Konec legendy - Škoda Octavia první generace se přestala vyrábět

Posledni-octavia.jpg

· ukončení výroby první generace modelu Octavia Tour

· modelová řada Octavia úspěšně pokračuje

Modelová řada Octavia je pilířem úspěchu značky Škoda. V přerodu společnosti Škoda Auto v celosvětově úspěšnou automobilku hrála Octavia Tour první generace, vyráběná od roku 1996, klíčovou roli. Poslední vůz s pořadovým číslem 1 442 126 nyní v závodě Vrchlabí uzavírá výrobu tohoto modelu. Úspěch modelové řady Octavia dále pokračuje aktuální druhou generací a druhou generací Octavia Tour. Před několika týdny navíc česká automobilka prezentovala v podobě studie Octavia Green E Line první koncept vozu s čistě elektrickým pohonem. Už příští rok má na silnice vyjet testovací flotila.

První Octavia v novodobé historii společnosti sjela z výrobní linky v roce 1996 a byla průlomovým modelem, který svou kvalitou, designem, jízdními vlastnostmi a cenou pomohl změnit image značky Škoda. Ta se stala synonymem pro spolehlivé vozy zaměřené na potřeby řidičů poptávajících praktický a bezpečný rodinný vůz. Plánování modelu začalo již v roce 1992, a Octavia se tak stala prvním automobilem vyvinutým ve vlastní režii značky poté, co se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. V roce 1998 přišla varianta kombi a později také pohon všech kol. V roce 2000 prošel úspěšný model modernizací.

„Octavia je srdcem značky Škoda. Je ztělesněním našich hodnot a představuje bezkonkurenční nabídku prostoru, vysokou praktičnost a maximální orientaci na rodinu. Tyto hodnoty přenáší Octavia na silnice již 14 let. A stejné hodnoty bude tato modelová řada reprezentovat i nadále“, řekl předseda představenstva Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

Octavia přinesla nové motory i technologie. Mezi ně patří automatická převodovka, pohon všech kol, šestistupňová převodovka, kotoučové brzdy na zadní nápravě, ale i prvky bezpečnosti jako ESP, ASR nebo EDS. Octavia také představila v historii značky první pohonné agregáty s turbodmychadlem, a to jak benzinové, tak naftové. Zlomová byla také technologie vstřikování u naftových motorů. Zde došlo k přechodu ze vstřikování „do komůrky“ na přímý vstřik (TDI/SDI). Modelová řada od svého vzniku stabilně nabízí stále se rozšiřující portfolio úsporných a spolehlivých moderních agregátů.

Octavia znamenala pro Škoda Auto také revoluci v designu; důkazem je nejen česká Národní cena za design v roce 1999, ale také vůz atraktivní pro zákazníky po celých čtrnáct let prodeje. Zcela nové pojetí karoserie v podobě liftback dodnes podtrhuje bezkonkurenční objem zavazadlového prostoru v této třídě a usnadňuje jeho využití při nakládání a vykládání zavazadel. Karoserie liftback se stala jedním z poznávacích znaků této úspěšné modelové řady.

Octavia první generace získala několik ocenění Car of the Year či Nejlepší vůz v kategorii kombi ve Velké Británii. Na tato významná ocenění navazuje Škoda Auto v roce 2004 modelem Octavia druhé generace, který prošel v roce 2008 modernizací. Nespočet ocenění, mezi která patří např. Auto Trophy 2008 a 2009, AutoBest 2010 či Best Family Car 2010, jsou jasným pokračováním v úspěšné cestě modelové řady Octavia.

Do dnešního dne prodala Škoda Auto více než 2 862 000 vozů Octavia po celém světě. V nabídce je široká paleta provedení vozu od naftové a benzinové sportovní verze RS po variantu Scout pro volný čas se zvýšenou světlou výškou a paketem pro špatné cesty, který vůz chrání i mimo běžný silniční provoz. Pro zákazníky kladoucí důraz na komfort a luxus je v nabídce výbavový stupeň Laurin & Klement, zatímco ekologicky orientované řidiče osloví verze GreenLine se sníženou spotřebou a emisemi CO2.

Úspěchy modelu Octavia dále rozvíjí koncept Green E Line, který Škoda Auto představila na mezinárodním autosalonu v Paříži jako další krok k trvale udržitelné mobilitě v osobní dopravě. Vůz poháněný elektromotorem vyjede na silnice již v roce 2011, a to v rámci testovací flotily, která bude sbírat zkušenosti k dalšímu vývoji sériově vyráběného elektromobilu.

Obrázek uživatele Zabiak

Přidal jsem promo video první

Přidal jsem promo video první Octavie :-(

Octavia Combi 1,9TDi.

Obrázek uživatele MGTka

Myslíte, že tehdy věděli co

Myslíte, že tehdy věděli co stvořili?:)
Fakt dobrá muzika

Obrázek uživatele Gabino

Škoda veľká škoda... :-((((((

Škoda veľká škoda... :-(((((( Je to LEGENDA o tom niet pochyb... Amen

Obrázek uživatele jirka.1.8 turbo

ahoj..jen jsem se chtel

ahoj..jen jsem se chtel zeptat jak koukam na tvoje foto auta tak mas v narazniku mlhovky z 2kove octavie...tak jsem se ctel zeptat jestli bylo odne prace to tam dat a na c je mas zapojene? jestli jako mlhovky nebo pomocny dalkove? libi se mi to a chci to taky udelat

Obrázek uživatele Smoker87

mám už druhou jedničkovou a

mám už druhou jedničkovou a jsem spokojený.Zapaluji svíčku ....

Octavia 4x4 1.9 TDI 74 kw PD

Obrázek uživatele Josef

Taky uz mam druhou a pridavam

Taky uz mam druhou a pridavam se s tou svickou k tobe

Obrázek uživatele týráček

Taky už mám druhou. Letos

Taky už mám druhou. Letos jsem přemejšlel, že bych jí vyměnil, ale nakonec sem se rozhod, že na dalším autě trochu ušetřím a tuhle Octuli si nechám :-)

Obrázek uživatele Josef

Hele, zatim jsem se ozvali

Hele, zatim jsem se ozvali tri, co uz mame druhou octavii a vseci mame cerneho kombika :D to je pekna nahoda :)))

Obrázek uživatele KubaRS

Já mám taky druhou taky

Já mám taky druhou taky černou ale ne kombi:-)

Octavia RS combi cca 250hp

Obrázek uživatele martased

jsu hrdy ze jsu jeden z

jsu hrdy ze jsu jeden z majitelu tohoto super vozidla je skoda ze uz koncis :( v mojem srdci zustanes naporad nejlepsi auto

Obrázek uživatele markoj

Jedničková OCTAVIA je a bude

Jedničková OCTAVIA je a bude jednička !!
14 rokov výroby to len dokazuje a som hrdý, že patrí medzi moje premiestňovadlo.

Obrázek uživatele dedek.jirka

od prvni chvile co jsem ji

od prvni chvile co jsem ji videl v 95roce v novinach ze se bude vyrabet tak jsem se do ni zamiloval , dneska mam dvojku, ale po jednicce se mi bude styskat jeste hodne dlouho.

Obrázek uživatele Anonym

Naprosto s tebou souhlasím.

Naprosto s tebou souhlasím. Odchází legenda...

Obrázek uživatele Zabiak

Smutná správa :-(

Smutná správa :-(

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení