Škoda Octavia RS facelift (2009 - )

mediumsize-rgb_ocrs_1535.jpg

Škoda Octavia RS

DO DRUHÉHO POLOČASU V NOVÉM DRESU Díky více než stoleté historii motorsportu automobilky Škoda má Octavia RS agilní sportovní vlastnosti nyní podpořené ještě dynamičtějším designem. Současně však těží z typických vlastností modelové řady Octavia, která je určena pro každodenní použití a přepraví pohodlně celou rodinu na dlouhých cestách. Hospodárnost, spolehlivost, prostornost a bezpečnost jsou samozřejmými ctnostmi těchto vozů. Vyvážené vlastnosti modelu Octavia RS podpořila modernizace, mezi jejíž hlavní znaky patří výraznější design přední části s novými prvky světelné techniky, upravená nabídka kol z lehké slitiny a exteriérových barev karoserie. K novinkám uvnitř vozu patří dekor RS, interiér RS Supreme a vylepšení klimatizace Climatronic, která díky senzoru kvality vzduchu vyhodnocuje úroveň znečištění vzduchu proudícího do interiéru a samočinně přepíná na vnitřní cirkulaci. V neposlední řadě došlo také k posílení dynamických parametrů díky snížení hmotnosti. Octavia RS si od svého uvedení na trh v roce 2000 našla na 60.000 majitelů, z nichž 70 % zvolilo karosářskou verzi kombi. Kombi je oblíbené zejména v Německu, Švýcarsku a v Itálii, naproti tomu verze liftback je oblíbená ve Velké Británii a ve Španělsku. Na ostatních trzích je poptávka po obou karosářských variantách téměř vyrovnaná. Při pohledu zepředu upoutá nově tvarovaná maska chladiče s logem RS, na niž navazují větší, výraznější světlomety. Ty mohou být ve verzi RS nově osazeny xenonovými výbojkami s natáčecím modulem. V nově tvarovaném nárazníku s širším a výraznějším nasávacím otvorem nabízí Octavia RS další dvě novinky z oblasti světelné techniky. Vedle mlhových světlometů s Corner funkcí jsou poprvé u vozu značky Škoda k dispozici i LED světla pro denní svícení s celkovou spotřebou pouze 50 W. Inovovány byly také sdružené kryty zadních svítilen, vedle nichž je nově provedený štítek s názvem modelu. Octavia RS má světlou výšku nižší o 13 mm oproti běžné verzi, Combi RS pak o 12 mm. Nabídka vnějších barev karoserie respektuje požadavky zákazníků, a proto paletu stávajících sedmi nedávno rozšířila šedá metalická barva Anthracite. Jako alternativa k základním 17“ kolům Zenith z lehké slitiny jsou v nabídce na přání dodávaná kola Neptune 7,5J×18“. V interiéru řidič nalezne příkladnou ergonomii, přesné zpracování a kvalitní materiály. Obě karosářské verze poskytují spoustu místa pro posádku i její zavazadla. Seznam komfortních, bezpečnostních i funkčních prvků výbav je obsáhlý a nabízí široké možnosti individualizace. Nový interiér RS Supreme v kombinaci kůže/umělá kůže a inovovaný dekor RS ozdobných lišt výplní dveří a přístrojové desky dotvářejí sportovní atmosféru. Všechny pohonné jednotky modelu Octavia RS plní již nyní normu EU 5. Benzinový motor 2,0 TSI o výkonu 200 koní (147 kW) při 5100-6000 min-1 vykazuje kombinovanou spotřebu 7,5 l/100 km a kombinované emise CO2 175 g/km. Jeho naftový sourozenec 2,0 TDI se vstřikovacím systémem common-rail a filtrem pevných částic poskytuje výkon až 125 kW a maximální točivý moment 350 Nm dosahuje v rozmezí 1750-2500 min-1. Kombinovanou spotřebou 5,7 l/100 km a kombinovanými emisemi CO2 na úrovni 150 g/km dělá čest svému jménu. Výkonnostním a ekologickým parametrům napomáhá i snížení hmotnosti o 20 kg u benzinového, resp. 15 kg u naftového motoru, dosažené mimo jiné nahrazením rezervního kola sadou na opravu pneumatik. Mírně zlepšené hodnoty koeficientu součinitele odporu vzduchu se rovněž příznivě projevily zvýšením maximální rychlosti, ale také pružnosti a zrychlení. V roce 2000 představila Škoda Auto prvního zástupce z nové série osobních automobilů plných sportovní dynamiky a vynikající agility – vůz Octavia RS. Řada RS čerpá inspiraci z dlouhé tradice Škoda Auto v motoristickém sportu. Už zakladatelé podniku Laurin a Klement hledali srovnání ve sportovním zápolení na silnicích nebo šotolinových cestách. Počátkem 70. let se v motoristickém sportu poprvé objevila písmena RS (Rallye Sport) – a to na zádi rallye speciálů Škoda 180 RS a Škoda 200 RS. Na jejich potenciál navázala Škoda 130 RS, která ve své době kralovala silničním okruhům i závodům do vrchu. K největším úspěchům patří vítězství v kategorii cestovních vozů na Rallye Monte Carlo v roce 1977 a titul Mistra Evropy v závodech cestovních vozů v roce 1981. mediumsize-rgb_ocrs_1533.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1549.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1551.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1548.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1544.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1537.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1539.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1538.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1540.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1542.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1534.jpg mediumsize-rgb_ocrs_1541.jpg mediumsize-rgb_occrs_0040.jpg

Škoda Octavia RS

Obrázek uživatele Petr G.

To žluté je krasavec...jen

To žluté je krasavec...jen bych asi přemýšlel nad lizatkem pod přední spoiler.. =) Ten zadek mi totíž připadá takový težkopádny oproti předku. Hlavne při pohledu z boku.

Obrázek uživatele Zabiak

Parádní auto, ale ten znak RS

Parádní auto, ale ten znak RS je tam nějak nakřivo.

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení