Září 2010 – nejlepší měsíční prodej všech dob

prodeje.jpg

Celosvětový nárůst prodejů o 12,8 % v prvních devíti měsících roku 2010

Nárůst na domácím českém trhu podstatně převyšuje vývoj trhu
Dynamický růst značky v Číně, Rusku a Indii
Nizozemí s rekordním výsledkem

Největší česká automobilka Škoda Auto zůstává v dynamickém růstovém kurzu. 75.790 vozů, prodaných v měsíci září (v uplynulém roce: 69.023) představuje nejlepší měsíční prodejní výsledek všech dob. V prvních devíti měsících roku 2010 zvýšila značka Škoda celosvětově počet prodaných vozů o 12,8 % na celkem 568.990 jednotek (leden – září 2009: 504.625).

„Škoda Auto zůstává se svou atraktivní paletou modelů úspěšná i ve třetím čtvrtletí 2010. S ohledem na dosavadní vývoj prodeje a rekordní výsledky měsíce září očekáváme, že v letošním roce prodáme podstatně více vozů než v roce 2009“, řekl Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto a.s.

Na domácím trhu v České republice Škoda Auto vydatně posílila svou vedoucí pozici. S nárůstem prodejů o 9,2 % značka posílila podstatně více než celkový trh (plus 0,7 %). Celkem prodala Škoda Auto v České republice v prvních devíti měsících tohoto roku 43.666 vozů (v uplynulém roce: 39.974). Podíl na trhu vzrostl na 34,7 %.

I na dalších trzích střední a východní Evropy rostla Škoda Auto nadprůměrně. Tržbní podíly i prodeje rostly na všech trzích. V Rusku dosáhla společnost růstu odbytu o 35,2 %, prodej činil 34.273 vozů.

V západní Evropě (bez Německa) prodeje společnosti Škoda Auto vzrostly o 25,5 %. V Nizozemí se prodeje oproti uplynulému roku zlepšily o 75,9 %. Obzvláště oblíbené jsou zde modely GreenLine, vyznačující se nízkou spotřebou paliva i emisemi CO2. Velkým dílem se na pozitivním vývoji v západní Evropě podílely také zvýšené prodeje ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

S nezměněnou dynamikou se rozvíjel prodej na růstových mimoevropských trzích. Jen v Číně prodala Škoda Auto se 134.470 vozy témě o 65 % více než ve srovnatelném období loňského roku (81.652). Na dalších mimoevropských trzích činil nárůst celkem 44,6 %. V Indii bylo zákazníkům dodáno 14.224 vozů a prodej tak vzrostl o 36,6 % (10.415). Podstatný nárůst zaznamenaly také prodejní organizace značky Škoda v Egyptě (+168,8 %), Izraeli (+63,1 %) a v Turecku (+61,4 %).

Prodejní výsledky v září 2010 (Modely značky Škoda v porovnání s měsícem září 2009): Octavia (31.546 vozů/+16,5 %), Fabia (23.434 vozů/-16,5 %), Superb (9.962 vozů/+139,3 %), Yeti (5.389 vozů/+240,0 %), Roomster (3.327 vozů/-29,5 %),
Octavia Tour (2.132 vozů/-37,7 %).

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení