Rekordní rok pro značku ŠKODA

Skoda Octavia RS

- Celosvětový prodej vzrostl v roce 2011 o 15 procent na 875.000 vozů
- První rok růstové strategie je velice úspěšný

- Budují se kapacity pro další růst
- Slibný start nových modelů Citigo a Rapid
- Nejúspěšnější rok ve sportovní historii značky

ŠKODA v roce 2011 pokračovala
v růstovém kurzu a opět dosáhla nového prodejního rekordu. Prodeje značky vzrostly o 15 procent na novou rekordní hodnotu 875.000 vozů (proti 762.600 vozům v roce 2010). Současně automobilka úspěšně uvedla na trh první vozy své modelové ofenzívy - Citigo a Rapid.

„Společnost ŠKODA má za sebou důležitý rok,“ shrnuje předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspěšně jsme absolvovali první rok naší Růstové strategie 2018, podstatně jsme zrychlili a dosáhli jsme nového odbytového
rekordu. Podstatně jsme zvýšili výrobu, prodej i zastoupení na mezinárodních trzích,“ vysvětluje šéf značky. I druhý cíl je definován jasně. Do roku 2018 mají celosvětové prodeje značky ŠKODA vzrůst minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „K tomu podnik v roce 2011 položil výborné základy,“ podtrhl Prof. Vahland.

Téměř ve všech regionech prodala ŠKODA v roce 2011 více vozů než v roce předcházejícím. Velice pozitivně se rozvíjel indický trh, důležitý pilíř růstové strategie značky. Zde se společnosti ŠKODA v roce 2011 podařilo zvýšit prodeje o téměř 50 procent a prodat 30.005 vozů. Velice dynamicky se rozvíjely i velké trhy v Číně, Německu a Rusku. Podrobné údaje o těchto a dalších trzích automobilka zveřejní 10. ledna 2012.

Česká automobilka dále přidává plyn a investuje do nových modelů, značek a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslav bude do poloviny roku 2012 podstatně rozšířen. Po ukončení výstavby je zde plánována výroba třetího modelu, a to současně s výrobou bestsellerů Octavia a Fabia. Současně vzroste výrobní kapacita pro model Octavia v tomto závodě z 800 na 1.200 vozů denně. V závodě společnosti ŠKODA ve Vrchlabí se bude od konce roku 2012 vyrábět přímo řazená převodovka (DSG) pro celý koncern, tedy pro značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruské automobilce GAZ v Nižním Novgorodu bude Volkswagen Group Rusko ve spolupráci s ruským partnerem vyrábět i model ŠKODA Yeti. A oba čínské společné podniky koncernu Volkswagen budou do roku 2016 investovat 14 miliard Euro do nových závodů a produktů. Dosud se v Číně vyrábí modely Octavia, Fabia a Superb. V roce 2013 k nim přibude i Yeti. S těmito investicemi vytváří podnik základní podmínky pro růst v příštích letech.

Jako první vozy modelové ofenzívy značky ŠKODA byl úspěšně uveden malý vůz Citigo a indická kompaktní limuzína Rapid. Citigo pro značku otevírá silně rostoucí tržní segment malých vozů. Také model Rapid, který byl koncem roku 2011 úspěšně představen v Indii, má pro růstovou strategii ŠKODA rozhodující význam. S Rapidem je dnes ŠKODA
zastoupena i v největším segmentu indického trhu. Rapid je vůz, který se vyrábí v Indii a pro Indii. Vůz přichází s velkorysou nabídkou prostoru, a oslovuje zákazníky svým designem, stejně jako prvotřídní bezpečnostní výbavou a moderní technikou. „Pomocí modelu Rapid chceme trvale posílit a budovat naší pozici v Indii. Indie je pro náš růst zemí s mimořádně velkým potenciálem,“ říká Prof. Vahland.

Rok 2011 byl pro značku významným i v jiném ohledu: S prvním titulem mistra světa v soutěžní sérii S-WRC a dvojím vítězstvím v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažil ŠKODA Motorsport zatím nejúspěšnější rok své 111leté sportovní historie.

Obrázek uživatele MGTka

Na Evropského Rapida se hodně

Na Evropského Rapida se hodně těším. Pokud ještě budou mít akci pro věrné zákazníky a pokud financ dovolí tak bych o něm uvažovala-teda pokud se nebude výrazně lišit od konceptu, což hlásají že nebude

Obrázek uživatele Zabiak

Taky jsem na něj zvědavej.

Taky jsem na něj zvědavej. Hlavně mě potěšilo, že se šetřilo pouze na vývoji a ne na materiálech.

Octavia Combi 1,9TDi.

Čtěte také:

Stojan na pneumatiky, regály na pneumatiky, regálové systémy

Přihlášení