Škoda Octavia 1.6 75 kw chiptuning

Zdravím.Chci se zeptat na vaše vzušenosti s tím chiptuningem a přidáním těch pár kw,přesněji na 84 kw.Vyplatí se to za těch průměrných 4999 kč?

Obrázek uživatele Steglik

Trošku jsem si pohrál s webem

Trošku jsem si pohrál s webem a našel toto.
Cituji článek na Cimbu.cz:

Zvýšit točivý moment motoru a tím i jeho výkon samotným chiptuningem není u této motorizace možné. Běžně se při chiptuningu využívá výkonová rezerva celé motorové soustavy, kterou lze poměrně snadno využít úpravou software řídící jednotky. Tato rezerva zde bývá programována z důvodů snažšího, či bezpečnějšího plnění homologačních emisních předpisů, snížení sazby povinného ručení (jež je v některých zemích odvozena od výkonu motoru), nebo je tím hlavním důvodem marketing a výraznější odstupňování jednotlivých motorizací.

V tomto případě disponuje osmiventilový čtyřválcový motor (bez naklápění vačkového hřídele) z výroby výkonem 75 kW a točivým momentem 142 N.m. Zde již nedisponuje software řídící jednotky dostatečnou výkonovou rezervou a není tedy možné jeho zvýšení prostou úpravou datových polí.

V software pro atmosférický motor lze měnit prakticky pouze hodnoty předstihu, bohatosti směsi a přechodové režimy. Předstih zapalování je u této motorizace již na mezi detonačního spalování, jeho zvýšení by mělo za následek omezování velikosti předstihu signálem čidla klepání do ECU. Ventilový rozvod motoru rovněž softwarovou cestou ovlivnit nelze (jedná se o mechanickou záležitost), není tedy možné do motoru dostat významně více vzduchu.

Důležitá poznámka: sportovní filtry tento požadavek také účinně neplní, navíc nejsou určeny pro běžný každodenní provoz, takže mají zásadní a negativní vliv na životnost motoru.

Vstřikování většího množství paliva by tedy vzhledem k omezenému množství vzduchu nepřinášelo kýžený výsledek, navíc by do celého procesu negativně zasahovala regulace z lambda sondy. Zbývá tedy jen optimalizace přechodových stavů.

Přechodovými stavy rozumíme opožděnou reakci motoru na změnu polohy pedálu akcelerátoru při jeho přidání nebo ubrání. Jízda s takto upraveným SW je plynulejší a příjemnější, současně se mírně sníží spotřeba paliva, jelikož nedochází ke zbytečnému prošlapování plynového pedálu, když motor se sériovým SW reaguje se zpožděním.

Modifikovaný SW nahráváme přímo ve vozidle, ECU motoru se tedy nemění. Celá operace včetně sériové diagnostiky a odstranění drobných závad trvá cca 1 hod.

Cena úpravy je 1.800 Kč + DPH = 2.142 Kč

Jedná se o úpravu určenou pro motory s kódem AVU, BFQ a BSE.

Třeba to někomu pomůže.Opravdu pak nechápu ty sliby ostatních firem,kde za 4999 kč nabízejí slibovaný nárust na 84 kw a dále...
Váš názor?Či lépe vzkušenosti?

Obrázek uživatele radegast

Tak mně to přijde takové

Tak mně to přijde takové důvěryhodné.
Nic neslibujou, co není možné.

Zase ne druhé straně někdo může říct, že tihle tohle neumí a takhle se vymlouvají.
Což se mi zrovna u Cimbu moc nezdá.

No, ale jelikož nic kolem benzínu neřeším a už vůbec ne kolem čipu (nafta/benzín), prostě mně to nezajímá, takže tohle to co jsem napsal ber jako plácnutí do vody.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Steglik

Jasný,taky si myslím,že

Jasný,taky si myslím,že zrovna Cimbu bych věřil.Spíše pak o to více nechápu tak dobré referance na chiptuning.cz a podobné.Proto sháním někoho kdo to na své Ochcávce fakt má.Mě jde konkrétně jen o to aby se urychlila doba reakce na plynový pedál,protože u benzínu to je katastrofa.

Obrázek uživatele libor.kratas

prihoda od uzivatele

prihoda od uzivatele cmelak007 (auto ma nove jak ja 1.9 TDI 74 kW) z OC a firmou Cimbu:
Před časem jsem si nechal načipovat od CIMBU (zvýšení výkonu asi na 130k) a bohužel jsem se dost napálil. Ještě cestou do Prahy mi při velké zátěži (jízda na pětku do kopce, plný plyn) několikrát vypnulo turbo a vůz se přepnul do nouzového režimu, což bylo dost nepříjemné. Pan Janda mi tvrdil, že je to chyba mého auta a na žádost ať mi dá vozidlo do původního stavu a vrátí peníze mi odvětil: „To je, jako byste si koupil nové kalhoty a po 2 měsících nošení je chtěl vrátit.“ Po zhruba 2 hodinové brutální hádce a několika jízdách s diagnostikou nakonec uznal, že chip není úplně v pořádku, jelikož turbo vypíná již kolem 2,4 baru, místo 2,6, s čímž původně počítal (tak je chip nastavený). Mimochodem s originálním chipem se auto nedostane na víc, než 2.0 baru. Nakonec mi napájel původní čip zpátky na řídící jednotku a vrátil peníze. Kdybych ale nebyl dostatečně důrazný, asi bych měl do teď problémy a z peněz neviděl ani korunu.

Je zajímavé, jak vás někteří lidé vítají, když jim nesete peníze a jak naopak rychle zapomenou na dobré vychování, když je chyba na jejich straně a měli by dát věci do pořádku. Po této dost otřesné zkušenosti mám dost strach z dalšího chipování, CIMBU měl být to nejlepší na trhu, ale bohužel se jedná o neseriózního zlatokopa, který se k vám při prvním problému obrátí zády a dělá, že vás nezná. Byl jsem z jeho chování dost v šoku.

Také se mi nelíbí, jak všichni tuneři píší, že jejich chipování je naprosto bezpečné, neovlivňuje životnost motoru a také se vám nemůže s autem nic stát, zato chip od konkurence vám může zničit motor… Celá záležitost s chipováním je oficiálně nelegální, proto vám nikdo ani nenapíše, že u automobilu zvyšoval výkon, ale vymyslí si nějaký nesmysl, jako „oprava řídící jednotky“ – viz CIMBU.

Obrázek uživatele Steglik

Tak to si mě překvapil

Tak to si mě překvapil chlape.Taky považuji Cimbu za nejlepší co v ČR je.Nic neslibují,jen konají.A v naftě kor sem neslyšel žádné stížnosti.Ale asi hold i oni jdou jen po prachách.Takže sakra čemu věřit?Já nechci žádné nesmyslné zvyšování výkonu páč to jsou stejně jen taháky za prachy.Potřebuju jen naprogramovat ACU ke zlepšení chování mezi pedálem a motorem.Protože ty elektronické dávkovače v 75 kw motorech jsou opravdu o dvě sekundy pomalejší.To všechno jen kvůli posra.ý Euro4 limitu.Zlatý 74kw starý 1.6.

Obrázek uživatele czechow

ja mam chip od diesel

ja mam chip od diesel techniku a tech 10koni tam cejtit neni,akorat kdyz pridam prudce plyn tak auto sebou skube jak nervozni duchodkyne,zas je pravda ze jeste nemam sportovni filtr a dodelanej vejfuk takze mouderjsi budu az to dodelam

Obrázek uživatele Anonym

Vlastnil jsem automyčku a

Vlastnil jsem automyčku a vždy jsem na 100% poznal, kdo má čipovaný motor. Zadní část vozu byla VŽDY jak by to jezdilo na uhlí - začazený celý zadek. Kdo tvrdí, že to bere méně paliva, tak je trotl. Sériové auto to nemělo nikdy.

Obrázek uživatele mikl

A nepovídej,fakt?

A nepovídej,fakt?

Obrázek uživatele Steglik

A ty to máš spíš v naftě

A ty to máš spíš v naftě ne?Protože sem neviděl nikde od diesel techniku chipování benzínu.

Obrázek uživatele czechow

mam benzin to co ty a udelal

mam benzin to co ty a udelal mi to za 2500kc jinak bych do toho nesel

Obrázek uživatele Steglik

No tak jestli se zpelšila

No tak jestli se zpelšila reakce tak bych to hoho šel taky.Ten sportovní filtr..No nevím.Někdo to doporučuje,někdo zas ne.Každopádně pak ještě lepší svíčky atd.Ten sportovní fitl nejlepší je samozřejmě celý kit.Ne jen vložka.

Obrázek uživatele czechow

do tohohle motoru kn kit sani

do tohohle motoru kn kit sani nedela

Obrázek uživatele Steglik

A kdo pak ti to napovídal?Kit

A kdo pak ti to napovídal?Kit od ELIT.CZ náhradních dílu.Jsou dva.S kratsší trubicí pro teplý vzduch nebo s delší(dražší) pro studený vzduch.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Čtěte také:

Přihlášení