ŠKODA pokračovala v listopadu v dynamickém růstu

montaz.jpg
- Loňský prodej byl překonán už koncem listopadu

- Prodej v prvních jedenácti měsících vzrostl o 16,3 procent na 816.800 vozů
- Poprvé bylo prodáno více než 800.000 vozů
- Nové prodejní rekordy v Rusku, Rakousku a v Austrálii
- Úspěšný první úplný rok Růstové strategie ŠKODA

ŠKODA v roce 2011 opět dosáhne rekordní prodej. S celkem 816.800 prodanými vozy ŠKODA ke konci listopadu 2011 poprvé v historii překročila počet 800.000 prodaných vozů a tím zároveň in prodejní výsledek celého roku 2010 (762.600 vozů). V porovnání s prvními jedenácti měsíci roku 2010 vzrostl prodej o 16,3 procent (2010: 702.400 vozů). V samotném měsíci listopadu zvýšila ŠKODA počet dodávek o 16,8 procent na 75.000 vozů. V Rusku dosáhla ŠKODA v listopadu nejlepšího měsíčního výsledku v historii, stejně jako v Rakousku a v Austrálii.

„ŠKODA v letošním roce prodá více aut než kdykoli předtím“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „V prvním úplném roce naší růstové strategie jsme rostli téměř ve všech regionech a posílili svou pozici na trzích. Také v posledních týdnech roku pojedeme na plný plyn. ŠKODA je na dobré cestě k tomu, aby do roku 2018 prodeje zvýšila na nejméně 1,5 milionu vozů ročně.“

Na domácím českém trhu rostla ŠKODA v listopadu o 10,8 procent, což je více než dvojnásobek hodnoty růstu celého trhu (plus 4,5 procenta) a prodala 5.100 vozů. S příznivými ohlasy se setkal nový model ŠKODA Citigo, jehož prodej byl v České republice zahájen právě v listopadu. Za prvních několik týdnů prodejci přijali již více než 1.000 objednávek. Citigo pro značku dobývá rostoucí segment malých vozů a na jaře 2012 bude uveden na trh dalších evropských zemí.

I v dalších zemích střední a východní Evropy dosáhla ŠKODA výrazného dvojciferného růstu a dále posilovala své pozice. Od ledna do listopadu 2011 vzrostly prodeje o 27,8 procent na celkem 22.000 vozů. Žádané byly modely Fabia Combi a Yeti. Na Ukrajině vzrostl počet dodávek o 39,2 procent, v Chorvatsku o 23,2 procent, ve Slovinsku o 20 procent.

V západní Evropě se ŠKODA neubránila klesajícímu tržnímu trendu, rozvíjela se však lépe než trh a zůstala pouze lehce pod úrovni uplynulého roku. V Rakousku dosáhla značka v listopadu nového rekordního výsledku, prodej vzrostl o 75,5 procent. Ve Finsku vzrostly prodeje o 30,8 procent, ve Francii o 21,3 procent, ve Švýcarsku o 16,3 procent a ve Velké Británii o 12,2 procent.

Podstatných přírůstků dosáhla značka ŠKODA – stejně jako v uplynulých měsících – v růstových regionech – v Rusku, Indii a Číně. V Rusku se značce s 8.000 dodanými vozy podařilo výsledek loňského listopadu více než zdvojnásobit (plus 131,5 procent) a zaznamenala tak nový prodejní rekord. Více než polovina listopadového prodeje v Rusku připadla na model Octavia. Také v Číně směřovaly prodeje nadále vzhůru,
v listopadu vzrostly o 41,9 procent na 20.200 vozů. Nadprůměrné poptávce se přitom těšily modely Octavia a Superb. Na indickém trhu, který v poslední době vykazuje klesající tendenci, (celkový trh: minus 10,6 procent) ŠKODA zvýšila počet dodávek o 25,9 procent na 2.300 vozů. Model Rapid, který byl na indický trh uveden v listopadu, zaznamenal dobrý start a indickým odborným časopisem Top Gear byl mezitím vyhlášen rodinným vozem roku v Indii.

I další mimoevropské trhy se vyvíjejí pozitivně. V Austrálii ŠKODA v listopadu své prodeje ztrojnásobila a dosáhla nového prodejního rekordu na pátém kontinentu.

Dodávky zákazníkům v listopadu 2011 (modely značky ŠKODA v porovnán
s listopadem 2010): Octavia (32.800 vozů/plus 21,5 procent), Fabia (21.100 vozů/plus 8,2 procent), Superb (9.900 vozů/ plus 14,7 procent), Yeti (6.500 vozů/plus 43,7 procent), Roomster (2.900 vozů/plus 0,3 procent), Rapid/Indie (400 vozů), Citigo/Česká republika (200 vozů).

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení