Ztráta výkonu při 3 000 ot/min.

Čau, potřeboval bych poradit od někoho zkušenějšího. Mám Octávku 1,9 TDi 81kW, rv. 2000, najeto 153 000 Km. Jede celkem solidně a při 2 000 ot./min. si těch svých 100 Km/h jede, jak nic. Problém nastává když motor vytočím ke 3 000 ot./min.Několikrát se mi stalo, že v tomhle okamžiku motor náhle ztratil výkon a jako bych prošlápl plyn naprázdno. Když zpomalím a uberu otáček (do nějakých 2 500 ot./min.), tak už to pak jede v pohodě. Přemýšlím, jestli je to váhou vzduchu, nebo nějakým problémem s turbem. Nemá s tím někdo zkušenosti? Díky

Obrázek uživatele nick

Chlapy jsem tu nový,tak berte

Chlapy jsem tu nový,tak berte ohledy-ale dotaz mám stejný jen asi jinak položený?Jak poznám že se mi auto dostalo do nouzáku?Taky mi přijde,že mě někdo při více jak 3tis-ot/min chytne za zadek.Ručička se dostane na 4tis.,ale na 81kW se mi to nezdá.Já ale neměl nikdy naftu,tak nevím.Taky nemám tolik s touhle ještě najeto.Rady jako :toč to trochu jsem dostal,ale kdo ví jak s tím jezdil ten přede mnou.

Obrázek uživatele radegast

Jo, přesně tohle je

Jo, přesně tohle je nouzák.
Když zastavíš, vypneš motor a znova nastartuješ tak to zase jede jak raketa, dokud opět při 4/5-ce nedosáhneš 3t ot/min.

Jediná cesta jak z toho ven je vyčistit turbo.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

Tak dneska dorazil ventil N75

Tak dneska dorazil ventil N75 za 700Kč, namontován a auto jede jak z praku. Pecka! Nepadá. Možná je to placebo způsobeno tím, že jsem poslední dobou jezdil jak z hnojem aby to nepadlo, ale mám pocit, že to auto jede mnohem lépe než před tím i když to nebylo v nouzáku.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele radegast

Tak přeci jenom je to ventil

Tak přeci jenom je to ventil otevřít/zavřít, který změnou střídy signálu byl pak otevřen víc nebo míň.
Jestli byl chycený, pak ani běžný provozní režim nemusel zvládat úplně na 100%.
Takže nový se projevil tak jak se projevil.

EDIT:
Teď mně napadlo.
Než Ti přišel nový, mohl jsi ho zkusit přehodit s ventilem co ovládá chcípací klapku. Jsou stejné. Jen ten chcípací bude asi v lepším stavu když pracuje pouze když chcípáš motor, kdežto N75 kmitá furt.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

jj asi by to taky šlo, ale

jj asi by to taky šlo, ale mechanik ho identifikoval z jistotou takže jsem to dál neřešil obzvlášť při té cenovce nového.

Tak to asi fakt tak bude protože to jede úplně jinak. Jak jsem to jel projet tak sem si dal pár koleček a nemohl jsem se nabažit jaký to byl rozdíl. :-)

Ještě bych chtěl vyčistit ERG, podle těch tvejch fotek.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele marcello350

Honzo. .a kde si kupoval ten

Honzo. .a kde si kupoval ten ventil.. rad by som si ho tiez kupil :)

a gratulujem k vylieceniu milacika :) ventil nieje ziadna silna porucha :D

Obrázek uživatele Zabiak

Většinou nakupuji zde:

Většinou nakupuji zde: http://www.cc-autodily.cz/ventil-magneticky-1-9-4_4
Pozor jsou asi 3 druhy těhle ventilů, takže se podívej co tam máš.
V pondělí kolem oběda jsem objednal a ráno v 10 hodin jsem to měl doma. cc jsou fakt dobrý.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele radegast

jj, cc taky chválím. Na

jj, cc taky chválím.
Na čištění EGR budeš dělat návod?

Neříkám, žes měl ušetřit. Ale užívat už dřív :-)

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

Jestli se mi to pořadí tak

Jestli se mi to pořadí tak bych to nafotil. Ale uvidíme jak složité to bude, já jsem na motor opatrnej takže pokud se mi to bude zdát že bych to už nedal dohromady nebo poškodil tak se na to vykašlu :D

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele marcello350

Jezis Honzo.. tak ja uz viem

Jezis Honzo.. tak ja uz viem kde je chyba u mna.. hehe
ja ten ventil uz mam nejaky rok volne polozeny v motorovom priestore.. hehe som si myslel ze to tam ma byt.. ale urcite nie.. tak ho skusim zapojit a uvidime co to urobi... kks ze ja debil som sa neopytal skor....

a este otazocka... odkial kam mam napojit ten ventil.. resp cez co

Obrázek uživatele Zabiak

Ventil nalezneš jakoby pod

Ventil nalezneš jakoby pod oknem u řidiče, je do něj zapojen konektor a 3hadičky. Kdyby nebyl zapojený tak jezdíš podle mě v nouzáku pořád.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele radegast

??? Jestli tam patří tak k

???
Jestli tam patří tak k němu vedou i hadičky.
Jinak moc tomu nerozumím, jak "volně položený" ?
Neměnili Ti ho někdy a ten vadný jen tak někde položili a zapomněli ho tam?
Pokud bys ho tam měl mít a neměl, myslím, žebys nejezdil vůbec. Nebo teda aspoň mizerně.
Na pohled stejné ventily tam jsou dva. Jeden od chcípací klapky a jeden od regulace (N75).
Pokud jen jeden není zapojený, budou se tam plantat volné hadičky a jeden kablík s konektorem.
Pokud tam není ten od chcípací klapky, špatně to chcípá a škube při chcípání.
Pokud tam není od regulace, jede to jak 105-ka.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

Tak já jsem v klubu, auto mi

Tak já jsem v klubu, auto mi padá do nouzáku a musím vypnout motor, aby to zas normálně jelo. Na okreskách se to dá, ale dálnice jsem v nouzáku furt.

Příští pátek jdu do servisu. Co jsem kde četl tak: váha vzduchu, baňka regulace tlaku turba bývá zatuhlá, někdo měnil tlakové hadičky, a nejhorší varianta je turbo, občas se zasekávají lopatky, já je nemám naklapěcí tak snad to bude váha.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele M-irda

Mám to stejný..zkoušel jsem

Mám to stejný..zkoušel jsem to rozhýbat, chvilku to asi pomohlo, ale už to dělá zase... Mám dobrého známého servisáka škodovek..co jsem zjistil, tak to je na 99.9% vždy turbo (spaliny za....rou lopatky a ty se pak nemůžou natáčet...Ventil regulace to může možná být, ale spíše ne, takže to může být za 3000kč zbytečně za výměnu ventilu... Čištění turba pomáhá většinou jen na chvilku a nebylo mi doporučeno..hřídel si v uložení už vychodila vůli, která je teď částečně vymezená usazeninama, po vyčištění se může uvolnit, rozvybrovat a vyleťet...a ssebou vzít kus motoru..Takže mě na jaře čeká nové turbo za 14000kč. Naštěstí jsem vysledoval jak jezdit, aby mě to při jízdě neomezovalo :)...To je tak, když autem jezdil jouda, kterej to občas nevyfoukl nad 4000ot.. :)

Obrázek uživatele Zabiak

No to bych se picnul. Tolik

No to bych se picnul. Tolik bych do auta nechtěl vrážet. Já nemám ještě natáčecí lopatky. Uvidíme každopádně se bojím, protože tolik peněz bych už do tak starého auta nechtěl vrážet.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele M-irda

No taky mě museli polít 10

No taky mě museli polít 10 litrama nafty, abych se probral.. :) já to do toho budu muset dát..auto jsem koupil letos na jaře..takže by mě žena zabila kdybych ho měl dávat pryč..a hlavně je to teď ještě mazlík :)....ale dá se bezproblému jezdit i s vadným turbem...důchodci co to netočí nad 3000 ot na to ani nikdy nemusí přijít... :)

Obrázek uživatele radegast

Řekni mi jak to může vzít

Řekni mi jak to může vzít sebou kus motoru?
Jinak, jezdit se dá, to ano. Do okamžiku kdy vyjedeš na dálnici.
3000 ot/min jsou právě otáčky motoru při rychlosti blízko rychlosti dálniční.
Jen trochu potřebuješ přidat kvůli pohodlnému předjetí apod a nouzák máš jak vyšitý a "stojíš".

Jinak vyčištění turba, nová baňka (byla KO a když je turbo v tomhle stavu tak to znamená, že nějakou dobu už jede a tím pádem i baňka už má něco za sebou), nová trubka mazání (jen málokdy se se dá povolit bez toho aby se ukroutila) a všechny nové těsnění pod sací a výfukové potrubí, pod EGR atd, mně stálo 6.000 Kč.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele M-irda

To bylo více méně řečeno

To bylo více méně řečeno obrazně. Turbo má tělo s litiny.Ta je sice tvrdá, ale relativně křehká. Pokud by se v ní polápala nebo kousla vrtule, tak při těch otáčkách to tělo rozlouskne jak nic, a věřím, že ty úlomky nadělaj paseku... A jinak po dálnici sice moc nejezdím, ale i tak to bezproblému dotáhnu k 140km/h a bez nouzáku..a bez nějakých větších problémů...

Obrázek uživatele Zabiak

Okresky bez nouzáku dám, ale

Okresky bez nouzáku dám, ale dálnice nejde i když se snažím.
Taky se bojím na okreskách předjíždět. Je to naprd.
Auto má najeto 312tisíc takže toho může být v háji spostu, každopádně jsem rád, že díky vám mu můžu říct na co se má zaměřit.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele M-irda

Tak to buď rád, že ti to

Tak to buď rád, že ti to vydrželo 312tis...mě to začalo asi při 180tis.. :) Každopádně ato máš parádní, tak by bylo škoda se ho zbavovat ne..?

Obrázek uživatele Zabiak

Zbavoval bych se jedině,

Zbavoval bych se jedině, kdyby byla možnost koupit lepší a měl bych na to prostředky :-)

Otevřel jsem motor sundal kryt a marně jsem hledal regulaci tlaku turba :-)
U těch novějších aut je tam taková baňka nahoře, ale u toho svého jsem to prostě nenašel, takže to nechám na servis :D

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele radegast

Jak jsi dopadl? U 66-ky je

Jak jsi dopadl?
U 66-ky je baňka taky. I ventil N75. Jen mají trochu něco jiného na práci. Ale tak či tak regulaci zajišťují též.
Jen ta baňka je situována trochu níž a ovládá obtok regulace.
U naklápěcích lopatek je vedle závady zasekávajících se lopatek taky vadná ta baňka.
Prostě může drhnout.
Já jsem ji měl kromě těch lopatek taky těsně před smrtí. Táhlo bylo úplně zrezlé a chrastilo v ní jak v dětském chrastítku.

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Zabiak

Napíšu to ještě sem pro

Napíšu to ještě sem pro ostatní. U mě to byl ventil N75.

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele Berry

čus chlapy,mám take octavku

čus chlapy,mám take octavku 81Kw 1.9Tdi 2001 a dělá mi to to samé...při 3000ot.ztratí výkon a lehce škubne.pak zase jede normálka....někdo mi radí koupit váhu vzduchu ale po tom co tu píšete bych asi nejdříve zkusil koupit všechna těsnění na turbo a vyčistit ho.a nevíte kolik zhruba se pohybuje cenová relace když vám to napíchnou v servise na počítač??nechci to rozebirat zbytečně to turbo....

Obrázek uživatele Anonym

Čau, mám asi podobný problém

Čau, mám asi podobný problém na octavce 81kW r.v.99 kolem těch 3tis.ot. mi to na chvilku přestane táhnout, trochu klesnou otáčky, během cca 2vteřin to zase začne brát. A taky se mi zdá, že v tom trochu cuká. Na diagnostice zahlásilo chybu - Regulace začátku vstřikování-regulační odchylka. Tak teď nevím co s tím....turbo, váha vzduchu, vstřikovací čerpadlo??

Obrázek uživatele Limotrk

Čau, nejsem automechanik,

Čau, nejsem automechanik, takže ti asi moc nepomůžu. Každopádně, pokud už ti diagnostika hlásila nějakou regulační odchylku u vstřikování, tak by to chtělo navštívit servis a nechat si to prohlídnout odborníkem (kterýmu se dá věřit). Nepříjemný je na tom to, že tě to bude stát nějakou korunu. Lepší radu nemám.

Obrázek uživatele qaq

motor pada do nouzoveho

motor pada do nouzoveho rezimu. navstiv chipforum.cz a pisni odbornikum.

Obrázek uživatele Limotrk

díky. :-) Už jsem s tím byl u

díky. :-)
Už jsem s tím byl u kamaráda na malé diagnostice a vyskočila chybová hláška, která znamenala chybu plnícího tlaku turba. Tenhle týden by se mi na to měl podívat přes velkou bednu, aby jsme zjistili, kde přesně je problém.

Obrázek uživatele Jenda.k25

A jak jsi prosím tě dopadl??

A jak jsi prosím tě dopadl?? Mě to taky občas skočí do nouzáku,ale vypnu a znova zapnu a už to frčí jak má a můžu pak motor točit na 4000 a vše je ok

Obrázek uživatele Limotrk

No, asi tě moc nepotěším -

No, asi tě moc nepotěším - zavezl jsem to do servisu a tam zjistili, že mám v turbu špatnou nějakou přívěru. Celkově to vyřešil repas turba (9000,-). Ale zlepšení jízdních vlastností bylo znatelný okamžitě. Od té doby mi to do nuzáku nepadá a táhne to jak blbý

Obrázek uživatele radegast

Jestli v turbu, tak jedině

Jestli v turbu, tak jedině "přidřené" naklápěcí lopatky regulace.
Nechat vyčistit, zpátky složit, novou regulační baňku, novou trubku mazání (tu se nám nepodařilo nedestrukčně povolit) plus všechny těsnění mně vyšlo na 6.000,-.
Demontáž a zpětná montáž z/do auta jsem si dělal sám.
K tomu ještě vyčistil EGR ventil a sací parohy.
To dělali taky?

Černá Octavia Kombi, 1.9 TDI, 81 kW, RIDER, MR04

Obrázek uživatele Limotrk

myslím, že tyhle úkony tam

myslím, že tyhle úkony tam dělali taky. Měl bych to mít za ty prachy vypulírovaný, jak oficír holínky. Demontáž a zpětnou montáž jsem si nedělal, protože tomu nerozumím a mohl bych tak akorát něco zdupat... ale borec mi na turbu ukazoval, že tam nějaká součástka lítala jak čagan v gumáku, a proto tam byla chyba regulace plnícího tlaku turba. Ze dvou verzí - nechat si opravit tohle turbo, nebo tam dát nový, jsem si samozřejmě vybral tu opravu.

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na „Uložit změny“.

Čtěte také:

Přihlášení