Škoda Club - Garáž - Vaše vozy

+ Přídat vůz do klubu


Octávka - Břéťa

Škoda Octavia
Rok výroby: 
2008
Motor: 
1.6 MPi
Výkon [kW]: 
75
Kombinovaná spotřeba [l/100km]: 
6,5
Popis vozu: 

Dřív jsem měl Octavii Tour r.v. 2004 bez klimy v téměř základní výbavě. Původně jsem plánoval dokoupit klimatizační jednotku, ale známý z prodejny mi řekl, že je to nevýhodné a místo toho mi udělal cenu, takže Tourka s 60tis km šla pryč a místo ní mam za lehký doplatek Octávku II se stejným obsahem motoru i palivem a v Eleganci. Dlouhodobá spotřeba kolem 7l/100km. Kdybych srovnával s OI, tak je to úplně jiný kafe, uvnitř je o dost víc místa (obzvláště vzadu na nohy), motor je tišší (se zapnutým radiem je slyšet až přes 3500 ot/min), auto je celkově těžší a aerodynamičtější, takže "na vyhozenou" dojedu daleko dál. Naproti tomu Tourka dle mého měla "sportovnější" motor. Benzínu si zatím vezme skoro o litr víc, ale to bude asi jak Climatronikem, tak tim, že motor ještě neni zcela zajetý. Jméno Břéťa pochází od Tourky, která byla zakoupena právě 10.1. a na nové auto se přeneslo díky tomu že má stejnou barvu, je to taky Octavie a taky proto, že už si nedovedu představit řikat autu jinak :). Pneu Dunlop SP Sport 01 (205/55 R16), jsou tiché, výborně sedí i za mokra a po 30tis km nejeví sebemenší známky opotřebení.

Najeto 65tkm:
Pneu Dunlop SP Sport 01 jsou na poslední sezonu, ale 4 roky a cca 45tkm vydržely a nemůžu na ně napsat jediné křivé slovo, takže spokojenost.
Dlouhodobá letní spotřeba 6-6,5l/100km, přes zimu asi o 0,5 litru víc.
Zatim jediný problém byl se zadnímy péry, které se nějak brzo opotřebovaly a záď tak byla o 2cm níž, což je víc jak u podvozku RS.. Asi tím, že auto často jezdí naložené (plný kufr, každoroční dovolená v Itálii s držákem kol na tažné s 3 naloženýmy bicykly, ...) Každopádně výměna pružin za silnější Scouťácký to vyřešila a doufám že na dlouho..

Provedené úpravy: 

Koncovka výfuku z OII facelift,
Letní Alu kola Dezent F 16", Zimní 15" Orion
Tónovaná skla,
Brzdové třmeny nastříkány RS zelenou barvou,
Interiérové doplňky z OII FL (zadní loketní opěrka se schránkou, zadní stropní světlo, kožené madlo park. brzdy, přihrádka na středovém tunelu u nohou spolujezdce),
Kožený volant,
Dodělán a dokódován dešťový senzor, atypicky bez samostmíacího zrcátka (neměnil jsem sklo) + asistent světel, Comming/Leaving Home, zavírání oken při dešti atd,
Vlastnoručně dokódováno Corner Light, Kontrola tlaku pneu, aktivace druhé zadní mlhovky, apod,
LED denní svícení v mřížkách u mlhovek vlastní výroby (Ledky s homologací), rozsvěcí se i s dálkovými světly,
Podsvětlení prostoru nohou pomocí LED připojený na originální výstup z řídící jednotky,
Druhá interierová 12V zásuvka zespodu schránky před spolujezdcem (pro napájení navigace),
Tlumící vložka kapoty z dieselu (na dálnici znatelně klesla hlučnost od motoru a v zimě motor chladne pomaleji)

Plánované úpravy: 

podsvícení dveřních kliček ve stylu L&K
osvětlení nástupního prostoru na spodní hraně dveří (přední i zadní, uvidímě jak budou spolupracovat ŘJ dveří)
přidání 12V zásuvky do kufru
parkovací senzory (asi neorigo, stačí s pípákem)

Poruchy problémy: 

8.2009... Schytala krupobití :( sice jsem jí hned jak to začalo zaházel nějakym kobercem a hadrama, ale kroupy velikosti golfových/pingpongových míčků udělaly svoje...takže nová kapota a opravované blatníky, přední sloupky, střecha a víko kufru... Naštěstí živelní pojištění vše uhradilo (celková škoda asi 80 000,-, mnou hrazená spoluúčast jen 1 000,-).

Rychlé opotřebování zadního odpružení, viz popis vozu.

7.2013 Výměna čelního skla. Jel jsem asi 200km v noci, jednou něco kleplo do skla, ale nijak výrazně, zvuk jako malinkej kamínek, což není nic neobvyklého. Ráno přijdu k autu a koukám že za zrcátkem na straně spolujezdce je asi 30cm klikatá prasklina. Výměna v servisu, hrazeno z havarijka.

12.2013 Srážka se zvěří. V lesním úseku na silnici bez odstavných pruhů (podotýkám že I. třídy) mi tryskem vyletěla srna zprava těsně před auto, když jsem dupnul na brzdu už bylo pozdě. Naštěstí nebyla moc velká, ale i tak vylámala všechny mřížky v nárazníku, poškodila světla a trochu zohýbala držáky nosníku nárazníku a praskl nárazník. Oprava v servisu, světla prý nejsou poškozena na výměnu (obě mají zespodu ulomenou takovou plastovou kolejničku). Nárazník a mřížky nové, zbytek srovnaný. Oprava stála 16tis Kč, hrazeno z havarijka.

Koupeno: 
Nové
Najeto [km]: 
0-100tis
Hlavní fotky: 
Octávka - Břéťa
Octávka - Břéťa
LED denní svícení
Tlumené + Corner
Dálkové + denní + tlumené + corner
Zadní mlhovky se rozsvěcí společně s brzdovkama
Velká galerie: 
Mlhovky se rozsvěcí spolu s brzdovkama
LED denní svícení
Corner Light (+ tlumená světla)
Dálkové + tlumené + Corner + přisvěcování LED denním
Spokojenost (hodnocení jako ve škole): 
1
4
Průměr: 4 (2 hlasy)
Obrázek uživatele snehova vlocka

ahoj. pekne decentni a

ahoj. pekne decentni a krasne.jinak ta spotreba se mi nechce verit....mel sem z pujcovny a pod 12l/100 jsem se nedostal...kratke vzdalenosti ale.at slouzi

Obrázek uživatele Piškot

ahoj,pěkná dvojka a barva ji

ahoj,pěkná dvojka a barva ji opravdu pasuje,máš vynikajíci spotřebu,hodně šťastných km

Obrázek uživatele Max...

Zdravím Tě.. Pěkná dvojka a

Zdravím Tě.. Pěkná dvojka a koukám, že se Ti to pojištění vyplatilo a taky jsi mi dodal dobrej pocit, protože to mám taky tak pojištěný... Nikdy nevíš!

Obrázek uživatele Sharker487

Díky.. To živelní pojištění

Díky.. To živelní pojištění mam v rámci povinného ručení od Kooperativy. Sice sem byl u auta a hned jak to začlo sem běžel pro plachtu, ale už bylo pozdě, kroupy velikosti golfovejch míčků udělaly svoje. Pak si ještě platím pojištění čelního skla, a to se taky vyplatilo, protože se mi už udělala asi 1cm prasklinka. Když se bude rozrůstat, sklo půjde na výměnu.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení