Dodělání regulace jasu přístrojů a spínačů

regulace.jpg

kedze som nebol spokojny s pevne nastavenym svitom bez moznosti regulacie, rozhodol som sa o dodatocne dorobenie uvedenej funkcie.

pripadny zaujemca bude potrebovat:

zdruzeny regulator osvetlenia a naklapania svetiel - 1U0 941 557 A
6 pin konektor - 1J0 972 723
1 pin ISO - velky
cca. 1,3m 0,5 kabla - origo farba seda

troska teorie na zaciatok:

na uvedenych modeloch aut je napatie pre pristroje a spinace A4 /cca. 9V/ vyrobene pomocou odporoveho vedenia z napatia A3 /12V/. na ostatnych modeloch aut je mozne napatie A4 ziskat z A3 pomocou rucneho regulatora v rozsahu napatia cca. 2V-12V.
bude potrebne sa dostat k spojom A3 a A4, ktore sa nachadzaju v kablovom zvazku pod pristrojovou doskou v mieste za radiom, prerusit stavajuce odporove vedenie a pritiahnut novy vodic od A3 do regulatora osvetlenia.

postup:

treba rozobrat cely stredny tunel aj strednu cast v ktorej drzi autoradio + lavu cast pri vodicovi. postup je uverejneny v DP alebo aj na tychto strankach. kvoli moznemu zlemu pristupu ku kabelovemu zvazku odporucam dat dole aj celu pristrojovu dosku. ja som tuto upravu robil pocas inej upravy a pristrojovku som mal prec. treba odmotat izolaciu kabelaze v mieste kde sa pripaja kabelaz od radia a spinacov /ASR, ESP, nadrz, vyhrievanie okna/ na hlavnu kabelaz. odmotajte z oboch casti asi 10cm, alebo podla potreby. najdete tam spoje - spajacie body A3 /seda/ a A4 /sedo-modra/. k lahsej identifikacii pomoze odporove vedenie, ktore je oranzovo-fialovej farby a je pripojene do uvedenych bodov. kedze nikde naokolo nic oranzove nevedie, da sa orientovat aj podla tohoto vedenia. odporove vedenie ide smerom doprava ponad kurenie, okolo stlpika A do zadnej casti vozidla. pre istotu je mozne A3 a A4 aj premerat. na A3 je 12V po otoceni spinaca svetiel do 1. polohy a na A4 je znizene napatie cca 9V. po vypnuti svetiel su obe napatia 0V. ked uz mate spravne identifikovane body A3 a A4, treba na jednom mieste odpojit oranzovo-fialove odporove vedenie. ja som to spravil na strane A4. po tomto ukone je po otoceni spinaca svetiel do 1. polohy na A3 12V a na A4 0V. teraz treba pripojit novy sedy vodic do bodu A3 a tento vodic dotiahnut k regulatoru osvetlenia /pri spinaci svetiel/. na konci pripojime ISO pin a tento vodic zasunieme do noveho 6 pin konektora /miesto povodneho 4 pinoveho/ na poziciu podla rozpisu a podla rozpisu prepinujeme aj ostatne vodice:

pin 1 hnedy - oznacenie 31
pin 2 hnedo-biely - oznacenie G
pin 3 sedy - oznacenie 58
pin 4 zlty - oznacenie 56b
pin 5 sedo-modry - oznacenie 58d

pri spravnom zapojeni je mozne po otoceni spinaca svetiel do 1. polohy menit regulatorom jas pristrojovky, radia, spinacov...
a druhym koleckom naklapat svetla. ostava uz iba zabandazovat kabelaz a zlozit naspat vsetky prvky interieru.

Mnoho šťastných kilometrů s novou s novou úpravou vám přeje Autor: Tunak (sk)

  • Česká verze:
  • Protože jsem nebyl spokojený s pevně nastaveným svitem bez možnosti regulace, rozhodl jsem se o dodatečné dodělání uvedené funkce.

    Případný zájemce bude potřebovat:

    sdružený regulátor osvětlení a naklápění světel - 1U0 941 557 A
    6 pin konektor - 1J0 972 723
    1 pin ISO - velký
    cca. 1,3m 0,5 kabel - originál barva šedá

    Trošku teorie na začátek:

    na uvedených modelech aut je napětí pro přístroje a spínače A4 /cca. 9V/ vyrobené pomocí odporového vedení z napájení A3 /12V/. na ostatních modelech aut je možné napětí A4 získat z A3 pomocí ručního regulátora v rozsahu napětí cca. 2V-12V.
    bude potřebné se dostat k spojům A3 a A4, které se nachází v kabelovém svazku pod přístrojovou deskou v místě za rádiem, přerušit stávající odporové vedení a přitáhnout nový vodič od A3 do regulátora osvětlení.
    postup:

    je třeba rozebrat celý střední tunel i střední částí v které drží autorádio + levou část u řidiče. postup je uvedený v DP a nebo i na těchto stránkách. Kvůli možnému zlému přístupu ke kabelovému svazku doporučuji dát dole i celou přístrojovou desku. Já jsem tuto úpravu dělal společně s jinou úpravou a přístrojovkou jsem měl dole. Je třeba odmotat izolaci kabeláže v místě, kde se připájí kabeláž od radia a spínačů /ASR, ESP, nádrž vyhřívání okna/ na hlavní kabeláž. odmotejte z obou částí asi 10cm, anebo podle potřeby. Najdete tam spoje - spájecí body A3 /šedá/ a A4 /šedo-modrá/. K lepší identifikaci pomůže odporové vedení, které je oranžovo-fialové barvy a je připojené do uvedených bodů. Protože nikde okolo nic oranžové nevede, dá se orientovat podle tohoto vedení. Odporové vedení vede směrem doprava podél topení, okolo sloupku A do zadní části vozidla. pro jistotu je možné A3 a A4 i přeměřit. Na A3 je 12V po otočení spínače světel do 1. polohy a na A4 je snížení napjetí cca 9V. Po vypnutí světel jsou obě napětí 0V. Když už máte správně identifikované body A3 a A4, je třeba na jednom místě odpojit oranžovo-fialové odporové vedení. Já jsem to udělal na straně A4. Po tomto úkoně je po otočení spínače světel do 1. polohy na A3 12V a na A4 0V. Teď je třeba připojit nový šedý vodič do bodu A3 a tento vodič dotáhnout k regulátoru osvětlení /při spínači světel/. Na konci připojíme ISO pin a tento vodič zasuneme do nového 6 pin konektoru /místo původního 4 pinového/ na pozici podle rozpisu, a podle rozpisu přepinujeme i ostatní vodiče:

    pin 1 hnedý - označení 31
    pin 2 hnědo-bílý – označení G
    pin 3 šedý - označení 58
    pin 4 žlutý - označení 56b
    pin 5 šedo-modrý - označení 58d

    Při správném zapojení je možné po otočení spínače světel do 1. polohy měnit regulátoru jasu přístrojovky, rádia, spínačů...
    a druhým kolečkem naklápět světla. Zůstává už jen zabandážovat kabeláž a složit zpět všecky prvky interiéru.

    Mnoho šťastných kilometrů s novou s novou úpravou vám přeje Autor: Tunak (sk)

    Obrázek uživatele matko291

    Ahojte Bude pasoval samotný

    Ahojte
    Bude pasoval samotný ovládač náklonu a jasu do plastu kde je pôvodný bez regulácie jasu? či sa musí vymeniť celý vypínač svetiel?

    Obrázek uživatele Pecarek

    Dneska jsem se pustil do

    Dneska jsem se pustil do zmeny barvy regulace jasu a nastaveni svetel. Vse vklidu preletuji na modre laed diody a sviteji me jen dve a to jedna nahore a druha naproti v druhe desticce dole nevim co stim zkousel jsme je i otocit jestli jen nedal polaritu spatne.Nemate stim zkusenost nebo neporadite diky moc.forum jsem projel nekolikrat a nic jsem otom nenasel

    Obrázek uživatele Emiiilio

    potrebujem poradit, regulaciu

    potrebujem poradit, regulaciu jasu som nemal, kupil som vypinac ako je na obrazku prispevku, teda ze ma na sebe aj tu regalciu, ale ako sa dalo cakat, tak regulacia nefunguje :))
    co vsetko treba spravit, aby fungovala? je to nejaky podobny postup ako je popisany tu, ci je to nieco jednoduchsie?

    dik :)

    Obrázek uživatele notobi

    zbytečný protože:

    je to uplně zbytečný asi sis nevšim toho ovladacího čudliku v hlavním vypínači světel, protože možnost ovládání jasu vnitřního osvětlění má naprosta každá Octavia od doby co se vyrábí

    Obrázek uživatele chamberlain

    Tak to je blbost, alebo skor

    Tak to je blbost, alebo skor tvoja neznalost! To by si sa cudoval co vsetko Oktavky s nizsou vybavou nemaju. Nemaju napriklad ABS nemaju tonovane skla, davaju im v prvovyrobe "14" gumy s uplne debilnym rozmerom 175/80 R 14 (za toto by som niekoho zo Skodovky zavrel do basy) v zime je v nich za 3 minuty bez kurenia zima ako vonku.......a je toho viac :-(

    Ale ma to vyhodu, nie su poruchove, nie je tam nic co by sa mohlo kazit!

    Obrázek uživatele Zabiak

    Nemáš pravdu. Octavie s

    Nemáš pravdu. Octavie s nejnižším stupněm výbavy to opravdu nemají.
    Taky jsem si dříve myslel, že tohle je standart.

    Octavia Combi 1,9TDi.

    Obrázek uživatele Anonym

    Já mám Octavku r.v. 1997

    Já mám Octavku r.v. 1997 uplne bez vybavy, mam ty jedny z tech prvních co měly motor 1,6 mpi 55kw a regulaci jasu tam mám ...a přitom nemám ani ABS, ani centrál nic ....

    Obrázek uživatele Anonym

    No veru mne ten navod pomôže,

    No veru mne ten navod pomôže, ja mam classic SDI, 2003 a ver tomu že to auto nemam nič ine okrem 1 airbacku, posilovača a centrálneho zamykania. Dokonca šetrili aj na lakovaní určitých dielov ako (spätné zrkadlá, klučky a zadný plast kde su svetlá na značku) :)

    Čtěte také:

    Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

    Přihlášení