Nová Fabia RS a Fabia Combi RS jsou tu!

New-skoda-fabia-rs-012.jpg
ŠKODA AUTO PŘEDSTAVUJE VOZY FABIA RS A FABIA COMBI RS

* sportovní verze modelu Fabia s motorem 1.4 TSI/132 kW (180 k)
* premiéra modelu Fabia Combi RS
* první vozy RS k dostání od 2. poloviny r. 2010 v ČR

Dravé modely Fabia RS a Fabia Combi RS představuje Škoda Auto na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Obě sériové verze RS, jsou poprvé osazeny čtyřválcovým benzinovým motorem s dvojitým přeplňováním. Při objemu 1,4 litru dosahují výkonu až 132 kW (180 k). Kombinace kompresoru a turbodmychadla umožňuje plynulý a agresivní nárůst výkonu motoru. Maximální rychlost 224 km/h (u verze Combi 226 km/h) a zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 7,3 sekund pro obě varianty zaručují sportovní svezení. Se spotřebou 6,4 l/100 km nabízí Fabia RS vysoký výkon, při současném maximálním využití paliva a hospodárnosti provozu.

„Modelové deriváty RS jsou pro značku Škoda logickou návazností na více než 100-letou tradici v oblasti motorsportu. Věříme, že modely Fabia RS a Fabia Combi RS přispějí k zatraktivnění a ještě větší emocionalizaci modelové řády Fabia v České republice. První vozy budou zákazníkům na domácím trhu k dispozici od 2. poloviny roku 2010“, uvedl Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Obě sportovní verze zaujmou designem předního nárazníku a integrovaných mlhových světlometů. Ty mohou být na přání vybaveny Corner funkcí, nebo jsou na jejich pozici umístěna světla pro denní svícení na bázi LED diod. Sportovní geny v portfoliu modelové řady Fabia podtrhují 17" kola Gigaro z lehké slitiny vyvinutá speciálně pro RS, červeně lakované brzdové třmeny nebo tónovaná skla. Zádi dominuje nový nárazník s difuzorem a dvojitá koncovka výfuku. Vedle jednobarevného provedení modelu bude nová Fabia RS nabízena s možností barevných kombinací některých prvků vozu. Střecha, střešní spoiler a litá kola budou u verze hatchback, v závislosti na barvě vozu, k dispozici ve třech různých odstínech: volit lze mezi černým, bílým a stříbrným barveným provedením.

Sportovní podvozek spolu s asistenčními systémy ESP, ABS, ASR, naladěnými na vysoké jízdní výkony, zaručuje bezpečnou avšak dynamickou jízdu. Nově přibyla funkce XDS, která při průjezdu zatáčkou elektronicky přibrzdí přední vnitřní kolo, což má za následek zvýšení točivého momentu na vnějším předním kole. Otáčivý moment, který tím vzniká, dává vozu vysokou agilitu při průjezdu zatáčkou. Kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách a asistent rozjezdu do kopce se dodávají standardně a zvyšují nejen komfort, ale i bezpečnost posádky.

V interiéru nabízí Fabia RS a Fabia Combi RS výškově nastavitelná sportovní sedadla s logem RS na opěradle. Tříramenný kožený sportovní volant se na přání dodává i v multifunkční verzi s ovládacími prvky (pádly) řazení sedmistupňové automatické převodovky DSG. Čistotu designu vnitřního prostoru podtrhuje přístrojová deska v odstínu Onyx a pedály z ušlechtilé oceli opatřené protiskluzovými plochami.

V návaznosti na design vozu Fabia RS připravila Škoda pozměněný vzhled i pro svůj rallye vůz Fabia S2000. Dle nových regulí FIA pro kategorii Super 2000 došlo k rozšíření vozu na 1820 mm, modifikována byla rovněž oblast sacího a výfukového systému motoru.

Více informacích se dozvíte v dalším článku, ve kterém Vám jednotlivé modely podrobněji představíme.

New-skoda-fabia-rs-013.jpg

New-skoda-fabia-rs-021.jpg

New-skoda-fabia-rs-007.jpg

Obrázek uživatele Marconni

Jsem zvědaví kdy do octavie

Jsem zvědaví kdy do octavie dají konečně pořádný motor,s tím 200koňovím moc díru do světa neudělají :(

Obrázek uživatele Vosa

at tam dají 3.6 ze superba

at tam dají 3.6 ze superba =Dmyslim že by si to stejně moc lidí nekoupilo,upřímně těch 200 koní stačí na naše silnice

TDI

Obrázek uživatele libodi

Jak píšeš málo kdo by to

Jak píšeš málo kdo by to chtěl a 200koní je až příliš nebudu psát na naše silnice protože to nejsou silnice,prostě 200 koní je příliš na naše pozemní komunikace

Obrázek uživatele Vosa

mě štve že nepřišel do výroby

mě štve že nepřišel do výroby ten novej Tudor,to si myslim že by si i lidi koupili,ale tak RS má 200koní,myslim že spostu aut s tim porazí a když chce někdo fakt silný auto tak si koupí jinou značku než Škodovku,ale škoda toho Tudora(kdyby tam dali třeba ten 2.0 TDI tak bych si ho koupil,až bych na něj vydělal =) )

TDI

Obrázek uživatele Josef

Co jsem cetl tak mozna bude

Co jsem cetl tak mozna bude 270 koniku u nove octavie rs, tak uvidime co vw, jestli to dovoli nebo ne.....

Obrázek uživatele Eso

Nejsem z tohoto úplně na

Nejsem z tohoto úplně na větvi. Mě se osobně líbí jen ty kola v černé:-) Myslím že je pořídím. Ale nejsem očarovaný cekal jsem víc a něco jiného..

Obrázek uživatele Zabiak

Ty kola budou, aspoň ze

Ty kola budou, aspoň ze začátku pěkně mastné.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Eso

to asi jo...

to asi jo...

Obrázek uživatele Jura

Tak to je pěkný, ta přední

Tak to je pěkný, ta přední maska se konečně povedla, teď je to jednoznačně nejhezčí fábka!

Obrázek uživatele JakubSkopal

nááádhera ten kombík se mi

nááádhera ten kombík se mi líbí víc než ta krátká, ještě hoši žlutou barvu!!

Obrázek uživatele libor.kratas

Tak ten combik je dost peknej

Tak ten combik je dost peknej a slusi mu i cervena barva :-)

Obrázek uživatele Jirin1.8

Super motor pro Fabku. Dost

Super motor pro Fabku. Dost dobře to s tím skřítkem zamává. Konečně přestali dávat znak RS na kamna.

Do V/RS nafta nepatří !

Obrázek uživatele Petr G.

Combík je docela pěknej.

Combík je docela pěknej. kratka už tak moc ne, možna to děla barva, takže první "hothach" od škody je na světe !? Jsem zvědav na ceny.

Obrázek uživatele Zabiak

To je žrádlo pánové! Ten

To je žrádlo pánové! Ten kombík je peckovej.

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení