Zapojení Autorádia Škoda Octavia

Zapojení Autorádia Škoda Octavia


Zapojení Autorádia Octavia Odlišnosti zapojení ISO konektoru v originálních přípravách na autorádia ve Oktávii.

1) Přehozené pozice pinů č.4-obvykle trvalé napájení a č.7-obvykle napájení spínané otočením klíče v zapalování. Tato záměna ovšem podle zkušeností u současných kvalitních přístrojů nepůsobí obtíže - Blaupunkty to zvládají, ale japonci na tom budou hůř.

2) Pin č.3 je obvykle nevyužitý, ale u některých přístrojů je na něj vyvedeno napětí spínané přístrojem pro elektrické výsuvné antény. Ve Škodovkách je tento pin vyveden na diagnostickou sběrnici CAN, kde může poškodit případně připojený diagnostický přístroj!

3) Pin č.5 je ovšem lahůdkou nad jiné vybranou. Zatímco drtivá většina přístrojů má na tento pin vyvedeno přístrojem spínané napětí pro el.výsuvnou anténu (někdy se toto napětí používá také pro booster), škodovka na tento pin přivádí druhé trvalé napájení, což po přímém připojení přístroje může mít za následek zničení právě tohoto spínacího obvodu.

4) Problém je také s tzv. aktivní anténou, jinak řečeno anténou s předzesilovačem napájeným přímo ze signálního kabelu - tedy koaxiálu. Škodovácké rádia jsou vybavené tzv. výhybkou, takže odpadá separovaný vodič pro napájení předzesilovače. Tuto výhybku však většina rádií nemá a proto je třeba ji zapojit mezi rádio a originální svod od antény. Napájecí vývod této výhybky se pak připojí nejlépe na vývod autoádia - pin č.5, aby po zapnutí přístroje byl napájen i předzesilovač. Touto výhybkou lze také vyřešit častý problém, že totiž hodně autorádií používá tzv. 150W nebo-li DIN anténní zdířku, zatímco svod antény je vybavený tzv. 50W nebo-li ISO anténním konektorem. Proto se výhybka vyrábí ve dvou provedeních, a to ISO-ISO, nebo ISO-DIN. Výhybka se pak prodává pod označením "Separátor napájení", nebo u Škodovky jako "Adaptér pro fantómové napájení antény" .

Separátor napájení 

"Autoelektrikáři" situaci občas řeší tak, že na konektoru v autě ustřihnou přívody na pin 5 a 3, prohodí pozice pinů 4 a 7 a zapojí mezi svod antény a zdířku přístroje výhybku/separátor napájení, jehož napájecí vodič zapojí do uvolněné pozice č.5, tak aby se do antény dostávalo napětí až po zapnutí rádia.

Vy rozhodně žádné dráty nestříhejte, stačí si pořídít iso vypichovák a piny vyndáte bez poškození a přehodíte.

Další možnost je vyrobil si redukci ze dvou ISO konektorů a separátoru napájení, tak aby se nezasahovalo do originálního konektoru ze Škodovky a mohly jste tak kdykoliv nasadit originální rádio Škoda.

Odsrašující příklad zapojení:
zapojeni autoradia 

Číslování vývodů ISO konektorů (na přístroji)
ISO konektor napájení
ISO konektor napájení 

ISO konektor repro
ISO konektor repro  

Napájecí ISO konektor připojuje:

  • Zem připojuje se přímo na kostru vozu.
  • Trvalé napájecí napětí 12V pro napájení pamětí. Při jeho odpojení dojde ke smazání převolených stanic.
  • Napájecí napětí 12V přes spínací skříňku.
  • Napětí 12V, které signalizuje zapnuté osvětlení automobilu.
  • Napětí 12V pro ovládání předzesilovače a autoantény.
  • Signál MUTE pro vyřazení autorádia pro sadu Hands Free.
  • Signál Smart Volume pro řízení hlasitosti

 

Napájecí konektor

Číslo vývodu

Použití

Barva vodiče

1*

Smart volume - ztlumení rádia (umožňuje regulaci hlasitosti dle rychlosti jízdy* )

 

2*

Mute - vypnutí rádia při telefonním hovoru

 

3*

Nezapojeno

 

4*

Trvalé napětí 12V (u některých modelů může být zaměněno s vývodem 7)

oranžová

Napájení pro auto anténu a předzesilovač

modrá

12V při zapnutém osvětlení umožňuje podsvítit panel autorádia při zapnutí podsvětlení palubní desky* )

žlutá

7*

Napájení 12V přes spínací skříňku (u některých modelů může být zaměněno s vývodem 4)

červená

 

Zem (GND)

černá nebo hnědá

zapojení autorádia Škoda

Repro konektor ISO připojuje:

  • pravý přední reproduktor
  • levý přední reproduktor
  • pravý zadní reproduktor
  • levý zadní reproduktor

Repro konektor

Číslo vývodu

Použití

Barva vodiče

1

pravý zadní +

modrá

2

pravý zadní -

modročerná

3

pravý přední +

šedá

4

pravý přední -

šedočerná

5

levý přední +

zelená

6

levý přední -

zelenočerná

7

levý zadní +

bílá

8

levý zadní -

bíločerná

Pokud máte novější rádio, ze kterého vede hodně kabelů a nedaří se Vám ho pořádně zasunout stačí vyříznout tento plast za rádiem a vejde se tam. 

 

 

Zlevněné produkty v sekci Autorádia
Obrázek uživatele dopa

Dobrý den, chystám se vyměnit

Dobrý den,
chystám se vyměnit si origo radio za jiné na své Octe I.
Koupil jsem si i fantomové napájení, ale zjistil jsem, že ze strany auta nemám v ISO zapojený konektor 5. Kam mám napájení fantoma zapojit?

Děkuji

Obrázek uživatele Kyslík

Ahoj, taky jsem to řešil a

Ahoj, taky jsem to řešil a pokud si dobře pamatuju tak jsem to píchnul na spínaný plus.

Obrázek uživatele Bartasek

Zdravím,zapojoval sem

Zdravím,zapojoval sem autorádio pioneer a všechno v pohodě.Jenom mě tam nejde zasunout až na doraz.Jak je nejlépe možné uříznout ten kus plastu?Pujde to bez demontáže palubovky?Nebo tu palubku musím demontovat a pak uřezat?

Obrázek uživatele Vojta777

ahoj bud pouzij jen platek

ahoj bud pouzij jen platek pilky bez ramu a nebo ja to stipam klestema,pak radne urovnat kabely a musi tam jit

Obrázek uživatele Bartasek

Ahoj,díky za rady,dnes sem na

Ahoj,díky za rady,dnes sem na to mrknul a prohodil sem kastlík za rádio,kastlík sem musel upravit pilovým plátkem.Rádio je níž a lépe se ovládá rukou z řadící páky.
Dále by mi někdo mohl poradit jak demontovat pod rádiem kolečko větráku,štelování ofuku a regulaci vzduchu,chci si věměnit žárovičky a nechci nic urvat nebo zničit.Stačil by mi návod nebo obrázek,nemůžu nikde nic najít.

Obrázek uživatele Petr

Když chceš poradit,tak by

Když chceš poradit,tak by bylo fajn vědět,jakou Octavii máš.Škodu Octavii tady máme všichni :-) Pokud máš O1,tak by ti mohlo pomoct toto https://www.google.com/url?q=http://www.skodaoctavia.cz/skoda-octavia/vy...

Obrázek uživatele Bartasek

Díky za odkaz.Samo že mám O1

Díky za odkaz.Samo že mám O1 2001 1.9Tdi.Profil si doplním až bude čas.Jenom mě štve že když někde píšu tak se musím registrovat a furt něco vyplnovat a mít skurvený facebook a opisovat písemné kody ja na to nemám nikdy čas a náladu.Ještě jednou dík za radu.

Obrázek uživatele radegast

Že máš OI samozřejmé není.

Že máš OI samozřejmé není. Samozřejmé není ani to, že máš oktávku jako takovou, je tady pár členů i s jinými auty.
Chceš poradit od komunity tak proč taky neudělat taky něco pro ní, že?

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Petr

Nejdřív zkus pořádně srovnat

Nejdřív zkus pořádně srovnat dráty za rádiem.Když jsem opravoval HF,tak jsem pak tam nemohl rádio dostat,přestože tam předtím bylo :-) Stačilo je tam dobře srovnat.

Obrázek uživatele Stream

Ahoj, poradí někdo s

Ahoj,
poradí někdo s podsvícením Škoda Stream MP3?
Použil jsem origo kabeláž a rádio z druhé ruky. Vše funguje, dokonce je podsvícený i ovladač hlasitosti, displej ale ne. Radiem to není, zkoušel jsem ještě jedno a chování je stejné. V pojistkách jsem nic nenašel.
Díky

Obrázek uživatele mzlp

nejde ti displej nebo

nejde ti displej nebo podsvícení displeje

Obrázek uživatele delapena

Moze mi niekto poradit co mam

Moze mi niekto poradit co mam urobit aby sa mi radio automaticky
vyplo pri vytiahnuti kluca zo spinacej skrinky.Vymenil som original
radio a teraz mi ide len pri manualnom zapnuti.

Obrázek uživatele hana

Zdravím, mám problém s

Zdravím,
mám problém s připojením autoradia mám octavia 97. koupila jsem si nové radio a nějak nefunguje...Pro "aspon" zapnutí radia mi stačí zapojit drátky do zapalování (červený), do baterie(žlutý) a uzemnění(černý) antenu mám zvlášt jako koaxiál jenže radio se ani nezapne po otočením klíču a stiskem pro zapnutí radia. A taky navíc z auta vedou uplně jiné barvy drátku než klasické ale tohle už musím mít rozluštěné když radio co jsem měla předtím fungovalo bez problému.. Potřebuje novější rádio ještě něco jiného? prosím o radu..

Obrázek uživatele Lonanek

Zapojení MF volantu a

Zapojení MF volantu a radia.
Nemáte někdo popis zapojení MF volantu na Octavia I(MR 2002) na ovládání rádia? Původní CAN Symphony jsem vyměnil za neCAN navigaci Škoda. Potřeboval bych rozchodit ovládání na volantu pro tuto kombinaci. Tedy zapojení 3 vodičů místo původních 2 a pak možná i taky překódování jednotky MF. Ale aby taky chodil tempomat.
Díky za návod.

Obrázek uživatele Scorpion

Takže když tam přehodím kabel

Takže když tam přehodím kabel 4 za kabel 7 tak bude rádio hrát i bez klíčků?

Obrázek uživatele McBobr

Ne, pouze se mu nesmaže

Ne, pouze se mu nesmaže paměť.

Šerif; Škoda Octavia Combi 4x4 "Kamikaze"

Obrázek uživatele Scorpion

Dyt mě se ale nic nemaže.

Dyt mě se ale nic nemaže. Přece ty originálky taky fungujou bez klíčů.

Obrázek uživatele mzlp

to musí to radio umět se

to musí to radio umět se zapnout bez klíčů,

Obrázek uživatele Scorpion

Já sem ho před octavií měl ve

Já sem ho před octavií měl ve starym fiatoj a tam bez klíčů šlo :D Je to zvláštní.

Obrázek uživatele mzlp

to máš pravdu, nic mě

to máš pravdu, nic mě nenapadá. Jen se zkus podívat na ten třetí pin. Nikde jsem nenašel na co je. Možná, že je obsazenej.

Obrázek uživatele Scorpion

Jo mě to přide že to je

Jo mě to přide že to je prostě tim, že to tam nepoušti šťávu když tam nejsou klíče.

Obrázek uživatele mzlp

tak to změř a uvidíš, možný

tak to změř a uvidíš, možný je že je to tam jinak zapojený nebo se v tom někdo před tebou štoural.

Obrázek uživatele Anonym

Dobrý den žádám o radu,snažim

Dobrý den žádám o radu,snažim se zapojit autoradio Sencor do starého Renaulta 19 Shamade,staré rádio jsme vyndal a vykouklo na mě zajímavé zapojení,1 červenej drát (Napájení),černý drát(Zem), a 8 vodicu od reproduktoru spojených + a - vždy do jednoho celku, Vše je propojeno pomocí čokolád, Nové rádio je na klasické ISO konektory,stačí mi tedy koupit samotnou ISO přípojku a připojit na 7vývod Ačkového konektoru červený napájecí vodič, do 8 vývodu Ačkového konektoru černou zem a zbylých 8 vodicu zapojit do Bčkového konektoru? Bude mi to fungovat ?Popř, na co bych si měl dávat pozor ....Děkuji za radu .

Obrázek uživatele bubu999

Ty repraky se daj zjistit

Ty repraky se daj zjistit kdyz by se na nej pripojil - a + by si vzal pres 5 w žarovku a jenom o něj skrtnul tak ti za rachta a budes vedet kde a nic se to mu nestane.Tak bych to vyřešil já.

Bubu 66kw :)

Obrázek uživatele Fisik86

To už bych to hnedle zkusil s

To už bych to hnedle zkusil s nějakym reprákem, tam budeš mít jistotu, že si aspoň zapojil správnej kanál...jelikož si na rádiu navolíš Fade...

Obrázek uživatele Fisik86

Pravděpodobně to tam někdo

Pravděpodobně to tam někdo zbastlil dohromady, protože nevěděl kterej kabel vede ke kterému reproduktoru, to bude asi třešnička na dortu to rozluštit, jinak jak píšete by to mělo fungovat po rozdělení (nebo natažení nových vodičů), standartní ISO k autorádiu s 2ma konektorama (EURO?) na konci, v jednom je napájení, ve druhym je sestava reproduktorů...každopádně bych si dával bacha na ten napájecí, aby nedošlo ke zkratu, ale u návodu instalace rádia, bejvá i sepsáno, která barva k čemu je...

Obrázek uživatele kyslík

mám problém s rádiem, fm

mám problém s rádiem, fm stanice. Vyndal jsem origo rádio z octávky na kterém hrály fm stanice skoro všude za sony, které mi sice hraje z usb, ale stanice hrají jen někdy. Dal jsem tam fm zesilovač a téměř žándý rozdíl. Pomůže separátor a co to vlastně je ten separátor. Snad mi někdo poradí, jsem už bezradný :(

Obrázek uživatele Fisik86

Zdarec, kup si ten

Zdarec, kup si ten "separátor" nebo-li externí napájení (fantomové). Jelikož nová autorádia mají napájení na ISO konektoru, musel bys vést kabel celým autem až k anténnímu zesilovači. Kdežto fantomový napájení zajišťuje napájení přes koaxiální kabel, připojuje se přímo za autorádio na koax...je to v návodu popsané dobře. P.S. já sem tak dal fantoma a jede to stejně na ho*no jako bez něj...

Obrázek uživatele kyslík

díky moc. Koupil a zapojil

díky moc. Koupil a zapojil jsem separátor napájenín a stanice hrají jak za mlada :)

Obrázek uživatele Fisik86

JJ..nejjednodušší způsob a

JJ..nejjednodušší způsob a investice cca max 250.-, včera sem instaloval žraločí ploutev se zesilovačem, ale neměl sem RAKU konektor, tak sem propojil externí napájení do vnitřku koaxu a funguje to stejně, jen se musí pájet.. :-D

Obrázek uživatele Karel 23

Autor článku zkopíroval část

Autor článku zkopíroval část mého komentáře článku na skoda.panda.cz, ale já jsem tehdy taky čerpal z jiných zdrojů, kterým jsem taky nepoděkoval...
Zásadní chyba ovšem je, že tenkrát jsem nevěděl o nástroji zvaný "VYPICHOVÁK" (pinů z ISO konektorů), takže jsem předpokládal, že pin z ISO konektoru lze dostat jedině za cenu jeho zničení, což je samozřejmě hloupost. Ani dnes ho ovšem každý elektrikář nemá, ale skuteční profíci ho mají, takže nemusí stříhat a pak pájet, ale piny jen vytáhnou z konektoru a zapíchají do správných pozic.
Jinak to vyřezávání plastu za rádiem se mi osobně moc nelíbí, ještě jsem neviděl rádio, které by se nevešlo do standardního prostoru daného kdysi normou DIN, ale uznávám, že s těmi kabely bývá dost potíž. Osobně jsem si v Octavii současně montoval rádio a relé tripplingu, takže jsem měl venku středové výdechy klimatizace a kabely jsem si tak pěkně srovnal přes otvor pro ty výdechy a až poté jsem je nasadil. Navíc jsem si na rádio dozadu našrouboval ten gumový špunt, který zajíždí do otvoru v té vyříznuté části, rádio pak lépe drží.

Obrázek uživatele Fisik86

Ále Kárleee, jakej

Ále Kárleee, jakej vypichovááák bys potřeboval? Na to ti amatérsky stačí slabounkej plochej šroubovák a vypíchneš ty PINy uplně v klídku. Co se týče toho plastovýho "kříže" za autorádiem, ten sem musel taky vyříznout, protože když sem to tam doslova narval, tak sem měl strach, že vzadu zničim kabely a nebo že mi to vyrve háčky proti vytažení (Alpine CDE-111R). Takže návod co tu je mi moc pomohl a co se týče kopírování? Plagiátorství v tomto směru si myslim je povoleno... :-)

Obrázek uživatele Zabiak

Záleží co máš za rádio, ale

Záleží co máš za rádio, ale mě by se tak jinak nevešlo. Protože mám v zádu vývody na ipod, na usb.......
Měl jsem vyndaný kastlík spolujezdce, a tudy jsem si kabely rovnal a nešlo by tam bez vyříznutí.

Velkej šéf :D Octavia Combi 1,9TDi. Návody posílejte na jan.vosatka@skodaoctavia.cz .

Obrázek uživatele matej5798

mám otázku : namontoval som

mám otázku : namontoval som zosilovač napojil aj tak to zle hrá dokonca ked dám len samotný zosik tak to hrá lepšie než s anténou ...skúšal som premerať a na anténe mi ukazuje 9ohmov či ako a na zosilovači mi ukazuje 15 ale ked napojím zosik na aténu stále je 9 môže to byť zlou koncovkou na anténe ? Alebo ako ? neviem už čo robiť dík za radu

Obrázek uživatele Anonym

Včera jsem to řešil taky a

Včera jsem to řešil taky a páč se mi nechtělo nic řezat,prohodil jsem poličku s rádiem-takže teď mám rádio dole a dá se ovládat prstem,aniž bych sundal duku z páky.

Obrázek uživatele ruza01

Dobrý den ,dnes jsem

Dobrý den ,dnes jsem měnilautorádio,prosím o postup výměny poličky s rádiem ,nesedí mi do drážek ,musí se oříznout zhora ???
Děkuji za odpověď.

Obrázek uživatele Trixx

Chtěl bych se zeptat, mám

Chtěl bych se zeptat, mám octavku po faceliftu MR2002, jde tam zapojit rádio VW Delta? Mělo by být shodné s Rhapsody, ale někde jsem se dočet že jsou potřeba nějaký přechodky a že některý funkce nefugujou a nikde to nemužu najít :) Nevíte někdo?

Obrázek uživatele Caska Petr

Dobrý den, mám dotaz

Dobrý den,
mám dotaz ohledně autorádia v SUPERBu, po hodině se mi samo vypne, v čem by mohl být problém a jak ho vyřešit, jedná se o originál 2DIN autorádio RHAPSODY předem děkuji za radu. kontakt na mě caska.p@seznam.cz

Obrázek uživatele Karel 23

Zřejmě mu chybí spínané

Zřejmě mu chybí spínané napájení nebo jsou na konektoru v autě ty přívody prohozené, protože tam někdo měl předtím neoriginální autorádio. To vypnutí po hodině je standardní funkce autorádia. Funguje to tak, že normálně jedete, hrajete na rádiu, zastavíte, vytáhnete klíček a rádio se vypne. Opětovným zapnutím rádia ho znovu zapnete i když máte vytažený klíček. Abyste na to náhodou nezapomněl a neodešel z auta, rádio se po hodině samo vypne.

Obrázek uživatele Libor

Dobrý den, je toto zapojení

Dobrý den, je toto zapojení výše schodné se zapojením iso konektoru v Roomsteru?
Popřípadě scháním zapojení iso konektoru na Škoda roomster. Děkuji.

Obrázek uživatele Karel 23

Ano, to zapojení je shodné

Ano, to zapojení je shodné pro všechny Škodovky od roku výroby cca 1999, kromě Felicií, kde to myslím dožilo bez úprav. Zapojení je stejné také pro všechny novodobé VW, Audi a Seaty, pokud vím.

Obrázek uživatele Zippacek

Ahoj, mám obecný dotaz. Ptám

Ahoj, mám obecný dotaz. Ptám se asi jako idiot,ale... pokud bych chtěl vyměnit Symphony rádio s CD za jiné, existuje nějaká možnost napojení jiného rádia na MAXI-DOT (zobrazení stanice a tak v horní části)? Podle mně,jiné než Škoda rádio s DOTem asi nekomunikuje,že? A aby to nebylo málo komplikované, mám multifunkční volant,ale to už jsem někde viděl zapojený s Kenwoodem a ovládání z volantu šlo,ale auto němělo DOT.. takže můj dotaz přetrvává.. Víte někdo něco bližšího? Díkes

Obrázek uživatele Karel 23

Tímto problémem se zabývalo

Tímto problémem se zabývalo mnoho odborníků a pokud vím ho dodnes nikdo nevyřešil. Na ovládání na volantu existují redukce, ale na na ten displej do VW Group ne. Displej komunikuje přes CAN, což by nebyl takový problém, ale rádia nemají žádný "displejový výstup", takže to není odkud brát.

Obrázek uživatele George

ahoj! muzete mi prosim

ahoj! muzete mi prosim poradit? koupil jsem octavii r.v.03 bez radia a kdyz jsem do ni chtel pripojit sony ktere mi normalne fungovalo ve fabii, zjistil jsem ze ani jeden z dratu v konektoru nema stale napajeni takze po vytazeni klice ze zapalovani pochopitelne dojde k rozladeni radia.. je to normalni? kde se mam napichnout na stale napajeni? diky za radu

Obrázek uživatele Hawker

Ahoj je to červenej a žlutej

Ahoj je to červenej a žlutej drát.Chce je to jen prohodit a mělo by to fungovat.Dělal jsem si to sám nic na tom není.

Šerif Hawker O2 4x4 :o)

Obrázek uživatele dylan

Ahoj, díky za tip! Měl jsem

Ahoj, díky za tip! Měl jsem stejnej problém na Fabii, rv. 2003. Po výměně rádia vše fungovalo, až na neustálé resetování paměti a uložených stanic po vytažení klíčku. Zkoušel jsem několik jiných autorádií a ten samý problém. Pomohlo až prohození červenýho a žlutýho drátu v napájecím konektoru.

Naštěstí mi dali k rádiu (lowend za 800 Kč, Sencor SCT 3015MR) i náhradní konektory s kabeláží, tak jsem si doma jen udělal prodlužku a zapojil na ISO konektory v instalaci auta a teď šlape jak hodinky. Dokonce si i pamatuje stav, zda bylo rádio zapnuté před vytažením klíčků a při dalším nastartování se samo zapne.

Btw: staré autorádio nemělo ještě 2 oddělené ISO konektory, ale jen jeden celkový a byla u něho redukce, kde jsem ve finále zjistil, že mělo taky prohozený ty 2 dráty. Takže se stačí dívat, když víte co hledáte, ale nenapadlo by mě to :)

Obrázek uživatele Rostisrot

Moc mi to pomohlo. Samotneho

Moc mi to pomohlo. Samotneho by mě to nenapadlo prohodit ty piny, už se vše ukladá i po vytahnutí klíčku. Dikes:)

Obrázek uživatele Hawker

Tak super.Hlavně, že ti to

Tak super.Hlavně, že ti to běhá.Nemáš zač

Šerif Hawker O2 4x4 :o)

Obrázek uživatele Mates

zajed si do autoeletrikarstvy

zajed si do autoeletrikarstvy nebo do kereho koliv servisu a tam ti to udelaj prehodi ti draty v zapojeni a bude to ok nebo nekde tady je navod ale ja si na to netroufam nerad si zahravam z eletrikou jinak cena asi 50kč za praci ja to tak teda mel a to jsem z prahy

Věrný Člen ŠkodaOctavia.cz...Škoda Octavia Combi 1.9TDI. Soft by Chipforum.cz

Obrázek uživatele jarda13

"cena asi 50kč" cože ...

"cena asi 50kč" cože ... nechybi ti tam jedna nula ... unas v okoli se to pod 500 urcite nesezene

Čtěte také:

Srovnejto.cz - nejlevnější zákonné pojištění vozidel pro všechny typy automobilů.
Sjednejte si povinné ručení 2015 na ePojisteni.cz.

Srovnejte výhodné povinné ručení a ušetřete až 7.000 Kč! Jen na Klikpojištění.cz.

Hledat

Přihlášení

Kvalitní pneumatiky s dodáním do druhého dne jen na pneu360.cz