InteriérEteriérMotorPodvozekElektrikaMuzika
Recenze Octavia RS

Nejvyšší rychlost [km/h] 240
Výkon 147kW
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] 7,3

Zatím panuje maximální spokojenost. Přiznávám se, že z mnohých propíraných věcí jsem měl obavy.

V první řadě jsem, už po všech negativních příspěvcích, co na různých internetových fórech zazněli měl dojem, že si vlastně kupuji jen větší Fábii, do který nasoukali trošku víc elektroniky a ušetřili, kde se dalo. Ale viděl jsem auto i na zdviháku a musí říct, že podvozek je teda mnohem mohutnější a lépe zpracovaný.

Také jsem montoval i alarm, takže jsem rozebral velkou část interiéru. Také musím povídat, že to není horší než u Fabie. Spíše naopak. Jestli se šetřilo, tak zřejmě s rozumem.Při montáži alarmu mě nemile překvapilo, že schémata v Dílenské příručce nejsou aktuální, neboť podle DP žádné dveře nemají vlastní řídící jednotku. Ale ukázalo se, že mají.

Jsem velmi rád, že podvozek sedí velmi pěkně. Není tak tvrdý, jak se píše na Autorevue a ani odskakování zadku jsem nezaznamenal. Z toho mám opravdu velkou radost. Mám 17“ disky. Jámy a nerovnosti na cestě sice jsou cítit, ale ne tolik jako ve Fabii.

Taktéž mě velmi potěšilo, že se spotřeba není stále 10 a vyšší, jak to někteří tvrdili. Myslím, že při běžné svižné jízdě bude dlouhodobý kombinovaný průměr okolo 8 l/100km. Tento TFSI motor dokáže být i úsporný. Rovněž výkon motoru je lepší než jsem čekal. Všude se píše, že se těch 200 koní ztrácí a není jej cítit. Ale jezdím i s 230 koňovým autem a v porovnání s ním se nezdá RS zase, až tak slabá a nevýrazná. Já si nestěžuji možná i proto, neboť přesně takováto charakteristika mi vyhovuje. Tedy pěkný zátah v celkem pěkném spektru otáček, žádné nakopnutí po naběhnutí turba. A hlavně si pochvaluji to ticho a ochota, s kterou se motor vytáčí do otáček. Jen venku je tlumič výfuku opravdu slyšet a motor má takový zvláštní surový zvuk. Když mě neobtěžuje uvnitř, tak je mi to v podstatě jedno.

Dalším často propíraným prvkem je posilovač řízení. Myslím, že to není až tak zlé, jak jsem čekal. V podstatě jsem měl jen zpočátku trošičku problém při jízdě na dálnici, kdy se mi zdálo, že volant jde příliš lehko. Při nižších rychlostech jsem neměl problém. Ale i na tu dálnici jsem si zvykl poměrně rychle a, už mi to nevadí. Ale velmi mě potěšilo, že posilovač řízení normálně funguje i, když je vypnutý motor. Stačí mít jen zapnuté zapalování.
Bravo Škoda!

Výčet často propíraných částí auta zdaleka nekončí. Na řadě jsou stěrače. Stírají opravdu výborně, to nešťastné sezření po použití osřikovače, už výrobce nekóduje. Rovněž ostřikovač ostřikuje pěkně, na jedné předváděčce jsem nebyl spokojený, stříkalo to do takového malého kužele. Ale u mě je vše jak má být. Nelíbí se mi, ale jak často se ostřikují světla. Koukal jsem se na nastavení časů ostřiků, ale ještě jsem s tím neexperimentoval. Silně nepoužitelný je, ale dešťový senzor. Na můj vkus stírají stěrače na automatiku příliš často i při minimální rychlosti. A když přepnu na vyšší a zase na nižší, tak to chvilku funguje jak se patří a po čase se to zase zrychlí.

Častým problémem je i kvalita příjmu rádia. Já si nestěžuji, mám Audience a řekl bych, že příjem je taktéž dobrý, jako u jiných rádií (ať u originálních a nebo třeba Pioneer). Mám, ale MR 2007. Rádio musím pochválit za ergonomii ovládání, ty velké tlačítka jsou fakt super!

A teď pojďme na světla. Tlumené jsou opravdu super (Xenony), jsem s nimi velmi spokojený. Horší je to s dálkovými. Naštěstí jsou nastavené dobře, takže mezi plochou osvětlenou a tlumenými a dálkovými světli není žádné tmavé místo, ale dálkové by opravdu mohli svítit silněji a méně do žluta. Takže budem muset něco vymyslet se žárovkami:))

A na závěr pár drobností. Trippling je slině návyková záležitost. Hill-Hold opravdu funguje a je to použitelná záležitost („Hill-Hold“ zabraňuje nechtěnému couvání při rozjíždění do svahu. Brzdná soustava drží samočinně brzdný tlak a zamezuje tak couvání, dokud řidič zase nepřidá plyn). ESP se zatím ještě neozvalo, tak ani nevím, jestli tam opravdu je : )).

Nejsem fanoušek černého interiéru, ale černý strop se mi zdá opravdu praktický, nešpiní se tak, a displej PDA se tolik neleskne

Autor: Diamant (SK)
přeloženo do CZ

[ nahoru ]

[ zpět ]

 

Návštěvní knihaokkazy


© created by zabiak design
Jan Vosátka 2005

Listopad 2005
mapa stránek



optimalizace PageRank.cz
Google PR™ - Post your Page Rank with MyGooglePageRank.com