů; plus 25,7 procenta), Švédsku (1 500 vozů; plus 28,8 procenta), Irsku (400 vozů; plus 26,0 procenta) nebo v Portugalsku (400 vozů; plus 48,5 procenta).

Ve východní Evropě včetně Ruska prodala ŠKODA v květnu 7 000 vozů (květen 2014: 10 400). I přesto, že jsou podmínky zejména v Rusku a na Ukrajině velice složité, vzrostl podíl značky ŠKODA na východoevropském trhu na 4,6 procenta (květen 2014: 4,5 procent). V Rusku dodala ŠKODA v květnu svým zákazníkům 3 800 vozů (květen 2014: 7 600). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v květnu v Rumunsku (900 vozů; plus 30,8 procenta), Kazachstánu (500 vozů; plus 85,8 procenta) a v Bosně (200 vozů; plus 50,0 procenta).

Ve formě je ŠKODA opět i ve střední Evropě. V květnu zaznamenala značka růst o 13,5 procenta na 15 000 vozů (květen 2014: 13 200). Po pěti měsících činí tržní podíl značky ŠKODA 21,5 procenta, po 20,3 procentech ve srovnatelném období minulého roku. Na domácím českém trhu dosáhla ŠKODA v květnu nárůst prodeje o 24,2 procenta na 7 200 vozů. (květen 2014: 5 800). Dvouciferný růst zaznamenala značka ŠKODA v Polsku (4 400 vozů; plus 11,1 procenta), na Slovensku (1 600 vozů; plus 10,9 procenta) nebo ve Slovinsku (600 vozů; plus 21,5 procenta).

ŠKODA v Číně udržuje růstový kurs. Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v Číně v květnu vzrostly o 1,8 procenta na 23 600 vozů (květen 2014: 23 200). Mezi zákazníky v Říši středu je oblíbený zejména model ŠKODA Octavia: prodeje v květnu vzrostly o 69,4 procenta.

Opětovného růstu dosahuje ŠKODA také v Indii: v květnu dodala značka 1 300 vozů, to je o 46,2 procenta více než v květnu 2014 (900 vozů). Vysokých přírůstků dosáhla ŠKODA v Turecku (2 200 vozů; plus 75,7 procenta), Izraeli (1 900 vozů; plus 38,2 procenta), Egyptě (900 vozů; plus 169,1 procenta) nebo v Austrálii (400 vozů; plus 10,1 procenta).

Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v květnu 2015 (v kusech, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (37 500; +14,3 %)
ŠKODA Rapid (17 900; -7,9 %)
ŠKODA Fabia (17 800; +21,2 %)
ŠKODA Yeti (7 800; -19,4 %)
ŠKODA Superb (6 000; -27,1 %)
ŠKODA Roomster (2 300; -8,3 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 300; -15,2 %)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení