1,9 tdi 81 kw

Chtěl bych se zeptat .... Někdy když jedu a motor vytočím cca na 3000 ot. tak mi motor skočí do nouzáku. Vypnu, znova nastartuju a už to šlape tak jak má a můžu točit na 4000ot. a turbo šlape tak jak má. Všichni mi říkají,že mám zanešený turbo,nebo zatuhlý regulační táhlo. Ale mě se zdá,že by mi to do nouzáku skákalo pravidelně a né takhle " občas " ..... moc prosím o radu :-(

Obrázek uživatele M-irda

Měl jsem stejný

Měl jsem stejný problém...Alespoň většina "příznaků" sedí... V servise mi řekli stejné co padlo tady..buď zatuhlé lopatky turba, nebo vadný ventil..Známej mi doporučil to zkusit rozhýbat, než do oprav nasypu další peníze..tak jsem to byl cca každý týden projet za město, dával jsem tomu na všechny rychlosti ke 4tis...a hle po cca měsíci se povedlo..teď zase lítá jak ďábel i s 66kw.. :)

Obrázek uživatele Jenda.k25

psal jsem to níž.Taky pořád

psal jsem to níž.Taky pořád ve skrytu duše doufám,že se to nějak rozchodí. Nejhorší je,že nikdo,ani v servisu není schopný říct jednoznačně závadu :-(. A moc se mi nechce nechat někoho vrtat do turba .... a tys to rozchodil a už ti do nouzáku neskáče vůbec??? A jak dlouho to máš teď bez problémů??

Obrázek uživatele M-irda

No rozchodil jsem ho před cca

No rozchodil jsem ho před cca 3-týdnama..ale jezdím každý den a furt to zkouším..a zatím jako nové...Někdo to tu dokonce už psal na svým profilu, že se mu to taky podařilo...

Obrázek uživatele radegast

Padne Ti do nouzáku při 3000,

Padne Ti do nouzáku při 3000, ale na 4-ku nebo 5-ku, že?
Po vypnutí a nastartování točíš těch 4000 jen na 2-ku nebo 3.ku, že?
Je to zanešené turbo.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Jenda.k25

nene,tak ne. Když mi měnili

nene,tak ne. Když mi měnili olej,tak auto napýchli a ukázala se závada " velký plnící tlak do turba " :-o .Když jedu někde táhlý stoupání tak mi to skočí do nouzáku na trojku,nebo čtyřku něco kolem těch 3tis. ot. a pak, po vypnutí a nastartování mi to už na trojku i čtyřku jede úplně v pohodě až do 4tis. ot. Ale neskočí to pokaždý,někdy jezdim třeba tři dny a neskočí tam vůbec. A to jí vždycky aspoň jednou za cestu dám pokuř k těm 4tis. ot. na trojku,čtyřku a ve 150 dávám za 5 ..... Prý tam je nějakej ventil, kterej by mohl být v řiti. octavka má 125000 km

Obrázek uživatele radegast

Je několik možností. Může být

Je několik možností.
Může být vadný i ventil. Říká se mu N75. Je jak se podíváš při otevřené kapotě motoru a stojíš před autem tak tak uprostřed, možná trochu víc vpravo, pod oknem. Jsou tam dva, jeden jakoby trochu vzadu a jeden tak jakoby před ním. Tak ten co je líp vidět je ten N75.
Může to být taky tím, že se přidírají lopatky turba. A někdy se zachytí a někdy ne. Když si uvědomíš jaké tam panují podmínky, všechno je možné.
A taky může být v háji nebo do háje odcházet "baňka" co ovládá ty lopatky.
Můžeš začít od nejlevnějších postupů:
1. Někde si půjčit zaručeně dobrý ten N75 ventil a na zkoušku vyměnit. Dokonce můžeš zaměnit ty ventily co jsou na Tvém autě. Oba jsou stejné. Ten druhý je od chcípací klapky a nebude vadit, když zrovna nebude fungovat úplně korektně.
2. Odpojit a nejlíp vyndat ovládací baňku. Pohledem zrevidovat jestli je v pořádku. Jestli je zrezlá ta ovládací tyčka nebo dokonce když baňkou zatřeseš tak v ní bude chrastit jak v dětském chrastítku, rovnou ji vyměň.
3. Při odpojené baňce lehce zahýbej páčkou na turbu lopatkama. Jestli drhnou tak to v určité poloze poznáš, že to jemně zachytává. Jen jestli to není zabordelované moc, tak to ve studeném stavu klidně drhnout nemusí.
Při připojené baňce hýbat lopatkama nemá cenu, páč při překonávání odporu, který vydává baňka nepoznáš jestli lopatky drhnou.

To jak píšeš, že při táhlém stoupání to padne a pak už zase ne. To "zase ne" je při jízdě opět do stoupáku, nebo po rovince?
To co popisuješ jsou totíž právě příznaky přidírajících se lopatek. Mně to taky tak dělalo. Jenže snad víc pravidelně. Pětka a 3000 bylo pravidlem, ale třeba čtyři a tak 2700 do stoupáku a nouzák, nebo zase klidně hrubo přes 3000, ale po rovině a v poho.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Jenda.k25

při jízdě do stoupáku to

při jízdě do stoupáku to spadne, tak to znova nahodim, zase jedu do kopce a už je vše OK. Teď jsem akorát jel 50 km a zase jsem tý mojí holce ušatý dal pořádnej pocuc a neskočilo to tam. Jsem z toho jelen,ale každopádně tam nějaký nepořádek je :-(. Najel jsem cca 1000 km a skočilo mi to tam asi 4x. Dle tvých slov se stejně nedá přímo určit závada a je zde několik možností :-/. Až budu mít trochu času,začnu teda vylučovací metodou hledat příčinu. Každopádně Ti moc děkuju za radu ;-). Jinak jsem s autem moc spokojenej, je to pecka. Prosím tě ještě,ty máš v autě čip?? Jak to vidíš s čipováním?? Uškodí to autu,nebo je to dobrá věc?? Každý tvrdí něco jinýho,někdo se čipu zastává a někdo tvrdí,že zásadně nečipovat, protože auto není na větší výkon stavěný

děkuju

Obrázek uživatele libor.kratas

mas 66kW nebo 81kw ?

mas 66kW nebo 81kw ?

Obrázek uživatele radegast

Já myslím, že 81. Má to v

Já myslím, že 81. Má to v názvu vláknaCool.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele libor.kratas

heh sem si nevsiml ale n

heh sem si nevsiml ale n budou to co jsi psal bud 2ka ci 3 u 81 ci 66 casta zavada

Obrázek uživatele Jenda.k25

mám 81kw

mám 81kw

Obrázek uživatele radegast

Čip nemám. 81 kW mi stačí

Čip nemám. 81 kW mi stačí bohatě.
Jestli čipovat tak u někoho kdo tomu fakt rozumí.
Změřit a zkontrolovat vše co se dá, posoudit jestli motor je v dobré kondici, jestli snese další nárust výkonu.
Čipovat rozumně. Vím, že tyto motory čipujou i na 150 kW, ale jak dlouho to pak jede, nevím.
Osobně si myslím, že tak 110 kW je max, co z toho jde vytáhnout aby to bylo dál spolehlivé a ještě dlouho to jelo.
Ale toto je pouze můj silně laický názor. Raději ať se vyjádří někdo kdo tomu rozumí.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Jenda.k25

ještě se zeptám,do motoru mi

ještě se zeptám,do motoru mi dali v servisu olej 10w - 40 a ten mechanik co mi to potom prohlížel říkal,že je to olej na prd a dává se tak do SDIčka a né do TDI 81kw. Je to na prd,že je tam ten olej??? Mám ho vyměnit hned? Mám na něm najeto cca 1500km,nebo můžu vydržet těch 10 000km??

Obrázek uživatele Jenda.k25

Taky mi to jede úplně super a

Taky mi to jede úplně super a jsem max. spokojenej. Ale ten pocit,že jich tam ještě řechtá pod kapotou o 40 víc se mi líbí. Ale samozřejmě jen pokud budu mít 100% jistotu,že ten motor a vše kolem ( poloosy,spojka atd.) to vydrží bez problémů..... A hlavně, mě pořád hlodá ten pocit,že to párkrát skočilo do nouze :-/
Jinak dnes jsem svojí divošku opět provezl i do stoupáků a 3., 4. kvalt . 4100 ot. +/- a bez větších problémů a bez nouzáku

Obrázek uživatele krab

Zdravím..měl jsem 81 kW a

Zdravím..měl jsem 81 kW a plná spokojenost. Prodal jsem když měl 270 tis a skoro se o auto poprali :-D Teď mám 77 kW PD a zatím dobrý. Jen na volnoběh slyším pískání, ale jak sešlápnu pedál spojky je to OK. Nevím co to může bejt...

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Čtěte také:

Přihlášení