Renovace předních světel facelift

svetla5.jpg
Renovace předních světel facelift

(tento návod doporučujeme pouze na opravdu hodně zničené světla, protože tímto odstraníte ochranou vrstvu proti uv záření a plast by se mohl časem znehodnotit, zežloutnout?)

Tak nasiel som si trochu casu tak sa chcem s vami podelit o jeden maly trik kedze som tu nic podobne nevidel. Ide o renovaciu faceliftovych svetiel (plastovych). Ked uz su postarsie tak je na nich mnoho skrabancov oderkov a pod. Ano daju sa kupit cele nove svetla ale naco? Chce to trochu trpezlivost a malicku investiciu (do 400Sk). Tak ideme na to.

Budeme potrebovat: Brusny papier - vodovy samozrejme 1300, 1500 a nakoniec 2000 (pre perfektny vzhlad inak ani netreba) a lestiacu pastu ja som pouzil XERAPOL (je urcena na lestenie plastov)
Cely priebeh som nenafotil kedze som ani nemal v umysle to niekde zverejnovat ale mam aspon fotky pred a po.

Bud sa da vybrat cele svetlo (lepsia manipulacia) alebo oblepit paskou okolie svetla a mozne zacat. Ideme od najhrubsieho papiera po najjemnesi za neustaleho zvlhcovania (rosprasovac napr)
Treba odbrusit vrchnu vrstvu plastu, je to dost makacka ale oplati sa. Ked pocas brusenia zbadate ako je svetlo doskrabane nelakajte sa to bude OK. Pocas brusenia sa zacnu objavovat mapy akoby flaky, tam uz namusite brusit potom dolsie miesta aby to bolo rovnomerne. Toto bolo 1300vkou.(to najhorsie za nami ) Teraz ked je cela vrstva rovnomerna postupujeme rovnako 1500 - 2000 uz netreba tolko brusit len zjemnit a mozme sa dat do lestenia.

Na jemnu handricku nanesieme pripravok a za vacsieho tlaku zalestujeme. Cele svetlo trva cca 10min uz samotne lestenie. Inak staci velmi malo tohto pripravku a efekt supis. Na cele auto som minul mozno 1/3 tuby a to tam je pripravku len 50g.

Odvtedy znamim renovujem aj napr. mobili a ty nechapali ako som to spravil (display fakt ako novy)
Tak vela stastia a tu je tych par photos

svetla2.JPG

svetla3.jpg

svetla4.jpg

svetla5.jpg

(Vyskoušeno na Octavii 1 - po faceliftu, jiné světla mohou mít skla z jiného plastu a výsledek může dopadnou jinak)

Autor: sandwwich

Obrázek uživatele romandrb

Zdravím. A co řeknete na

Zdravím. A co řeknete na tohle? http://www.united-c.cz/sluzby/lesteni-skel-a-svetlometu/ Má cenu tam jezdit za profesionály nebo si to udělat samotnému? Díky. Roman D

Obrázek uživatele CAREX

Zdravím všechny. Jelikož do

Zdravím všechny.
Jelikož do toho tak trochu vidím, přidám se. Světlomety lakovány jsou, ovšem před 10ti léty se světlomety nelakovaly (má Audi A6) a byly pouze poškrábané a s důlky od kamínků. Plast nebyl vůbec zežloutlý...podle mých zkušeností žloutne právě ten krycí lak, který i praská a odprýskává. Majitelé starších Passatů by mohli vyprávět a také vyprávějí...např:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=162&t=151140&start=45
Myslím, že praxe hovoří za vše...

Obrázek uživatele Ansli

Zajimavy navod, bohuzel

Zajimavy navod, bohuzel osobne nedoporucuji...
Pruhledny kryt svetla - sklo - je z Polycarbonatu (konkertne Lexan 1112 LS2) a tento material neni UV stabilni. Cele sklo se po vylisovani lakuje dvouslozkovym lakem, ktery dodava svetlu potrebnou uv odolnost a odolnost proti chemikaliim a potrebnout tvrdost proti kaminkum. Material sam osobne je velmi lehce poskrabatelny a ma velm nizkou mez razove houzevnatosti.. Tim, ze lak strhnete se vystavujete vcelku jasnemu odrovnani svetla. Po pouziti napriklad odstranovace hmyzu vam plast popraska.
Zkratka a dobre, osobne bych se do toho nikdy nepoustel uz jenom proto, ze vim jak se svetla vyrabi a co stim jsou za problemy, kdyz lak spatne drzi, je v plastu vnitrni pnuti a podobne.
Takze tohle je opravdu na vlastni riziko ;)

Obrázek uživatele Nebster.

A eště bych dodal že je i

A eště bych dodal že je i proti předpisům jakkoliv narušovat parabolu světla.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení