Nastavení táhel. Místo zpátečky jednička.

Zdravím,
mám jeden problém chtěl jsem si seřídit táhla řazení na jedničkové octavii.
Nastal ale takový problém. Vše jsem dělal podle návodu to je vyháknout lanovody zaaretoval jsem řadící páku potom lanovody nacvaknul zpět a vše v pořádku. Nastal ale jeden problém místo zpátečky to vždy zařadilo jedničku. Nakonec se mi to podařilo nějakým způsobem vrátit do původního stavu,ale jen kdyz nebyla řadící páka zaaretovaná,takže jsem byl rád že aspon něco a můžu jezdit. Nicméně řazení ted jde opravdu zvláštně a chtěl bych si ho seřídít znovu a pořádně,ale předem bych potřeboval vědět jestli někdo tuší čím to je že pak jde místo zpátečky jednička? Musí se udělat ještě nějaký krok který jsem se nedočetl?

Obrázek uživatele M-irda

Čau, já jsem to dělal na

Čau, já jsem to dělal na podzim podle dílenské příručky a stalo se mi to samý co tobě...Je tam ještě jeden krok, který jsi ty nenapsal, a pokud jsi ho nedělal, tak je to tím (nevím, jakou máš kulisu..je víc typů, k některým potřebuješ speciální přípravky od škodovky..)... Ale postup by měl být tento (tdi rv.2001 5-ti kvalt převodovka 02J):

-Uvolnit bovdeny táhel řazení

-zatlačit hřídel řazení dolů a zajistit otočením aret.kolíku (aretační kolík u mě moc nefungoval, takže se mi to povedlo až na podesáty, ale teď řadí jak nová)

-zajistit řadící páku kolíkem (táhla si v bovdenech "sednou")

-zajistit zpět bovdeny na táhla řazení

-otočit zpět aretační kolík na řadící hřídeli (hřídel by měla být pořád stlačená dolů, pokud ti povyskočí, máš pak místo zpátečky -1..)

-vytáhnout zajišť.kolík u řadící páky a mělo by to být hotovo...

Já to dělal fakt na hodněkrát, než se mi to povedlo...Hřídel řazení mi furt vyskakovala zpět nahoru, ale když jsem ji dal zas až nadoraz dolů, tak to taky nebylo ono..

Jinak funkce lze pak zkontrolovat :

Řadící páka musí stát v neutrálu mezi
3. a 4. rychlostí.

-Zařadit 1 .rychlost.
-Zatlačit řadicí páku doleva až na doraz a uvolnit.
.-Současnì pozorovat hřídel řazení na převodovce
(2. mechanik).
Řadicí hřídel musí mít při pohybu řadicí páky
zdvih asi 1 mm...

Obrázek uživatele sooguun

Ahoj, dík za odpověď. Jsem

Ahoj, dík za odpověď. Jsem rád že se našel aspoň někdo kdo se s tím už taky setkal. :) No u mě to bude asi právě tímhle protože mě ten aretační nefungoval fakt vůbec. Za boha jsem to s ním nemohl zaaretovat nějak pořádně. A pravděpodobně byla kulisa asi vyskočená předtím nahoru. Myslíš že by to šlo udělat tak,že by mi sloužil druhej člověk jako aretační kolík?:D Aby kulisu zamáčknul dolů a držel jí v neutrální pozici aby se nehla? A nebo má ten kolík ještě nějakou funkcni navíc?

Obrázek uživatele M-irda

No funkce toho aretačního

No funkce toho aretačního kolíku na hřídeli řazení je dost pochybná..měl jsem ho venku a nechápu, jak by mohl fungovat, spíš na zatlačení, než otočeni...Zkoušel jsem to i tak, že tu hřídel držela manželka zatlačenou, ale když ji zatlačila na doraz, tak nešlo řadit skoro vůbec, takže jsme museli najít něco mezi..asi tak 5-10mm nad max. zatlačením...Zkoušel jsem to tak dlouho, až se povedlo..

Obrázek uživatele radegast

To mi povídej. Na svém autě

To mi povídej.
Na svém autě jsem řazení taky seřizoval a všechno bylo OK. Kolíkem zaaretoval, seřídil.
Pak přišel kámoš a že mu nějak špatně řadí. Tak já celý chytrý, že už jsem to dělal, "to nic není", že mu to seřídím.
No a jak jsem s tím "zápasil" tak mi ten kolík zůstal v ruce. No, zůstal, vypadl na zem, do trávy (nemá spodní kryt). Jsem si říkal, "kurva průser, pokazil jsem mu auto", naštěstí jsem kolík v trávě nael, pak to "nějak" zaaretoval a seřídil.
Naštěstí se to něco zlepšilo (na experimenty nebyl čas), ale věř mi, že mně polévaly smrtelné poty, že jsem něco zkurvil.
V sobotu v tom týdnu jsme všichni odjížděli na dovču.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele M-irda

Jojo..když jsem to zkoušel a

Jojo..když jsem to zkoušel a byla u toho manželka, tak jsem nastartoval a na volnoběh řadil a šlo to krásně, tak abych před ní zamachroval jakej jsem borec, tak říkám - jdu to projet...Zařadil jsem zpátečku, abych vycouaval ze dvora, a hle když jsem málam zrušil auto tatovi předemnou :) Zkusím zjistit od svého mechanika, co a jak s tím aret. kolíkem v motoru je a jak by měl přeně fungovat a pak hodím info sem...

Obrázek uživatele sooguun

To by bylo super. Díky

To by bylo super. Díky moc:)
Taky jsem si s tim užil jedno celý odpoledne, kde ze mě tekl pot proudem a byl jsem zralej na psychyatrii:D
Nebo nějak zjistit třeba takovou tu optimální výšku když by někdo držel kulisu rukama.
S tím zamachrováním jsem to měl podobný :D Byl jsem na sebe pyšnej, jak jsem to pěkně zvládnul. Otevřel jsem si vrata že vycouvu ven. A místo toho jsem skoro projel ven popředu zazděnou stranou:D

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Čtěte také:

Přihlášení