Škoda Club - Garáž - Vaše vozy

+ Přídat vůz do klubu


Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW

Škoda Octavia
Rok výroby: 
2010
Motor: 
1.8 TSI
Výkon [kW]: 
118
Kombinovaná spotřeba [l/100km]: 
6,9
Popis vozu: 

Jako první auto, post-autoškolové vozítko to odprdla Octavia I FL, Elegance 1.6 75kW. Neměl jsem na něj moc střízlivý názor, bylo to asi způsobené tím, že to byla moje opravdu "první" a nebylo moc s čím srovnávat. Jenže ouha, když člověk okusil něco jiného. Strávil jsem sice poměrně krátký čas,ale přeci jen nějaký v Mini Cooperu (který jak známo je na to s jízdním projevem super) a pak přesednout zpět do Octavie bylo jako studená sprcha. Zvyknul jsem si zpět, musel jsem. Ale od té doby už hlodal červík, že to auto není až tak super... 75 kW, když jel člověk sám a držel ho pod krkem, mohlo dojít ke zmatení, že to celkem jede, ale předjíždění představovalo něco jako věštění z koule, nejlépe vidět kilometr před sebe a rozmyslet se tak půl hodinky předem. Nicméně výborný na spotřebu (viď, TSI?!) a spolehlivost. Co se týče podvozku, při naloženém autě docela komfortní a pohodové, ale bohužel velká rána přes prsty při "rychlé" jízdě. Nedotáčivá jak Prase :-), houpavá a na nerovnostech odskakující záležitost (vím o čem mluvím, viz. tykačka s obrubníkem na výjezdu za zatáčky - naštěstí jen zničený disk, pneu a geometrie to spravila).

Nicméně na začátek super auto, nedám na něj dopustit a i přes veškeré mouchy jsem ho měl rád.

Auto začalo mít hodně najeto a časem by hrozilo riziko větší investice do něj, takže šlo z domu. Tak cca půk roku před prodejem jsem začínal pokukovat po Škodě Superb (Combi), kvůli ceně a takřka neuvěřitelné nabídce na tohle auto, u nás nakonec zaparkovala Škoda Octavia Elegance 1.8 TSI v manuální převodovce a černé barvě.

-= Auto =-

Jedná se o Octavii rok výroby 2010, ve výbavovém stupni Elegance.

Výbava: Sportovní paket: exteriér - Sportovní podvozek (tužší pérování, snížení světlé výšky)
: interiér - Dynamic Red (čalouněná sedadla z Octavia RS, volant z Octavia RS akorát bez perforované kůže)
: Malý kožený paket (+ ruční brzda a řadící páka)
: Climatronic (dvouzónová aut. klimatizace)
: Autorádio Swing (MP3, 2-DIN, AUX přípojka)
: ESP, ASR, ABS
: Ochrana podvozku
: Funkční loketní opěrka vpředu
: Sun Safe Glass
: Klimatizovaná přihrádka
: Vyhřívané a elektricky ovládané zrcátka
: Prodloužená záruka (4 roky, 120 000km)

- Černá barva Magic s perleťovým efektem
- Letní obutí: 17" litá kola Pegasus + Bridgestone Potenza RE050 225/45 R17
- Zimní obutí: 16" litá kola Apollon + Good Year Ultragrip 7+ 205/55 R16
- Chromovaná koncovka výfuku

-= Jízda =-

Možná budu podobně nesoudný jako u první Octavie, ale moje aktuální pocity = super. Bezpochyby jsou lepší auta, ale tohle mi přijde jako optimální volba. Auto se nechová přehnaně tvrdě, zároveň však jistota v zatáčkách neporovnatelná s předchůdcem. Auto je dlouhou dobu neutrální, dobře drží stopu a až při přehnání nájezdové rychlosti následuje sled událostí. Při plně zapnutém ESP je první pešec, kterého si všimnete hrozivě blikající oranžová kontrolka autíčka se zajímavou serpentýnou za sebou. Ta je následována zvukovým doprovodem od pneumatik a další fáze už je většinou průšvih. ESP není nijak benevolentní, takže vás usměrní poměrně brzo. Při jeho "vypnutí" (chytnul jsem verzi, kde už je bohužel/bohudík ESP ne vypínatelné, ale pouze omezitelné, nebo jak to nazvat. Zkrátka vypne se ASR - prokluz kol a ESP jako takové reaguje později, ale stejně tam ten "kazišuk" je. A navíc má tendeci se po zhruba minutě sám přepnout do plného pracovního úvazku. Bezpečnost především :-)
Řízení je také o něčem jiném. Zde se zase nevyhnu srovnání s Mini Cooperem. Ten byl zpětnou vazbou a posilovačem ještě lepší. Ale už to není takové máslo a přeposilovaná bábovka jako OI. Zpětná vazba není nijak extrémní a občas odhadnout co se děje pod předními koly trošku alchymie, ale posilovač tak akorát a vedení auta ve stopě výborné.

Jak říkám, určitě existují i lepší, dost možná i ve třídě, ale já jsme spokojený.

-= Motor =-

1.8 TSI, 118 kW, 160 koní, 250 Nm v 1500 - 4500 otáček/min.

Po předchůdci opět velké překvapení. Díky turbu, pro někoho nepřijemný turbo-pocit zatlačení do sedaček, turbo-efekt je však poměrně dobře redukován a motor táhne poměrně lineárně.

Úžasný vynález, jímž je ukazatele správného stupně zařazení, no dobře no. Asi existují lidi, kteří se podle něj řídí, ale na co? Neříkejte mi, že to má nějaký ekologický dopad. Motor se nebrání zařazení dalšího stupně na zhruba 2100 otáček, tudíž na šestku se dá jet zrhuba od nějakých 50-55 km/h. Pokud se k němu budete chovat takto extrémně, dá se jezdit za až překvapivě rozumnou spotřebu. Viz. fotografie, jednalo se o trasu Česká Třebová - Pardubice, kdy při dodržování předpisů i s občasným předjížděním a rozhodně ne brzdou provozu mi palubní počítač ukázal hodnotu 5,5 l/100km.

Pokud mě pamět neklame downsizing a motory TSI byly vyvíjení kvůli ekologii --> nižším emisím --> tudíž nižší spotřebě. Zdálo by se to, že technici Audi, odkud tento motor pochází, odvedli výbornou práci, jenže...
Ať už kvůli turbu, nebo čemukoliv jinému má tento motor tak diametrálně odlišné stránky, až z toho mrazí. :-D Předchozí atmosférickou 1.6 člověk mohl vytáčet jak chtěl a spotřeba byla pořád rozumná a hlavně změna té průměrné hodnoty byla příjemně pomalá. Zde je to jak peklo a ráj :-)
Celou cestu se člověk hlídá, display ho odmění třeba hodnotou někde pod 7 litrů, pak 2x, 3x podřadí, předjede, trošku si ten výkon užívá a není problém, aby se výsledné číslo změnilo třeba o 2 hodnoty a to ne zrovna za tou desetinnou čárkou.
Neobjevuji ameriku, ale je to tak. Když na to myslíte je to super motor bez výhrad, kde už de facto ve městě zařadíte 6-ku a není moc důvodů to měnit, i na ni se dá předjet a občas mě to ještě stále nepřestává udivovat jak dobře, se super spotřebou. Když si jízdu užíváte, 13 litrů cinkne, ani nevíte jak. Za zábavu se platí a kdo si koupí opičku, musí mít i na banánky. :-)

Co mě udivilo, motor má při jakémkoliv (studeném/normálním) startu až "dieselový" charakter. První naskočení a "klapání" může trošku připomínat svého traktorového bratra. Po usednutí za volant a zavření dveří efekt vymizí, kabina je výborně odhlučněná, za to klukům ze Škodovky patří poklona a při jízdě je situace stejná. Když jedete v režimu "Anděl" o motoru nevíte, když v režimu "ďáblík", dostává s rostoucími otáčkami poměrně příjemný zvuk.

-= Interiér =-

Jak už jsem psal výše, nebo na boku (tady se v tom člověk nějak ztrácí) interiér nese název Dynamic Red. Sedadla jsou super! Boční vedení opravdu na úrovni (ne ta tlačící školní lavice v O I) sedák už je také příjemně dlouhý a podepírá dobře nohy. Kdyby však člověk chtěl, aby dostály svému názvu a přídomku sportovní, muselo by se ještě někde záhadně objevit vedení v ramenou, to zde naprosto chybí. Zapříčiňuje to zřejmě určení vozidla na každodenní použití, tudíž Vám to ani chybět nebude. Sedadla samozřejmě obsahují boční airbagy, které jsou, jak už název pro lidi s IQ větším než pokojová teplota napovídá, ukryty v bočnici. Zde nastává problém, protože airbagy jsou uloženy v plastové postýlce, na které kromě airbagu hajá ještě molitan a celá bočnice sedadla. Lidé, kteří jsou prostorově trošku jinak řešení tuto bočnici mačkají a ničí a právě to plastové pouzdro uvnitř :-/

Ergonomie interiéru a dosažitelnost tlačítek je v pořádku, zde asi není co komentovat, to už je u VW zvykem. Celý interiér je v porovnání s předchůdcem více posunutý dopředu. To spolu s větším rozvorem a probráním předních sedadel tvoří už docela zajímavý vnitřní prostor. Superb to není, ale mile mě to překvapilo.

Asi jediná výtka k interiéru patří přední loketní opěrce. Ano v Octavii I byla nevzhledná, obyčejná, ale napevno! Problém je v tom, že opěrka nemá žádnou aretaci pro posuv dopředu/dozadu. Tudíž neustále utíká opírajícímu se lokti.

Vlastně ne jediná. Při umývání interiéru člověk narazí na zajímavý fakt. A tím je "krize" a neustálé a nezastavitelné šetření. Nemůžu si pomoct, ale některé plasty jsou na horší úrovni, než tomu bylo u auta, které vlastně začali vyrábět v roce 97 (ta konkrétní byla z r. 2003). Palubní deska je naprosto v pořádku, ale kolem dveří a koberečku už je to horší...

Audio - o rámus v autě se stará originální autorádio Swing. Umí MP3, má 2-dinový přijímač, konečně se do něj dá zapojit muzika i externí, ale žádná extra sláva to asi není. Rádio funguje v pořádku, bez problému, ale myšlenka o výměně za rádio Bolero by tu přeci jen byla. Uvidíme :-)
Kvalita reproduktorů mě překvapila! Pokud si správně nastavíte ekvalizér (netuším proč je z výroby nastavený na režim "rapper" dělající boule na plechových dveřích, asi se cílová skupina mění na partičku z Bronxu ;).

Celkově panuje spokojenost, auto se dobře chová, nenechalo zatím nikde ve štychu, když se s ním rozumně zachází, rozumně i papá :) Zkrátka ho dobře vychovali v tý Mladý Boleslavi.

-= Plány do budoucna =-

U starší Octavie de facto nutnost, tady už to designově není tak strašné. Mluvím o spojleru na víko zadního kufru. Tím, že se stavělo velké auto na malém prostoru vznikl za zadní sklem ne zrovna atraktivní hrb, ploška. U O II už je tam naznačen lehký deflektor, víko kufru se zvedá a nevypadá to tak špatně jako u O I. Nicméně RS křídlo jí sluší.

Provedené úpravy: 

- Denní LED svícení
- LED nad značku
- Chromované rámečky do interiéru

Plánované úpravy: 

- zadní RS spoiler
( - možná i přední)

Koupeno: 
Nové
Najeto [km]: 
0-100tis
Hlavní fotky: 
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Velká galerie: 
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Škoda Octavia II FL, 1.8 TSI 118kW
Spokojenost (hodnocení jako ve škole): 
1
4.5
Průměr: 4.5 (6 hlasů)
Obrázek uživatele Petr

Dobrá slohová práce :-)

Dobrá slohová práce :-)

Obrázek uživatele TominoCZ

No popravdě... ještě vynesu

No popravdě... ještě vynesu ten kýbl co jsem naslintal a bohužel se má slovní zásoba díky němému úžasu nezmůže na nic jiného než... že je to krasavice :)

Obrázek uživatele h.karlik

Díky :-D ;-)

Díky :-D ;-)

Obrázek uživatele TominoCZ

Vůbec není za co :) vážně

Vůbec není za co :) vážně slušná kára... a co se týče fotografií tak jsou skvělý, ne každej dokáže fotit auto s takovým citem

Obrázek uživatele princes

jj to vim vim co je sport

jj to vim vim co je sport nebo taky ty sedacky jen jsem potreboval vedet jak jse jmenuje to calouneni diky!

limited edition

Obrázek uživatele princes

Pekna kara a peknej

Pekna kara a peknej interier!Ten bych bral jak se jmenuje ten interier ty sedacky diky?? :-)

limited edition

Obrázek uživatele h.karlik

Díky :-) Interiér se jmenuje

Díky :-) Interiér se jmenuje Dynamic Red (buď samostatně, nebo ve sportovním paketu). Jsou to ty samé sedačky jako v RS, akorát klasicky čalouněné.

Obrázek uživatele h.karlik

Docela mě mrzí, jestli to

Docela mě mrzí, jestli to vyznělo tak, že zkouším co auto dovede před přechodem k mateřské školce a počítám kolik dětí trefim. Rozhodně to tak nebylo myšlený!
Nevíš v jaké situaci to vzniklo, takže kárání za rally eso v plném provozu není na místě. Pouze jsem tím chtěl demonstrovat fakt, že O I je řádně nedotáčivá, to je nevyvratitelný fakt a konec, tečka. Jak píšu, moje vlastní blbost mě stála nový disk a gumu a jestli došlo k úhoně, tak jenom mojí peněženky a mě samotného ve formě těžkého prásknutí přes prsty.Toť vše. Svého života, svého auta a především životů ostatních si vážím a podle toho se i chovám!

Obrázek uživatele chamberlain

V pohode, nehral som sa na

V pohode, nehral som sa na sudcu, možno to vyznelo ostro. Dúfam že sa preto nebudeme považovať za nepriateľov.

Obrázek uživatele h.karlik

Určitě ne! ;-) Jenom bych

Určitě ne! ;-) Jenom bych nerad, aby to vyznělo jinak, než mělo.

Obrázek uživatele chamberlain

Pekna kara, popravde v

Pekna kara, popravde v polovicke "slohovej prace " som s citanim skoncil, asi rad pises, ale v pohode. A k tomu stylu jazdy este so starou O1. Poviem to takto kedze mam maleho syna rozmyslam inak a to ze sa zabijes v aute ty sam, nikoho srat nebude a mna uz duplom nie, ale taketo "rally esa" najcastejsie na ceste zabiju alebo zmrzacia nevinneho!!!

Tak s tym by som sa az tak nechvalil, ale som si isty ze tu so mnou suhlasi hromada ludi.

Staci sa na nete pozriet co sa v poslednejej dobe na Slovensku stalo, naposledy "rally eso" v dvojkovej Octavke.... a vysledok jeho "umenia" dve mrtve deti!!!

Ale karu mas fakt krasnu, tak neubliz svojmu novemu autu, ani sebe a ani okoliu, a nebud na moj komentar nastvany.

Obrázek uživatele saluckaf

Ahoj, celou dobu čtení popisu

Ahoj, celou dobu čtení popisu auta jsem musela častěji polykat, ale po kouknutí na fotky jsem polykat nestačila. Mám 3 slova: slintám a těžká závist. Tak ti přeju hodně ujetých kilometrů bez nehody at dělá octávka jenom samou radost a žádnou starost.

Obrázek uživatele h.karlik

Ahoj, díky moc všem za

Ahoj, díky moc všem za přivítání! Jsem rád, že se líbí! Kdy bude nějaký sraz? :-)

Obrázek uživatele Kolage

Ahoj, taky tě tady vítám,

Ahoj, taky tě tady vítám, krásná kára a ještě lepší barva :)

Octavia 1,9 TDi PD 74kW   Čerňule

 

Obrázek uživatele dedek.jirka

ahojky , vitam te at ti

ahojky , vitam te at ti octavenka dobre slouzi , ty sedacky jsou nadherny a cerna barva taky super.

Obrázek uživatele agilive

ahojky vítám tě ať to jezdí

ahojky vítám tě ať to jezdí vypadá fakt dobře..a je to benzííín::::))))) Jediné co mne dostalo byl ten úryvek v článku o tom předjíždění a současném věštění z koule......:)))))))))))))))))))))) to jsem myslel že mě to zabíje protože to znám ještě když jsem měl Fávo vím o čem je řeč...........:)))))))))) Jinak autí je super tak vydrží bez poruch a různých odřenin........:)

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení