Výměna páčky tempomatu nebo stěračů

Interier-Octavia-2.jpg

Tak jsem se pustil do výměny páčky tempomatu, protože ta má přestala nějak fungovat.

A tady je postup. Vše úspěšně odzkoušeno a zdokumentováno.
Co je potřeba: klíč tisícihran č.12(nebo torx 55)
zrcátko
šroubovák - krátký, asi 0,5-0.8mm, může být i 1cm
gola sadu(není nutné, ale lepší) s torxi
špiony nebo plátek do pilky
vrták 2 - 2,5 mm
páčku na výměnu
lepidlo na šrouby
dílenská příručka
kod rádia

1. Odpojit baterii. Není však nezbytně nutné, pokud má někdo dost odvahy a zručnosti. Pozor - je možné že opětovném připojení bude potřeba zadat pin radia!!!
2. Otočit volant o 90 stupňů do prava a nalézt na zadní straně otvor. Zde je zaháklí airback - doporučuji použít zrcátko, poté to jde velice jednoduše.
Nikdy jsem to nedělal a s pomocí zrcátka práce na 30s na oba.
3. Pomalu sundat airback a odpojit konektor - pokud zvládnete vyháknout airback do 5 min. od odpojení baterie - neodpojuje konektor airbagu. Počkejte
raději těch 5 minut. Není to ověřené, ale protože se živím jako opravář elektroniky, tak vím co to dokáže. Z důvodu zápisu chyby airbagu.
4. Vzít klíč - tisícihranný č.12 (nebo torx 55 - jako v mém případě, nesehnal jsme tisícihran č.12), ale mnohem lépe bude použít originál.
5. Než sundáte volant, zkontrolujte polohu volantu - měl by to být drážka - drážka, když ne poznamenejte si polohu. Fixem nebo něčím podobným.
6. Sundáte volant
7. Nyní povolíte 3 šrouby (torx č.25) plastu sloupku řízení. Jeden je zespodu, vedle stavění volantu a dva na čele pod volantem.
8. Šroubovákem rozcvakneme plast od sebe - nejlépe právě na místě pod volantem(není poté
vidět případná drobná oděrka).
9. Nyní se dostáváme na velmi jemnou práci. Započneme s odpojováním řídící jednotky elektroniky sloupku řízení.
Vyšroubujeme Torx č.8 na čele. Nyní vezmeme vrták a strčíme ho otvoru pod vyšroubovaným šroubkem a zatlačíme zlehka směrem doprava až
cvakne zámek. Poté šáhněte dozadu na řídící jednotku. Na levé straně je velký konektor a nad nim (přibližně v prostředku řídící jednotky)je další
pojistka.Tu je potřeba zmáčknout dovnitř. Když se povede, je jednotka uvolněna. Konektory není potřeba odpojovat! Obrázky s popisem jsou v Dílenské
příručce 94-7 (elektrická zařízení). Někde tady na fóru je odkaz na stažení.
10. Demontujeme vratný kroužek volantu s kluzným kroužkem - viz.: dílenská příručka 94-7 str. 2
11. Stáhneme snímač úhlu natočení volantu .
12. A jsme na kličkách - použijeme špiony nebo popřípadě plátek pilky - zasuneme ho do otvoru vedle volantu a odjistíme. Další pojistka je ze zadu páčky.
Zase dobře vidět - dílenská příručka 94-7 str. 3

13. Při sestavování postupujeme přesně opačně - nasadíme novou kličku, nasadíme snímač úhlu, vratný kroužek, nasadíme řídící jednotku, plasty,
volant(šroub natřeme lepidlem),airback
14. Když jsme si jisti,že je vše O.K. (radši vše pořádně zkontrolujeme) připojíme baterii a můžeme odzkoušet.

Mě se i přesto,že jsem vše dělal dle tohoto návodu rozsvítila se kontrolka airbagu a protiskluzu.
Byl jsem zklamán , že vše neproběhlo tak jak mělo a již jsem byl připraven kontaktovat kamaráda s kompem. Jel jsem auto projet a hlavně vyzkoušet, ale po asi 100m vše zhaslo a věřím že je vše O.K.
Pro jistotu pojedu zítra na kontrolu na komp.

Kdyby snad měl někdo nějaký jiný nápad nebo názor - může dopsat.

Díky za přečtení
Miloš

Autor: Miloš

Obrázek uživatele Anonym

Po připojení autobaterie

Po připojení autobaterie nesvítí kontrolka airbagu, ale serva - ikdyž kontrolka vypadá jako volant. Po cca 100m zhasne. Jedná se o standardní chování, které je popsáno i v manuálu škodovky.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení