Škoda Octavia Combi (1998 - 2000)

Skoda Octavia combi 1998

V roce 1998 přišla Škoda auto hned s několika novinkami. Tou nejdůležitější byla bezesporu nová karosářská varianta kombi, které patřilo v té době mezi nejhezčí na trhu. Hezky tvarovaná, ale méně praktická záď, sklízela pozitivní hodnocení. Bohužel nakládací hrana není v úrovni dna zavazadlového prostoru, jak je u kombi obvyklé a po sklopení zadních sedadlech má kombi stejně jako liftback schod. Toto řešení má i nová Octavia, zde se však dá dokoupit druhé dno, které schod srovná. Zavazadelník má velikost 548 l , po sklopení sedadel 1 512 l . Vzadu dostalo kombi čiré překrytí světlometů, prvek, který liftback má až od faceliftu v roce 2000.

V kombi se objevila také nová palubní deska, která zůstala v Octavii dodnes. Je sice o něco méně méně praktická (chybí odkládací prostor mezi tunelem a konzolou), nicméně je o mnoho hezčí a vypadá moderněji a hlavně používá kvalitnější a na omak příjemnější plasty. Nejprve se dostala jen do nejvyšší výbavy, pak se objevila i v GLX; ani po faceliftu se ale nedostala do nejnižší výbavy Classic, zcela zmizela až s uvedením Octavie Tour. Současně s tím byla vyhloubena zadní strana předních sedadel, čímž se nepatrně zvětšil prostor vzadu. Polstrování sedadel bylo změkčeno, čímž se o něco zlepšilo cestovní pohodlí. Toto řešení opět dostaly jen vyšší výbavy.

Ve vyšších verzích se objevila nová palubka; šedý plast SLX ale nevypadal příliš vábně --- Vybrání předních sedadel nepatrně zvětšilo prostor --- Staré budíky verze před faceliftem

V témže roce se objevila nejvyšší výbava Laurin&Klement, která se odlišovala čirými světlomety vpředu, interiérem s koženými a dřevěnými doplňky a lepší výbavou. Daleko významnější novinkou ale byl turbomotor 1.8T 20V s výkonem 110 kW a vysokým točivým momentem 210 Nm v širokém rozsahu: od 1 750 do 4 700 ot. Motor vyniká pružností a díky vyššímu točivému momentu má podstatně delší kvalty než 1.8 20V – a ve výsledku i nižší spotřebu; v průměru o půl litru než nepřeplňovaný model. Motor si odbyl premiéru v kombi a rok později se dostal i do liftbacku. Na stovku se Octavia rozjela s tímto motorem za 8,5 s (kombi za 9 s), maximálka byla 215 km/h (po faceliftu 219 km/h ).

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení