Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel

Skoda Octavia Ecomobil

Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel

Firma EKOBUS přestavěla v roce 2003 Škodu Octavii na pohon stačeným zenmím plynem. Takto upravená octavia jezdí za 0,37Kč na 1Km. A jezdí do dnes.

Dvoudveřový dvoumístný pikap, motor vpředu a pohon předních kol. Řadový čtyřválec VW s rozvodem OHC, objem 1595 cm³, vrtání 81 mm a zdvih 77,4 mm, komprese 9,8, výkon 75 kW (102 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 148 Nm při 3800 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2512 mm, rozměry 4507x1731x1431 mm, hmotnost 1250 kg, maximální rychlost asi 185 km/h, zrychlení na stovku za 12 s.

Návrh designu: EKOBUS a.s., Praha

Uvedený model vznikl na bázi sériově vyráběné Škody Octavia Combi, Ambiente 1,6. Motor byl přestavěn na pohon stlačeným zemním plynem (CNG) a najezdil již bez problémů více než 40.000 km v běžném provozu.

Firma EKOBUS a.s. je finálním výrobcem nových ekonomických a ekologických autobusů poháněných zemním plynem, kterých v současné době jezdí v ČR a SR více než sedmdesát.

Firma Ekobus:
Hlavní činností je finální výroba v současnosti nejmodernějších ekologických a ekonomických autobusů s názvem EKOBUS s pohonem na stlačený přírodní plyn, splňujících technickou normu EURO 3, poháněných motorem vyhovujícím emisním parametrům na úrovni EURO 5. Ekobusy jsou vyráběny pro využití v městské hromadné i meziměstské veřejné dopravě.

CNG a propan butan. Je stlačený plyn totéž co propan butan?

CNG je stlačený zemní plyn. Je považován za nejperspektivnější alternativní palivo pro následujících 15 let. Výhodou jeho užití je nízká cena a nízké hodnoty emisí.

Propan i butan patří mezi výhřevné plyny používané samostatně nebo ve směsi jako propan-butan. Dodává se v kapalném stavu. Výhřevnost závisí na poměru propan:butan.
Bezpečnost pohonu na CNG. Je nutné skloňovat slovo bezpečnost u pohonů na stlačený zemní plyn?

Stlačený zemní plyn je pro pohon automobilů dokonce bezpečnější než benzín. CNG je uskladněn v pevné nádrži z oceli nebo kompozitních materiálů. Nádrže jsou odolné proti úderům kladiva, nárazům i střelbě. Jsou zajištěny bezpečnostním uzávěrem, který při překročení určitého průtoku automaticky reaguje a uzavře nádrž. Výhodou zemního plynu je jeho konzistence, že při případném úniku z nádrže ihned stoupá vzhůru a nemůže dojít ke vznícení automobilu. Zápalná teplota zemního plynu je dvojnásobná proti benzínu. Při tankování není možné znečištění popřípadě proniknutí paliva do země.

Editace: je rok 2012 a Ecomobil stále brázdí naše silnice objevil ho člen autohificlub.cz Drakster
Aktuální podoba:

eco1.jpg

eco2.jpg

eco3.jpg

Fotogalerie

Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel
Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel
Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel
Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel
Ecomobil Škoda Octavia Pick-up BI-fuel
Obrázek uživatele renardmuller

Tak nevím, asi tomu moc

Tak nevím, asi tomu moc nerozumím, ale proč má víčko nádrže na obou stranách. Vypadá to dost divně.

Obrázek uživatele Fearhh

me by zas zajmalo jestli to

me by zas zajmalo jestli to proslo technickou ??

Obrázek uživatele Zabiak

Určitě to byl homologováno.

Určitě to byl homologováno.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele kudrnac11

Hezká práce, ale proč zrovna

Hezká práce, ale proč zrovna pick up ? :)
Na takové to domácí ježdění, to určitě stačí. :)

Obrázek uživatele Zabiak

Asi museli, vyndat zadní

Asi museli, vyndat zadní sedačky, aby se jim tam vešla ta nádrž.

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení