Vysokoškolácí testují elektro Octavii

Skoda Octavia GreenLine

Škoda Auto už delší dobu vyvýjí svůj vlastní elektromobil. Od března už se prohání po Česku několik testovacích vozů. Teď si vozy řady E Line vyzkouší ti největší odborníci z ČVUT.

Možná jste již zaregistrovali nový typ vozů Škoda Octavia Green E Line. Jedná se o první elektromobil automobilky Škoda, který má ambice dostat se do běžného provozu. Nyní je mu zase o kousek blíž. Auta začali testovat v praxi experti z vysokých škol.

 

Asi byste ho nepoznali. Elektromobil Škoda vypadá jako obyčejné auto, které připomíná klasické combi. Kromě použití ocelových disků, bílou karoserii a černou střechu. Rozdíl tvoří jen podélný zelený pruh a nápis „E LINE“.

 

I ten nejlépe vyladěný elektromobil je k ničemu, pokud se sním nedá normálně jezdit po městě. Škoda si to plně uvědomuje. Proto nabízí postupně desítku vozů k testování svým partnerským institucím, mezi které patří pražské letiště, Správa Pražského hradu a distributoři energií. Teď přišlo na řadu i České vysoké učení technické v Praze.

 

Od března 2012 najezdily elektromobily Škoda na českých silnicích 50 tisíc kilometrů. Odborníci z ČVUT mají přinést další, velice sofistikovavé, poznatky z běžného provozu.

 

„ŠKODA získá důležité poznatky ze zkušebního provozu ČVUT, například analýzu vhodnosti elektromobilů pro režim služebních vozů nebo analýzu možných modelů carsharingu“, uvedl v tiskové zprávě Ing. Jaroslav Machan, CSc., vedoucí zvláštních projektů elektrostrategie a výzkumu Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO.


Elektromobily jsou budoucnost Octavia nemůže zůstat pozadu.

Proč ČVUT

Spolupráce s ČVUT není náhodná. Škola nedávno otevřela ve spolupráci s Fakultou elektrotechnickou nový obor Elektromobilita. Studenti i profesoři tak mají možnost si své teoretické poznatky vyzkoušet i v naprosto běžné praxi.

 

Parametry Octavie Green E Line

Auto vychází z modelu Škoda Octavia Combi. Hliníková kola nejsou u elektromobilů v tuto chvíli tak podstatná, jako schopnost výdrž 150 km. Podle předpokladů je to dostatečná dojezdnost pro všechny řidiče, kteří denně dojíždí do práce autem. Maximální rychlost vozu je 135 km/h a zrychlení z O na 100 km/h trvá elektromobilu 12 vteřin.

 

Měření

Nejde je o osobních dojmy z jízdy. Automobilka měří řadu konkrétních věcí. Kromě přesné polohy vozidla je důležitá také vnější a vnitřní teplota. Škoda ale nemyslí jen na sebe. Z každodenního provozu bude například možné zjistit vliv dobíjení akumulátoru na celou elektrickou síť.

 

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení